|
| Aaahhhh 99 Octan Fra : Klaus Andersen |
Dato : 07-06-08 22:15 |
|
Hold da op min motor er glad nu.
Skoda 2.0 FSI
Mvh
KA
| |
Folmer Rasmussen (07-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-06-08 22:20 |
|
On Sat, 7 Jun 2008 23:15:00 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:
>Hold da op min motor er glad nu.
>Skoda 2.0 FSI
>--
Naaarrhh, man har nok forgrebet sig på den nye V-Power fra Shell?
Jeg fyldte min Sonata op i morges. Den plejer at elske den slags guf.
Men den skal godt nok gå meget længere på literen, hvis det skal kunne
betale sig. 69 øre pr. liter er mange penge.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus Andersen (07-06-2008)
| Kommentar Fra : Klaus Andersen |
Dato : 07-06-08 22:34 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:clul445qq7eqgg7oag5gn96ubj264d3uob@4ax.com...
> On Sat, 7 Jun 2008 23:15:00 +0200, "Klaus Andersen"
> <klaus_andersen@yahoo.com> wrote:
>
>>Hold da op min motor er glad nu.
>>Skoda 2.0 FSI
>
>>--
>
> Naaarrhh, man har nok forgrebet sig på den nye V-Power fra Shell?
>
> Jeg fyldte min Sonata op i morges. Den plejer at elske den slags guf.
>
>
> Men den skal godt nok gå meget længere på literen, hvis det skal kunne
> betale sig. 69 øre pr. liter er mange penge.
>
jeps - så jeg er også spændt på kilometerstatistikken.
Mvh
KA
| |
Folmer Rasmussen (07-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 07-06-08 22:38 |
|
On Sat, 7 Jun 2008 23:34:25 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:clul445qq7eqgg7oag5gn96ubj264d3uob@4ax.com...
>> On Sat, 7 Jun 2008 23:15:00 +0200, "Klaus Andersen"
>> <klaus_andersen@yahoo.com> wrote:
>>
>>>Hold da op min motor er glad nu.
>>>Skoda 2.0 FSI
>>
>>>--
>>
>> Naaarrhh, man har nok forgrebet sig på den nye V-Power fra Shell?
>>
>> Jeg fyldte min Sonata op i morges. Den plejer at elske den slags guf.
>>
>>
>> Men den skal godt nok gå meget længere på literen, hvis det skal kunne
>> betale sig. 69 øre pr. liter er mange penge.
>>
> jeps - så jeg er også spændt på kilometerstatistikken.
>--
Ja, jeg vil også holde nøje øje med tingene.
Men der hersker ikke tvivl om, at bilen går bedre.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Baumspieler (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Baumspieler |
Dato : 08-06-08 09:42 |
|
> Ja, jeg vil også holde nøje øje med tingene.
>
> Men der hersker ikke tvivl om, at bilen går bedre.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Har ppøvet samme på min Honda Civic VTEC 1.8 140 HK, syntes ikke der er
forskel i gang kulturen eller kræfterne. Men er spændt på høre om jeres
oplevelser med økonomien.
Min indstilling er nok også at der er "humbug" at hælde i en motor hvis
system er mappet efter 95 oktan, men vi får se.
/Jan
| |
Brian (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-06-08 10:33 |
|
Baumspieler wrote:
> Min indstilling er nok også at der er "humbug" at hælde i en motor
> hvis system er mappet efter 95 oktan, men vi får se.
Der er nok motorer der er mere modtagelig for skidtet end andre. Men selv om
jeg evt. kan mærke en forskel på min bil, tvivler jeg på at jeg vil betale
69 øre ekstra ift. alm. 95 oktan - så skal det være helt ekstremt mærkbart.
/Brian
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 13:30 |
|
On Sun, 8 Jun 2008 10:42:29 +0200, "Baumspieler"
<baumspieler@NOTVALID.NONO> wrote:
>
>> Ja, jeg vil også holde nøje øje med tingene.
>>
>> Men der hersker ikke tvivl om, at bilen går bedre.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>Har ppøvet samme på min Honda Civic VTEC 1.8 140 HK, syntes ikke der er
>forskel i gang kulturen eller kræfterne. Men er spændt på høre om jeres
>oplevelser med økonomien.
>Min indstilling er nok også at der er "humbug" at hælde i en motor hvis
>system er mappet efter 95 oktan, men vi får se.
>--
Se mit svar til Brian.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus Andersen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Klaus Andersen |
Dato : 08-06-08 21:03 |
|
"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse
news:484b9b77$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Har ppøvet samme på min Honda Civic VTEC 1.8 140 HK, syntes ikke der er
> forskel i gang kulturen eller kræfterne. Men er spændt på høre om jeres
> oplevelser med økonomien.
> Min indstilling er nok også at der er "humbug" at hælde i en motor hvis
> system er mappet efter 95 oktan, men vi får se.
>
Jeg ved ikke hvordan en motor der er optimeret til 95 har det med 99 octan,
men Octavia'ens FSI 2.0 motor er fremstillet til at kører optimalt på 98
octan, og jeg kan meget tydeligt mærke forskel på 95 og 98.
Indtil nu kørte jeg på 97 V-Pover, og der gik egentligt fint, men jeg er
noget forbløffet over hvor meget de sidste to octan betyder.
Nu kjør det bare...
Mvh
KA
| |
Lars (10-06-2008)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 10-06-08 10:06 |
|
> Indtil nu kørte jeg på 97 V-Pover, og der gik egentligt fint, men jeg er
> noget forbløffet over hvor meget de sidste to octan betyder.
>
> Nu kjør det bare...
Du er sikker på det ikke blot skyldes sommervejret og den gode musik i
radioen?
/Lars
| |
Klaus Andersen (10-06-2008)
| Kommentar Fra : Klaus Andersen |
Dato : 10-06-08 16:59 |
|
"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:484e43e4$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Du er sikker på det ikke blot skyldes sommervejret og den gode musik i
> radioen?
>
> /Lars
Jeps
| |
Ukendt (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-08 21:31 |
|
"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse
news:484b9b77$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Min indstilling er nok også at der er "humbug" at hælde i en motor hvis
> system er mappet efter 95 oktan, men vi får se.
"mappet", dvs. tunet ind til ?
Jeg mente denne mekanisme var variabel og selv justerede
tændingen til oktantypen alt efter forholdene i motoren.
| |
Ukendt (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-08 21:29 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2svl44lnl5mcfaoshlo0j2el9v1c9u193l@4ax.com...
>
> Men der hersker ikke tvivl om, at bilen går bedre.
Hvordan går bedre ?
Eneste forskel på 99 oktanen og V-power 95 og V-power 97
er dên, at blandingen af benzin og luft ikke har samme tendenser
til at antænde ved komprimering, alt sammen noget, bankesensoren
tar' højde for...så med en moderne bil burde der ikke være forskel som
sådan.
I en ældre bil uden bankesensor, som min egen, er forskellen dog markant
hørbar under let belastning..
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-06-08 21:50 |
|
Eque skriver:
>
> Hvordan går bedre ?
Yder mere.
> Eneste forskel på 99 oktanen og V-power 95 og V-power 97
> er dên, at blandingen af benzin og luft ikke har samme tendenser
> til at antænde ved komprimering, alt sammen noget, bankesensoren
> tar' højde for...så med en moderne bil burde der ikke være forskel som
> sådan.
Jo da, man kan jo automatisk regulere motorens ydeevne ud fra det højere
oktantal.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (09-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-08 23:02 |
|
>>
>> Hvordan går bedre ?
>
> Yder mere.
>
Er der nogen der kender til erfaringer fra rullefelt ?
1)
Ydelse, giver det mere effekt ?
2)
Økonomi , bruger motoren mindre benzin i en testbænk med en given belastning
?
tpt
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-06-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-06-08 05:09 |
|
Troels Thomsen skriver:
>
> 1)
> Ydelse, giver det mere effekt ?
>
> 2)
> Økonomi , bruger motoren mindre benzin i en testbænk med en given belastning
> ?
Jep - uden direkte erfaringer på et rullefelt, men det er en kendt sag
at eks VAG's FSI motorer yder efter sepcifikationernen på højt oktantal.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Brian (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-06-08 10:31 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg fyldte min Sonata op i morges. Den plejer at elske den slags guf.
>> o))
Hvilken motor ligger der i den kære Sonata ?
Jeg hældte de dyre dråber den anden dag, i min Saab 9-3 med en bette mølle.
Jeg har ikke fået kørt alverdens kilometer af endnu, men jeg synes at den
motoren går mere rent under 1500rpm, end på 95.
> Men den skal godt nok gå meget længere på literen, hvis det skal kunne
> betale sig. 69 øre pr. liter er mange penge.
Gu er det så - det er næppe for økonomiens skyld, at man skal købe skidtet.
Nøgleringen kan jeg heller ikke rigtig bruge til noget.
/Brian
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 13:29 |
|
On Sun, 8 Jun 2008 11:31:07 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Jeg fyldte min Sonata op i morges. Den plejer at elske den slags guf.
>>> o))
>
>Hvilken motor ligger der i den kære Sonata ?
>--
Jamen det er en 2.4 liters uden tilsætningsstoffer. .o)
>--
>Jeg hældte de dyre dråber den anden dag, i min Saab 9-3 med en bette mølle.
>Jeg har ikke fået kørt alverdens kilometer af endnu, men jeg synes at den
>motoren går mere rent under 1500rpm, end på 95.
>
>> Men den skal godt nok gå meget længere på literen, hvis det skal kunne
>> betale sig. 69 øre pr. liter er mange penge.
>--
Sagen er den, at sidste forår på vej gennem Tyskland, skulle jeg
tanke, og på det sted jeg havde valgt, var der mange biler, og kun
pumpen med 100 oktan var ledig.
Derfor tankede jeg 100 oktan, og så viste det sig sateme at Sonata'en
rendte næsten 20 km/t. mere på toppen, da den fik dette fluidum at
smage.
Jeg havde ellers ikke forsømt at beklage mig over, at dytten ikke
præsterede hvad brochuren lovede, og der blev pligtskyldigt målt og
regeret på værkstedet, uden at de fandt noget galt.
Helt konkret kunne jeg ikke drive den over 195 km/t. (aut. gear), på
trods af at fabriksopgivelserne sagde 205 km/t.
Nu render den knap 220 km/t. på speedometeret - hver gang. Det svarer
til 211 km/t. på Garmin.
Det gør at jeg gerne betaler hvad V-power koster, da jeg også bilder
mig ind at den har en bedre motorgang.
>--
>Nøgleringen kan jeg heller ikke rigtig bruge til noget.
>--
Næh, skide være med dem.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Andreas M. Hansen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 08-06-08 13:48 |
|
> Sagen er den, at sidste forår på vej gennem Tyskland, skulle jeg
> tanke, og på det sted jeg havde valgt, var der mange biler, og kun
> pumpen med 100 oktan var ledig.
>
Hvad med min teori som siger at du inden denne optankning netop har fået
maskineriet brændt rent for alskens kul og koks aflejringer ved en længere
gang rask motorvejsgalop - derefter har du tanket 100 oktan, og så testet
topfarten - og viola! - maskinen rendte pludselig 20 km hurtigere ?
- tro kan flytte bjerge - hvis der skal herske sikkerhed på området, så skal
der jo en dobbelt blindtest til at afdække sammenhængen.
Ikke at jeg betvivler det du oplever, men der kan være mange faktorer som
spiller ind i det regnestykke.
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 14:27 |
|
On Sun, 8 Jun 2008 14:47:56 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:
>> Sagen er den, at sidste forår på vej gennem Tyskland, skulle jeg
>> tanke, og på det sted jeg havde valgt, var der mange biler, og kun
>> pumpen med 100 oktan var ledig.
>>
>
>Hvad med min teori som siger at du inden denne optankning netop har fået
>maskineriet brændt rent for alskens kul og koks aflejringer ved en længere
>gang rask motorvejsgalop - derefter har du tanket 100 oktan, og så testet
>topfarten - og viola! - maskinen rendte pludselig 20 km hurtigere ?
>- tro kan flytte bjerge - hvis der skal herske sikkerhed på området, så skal
>der jo en dobbelt blindtest til at afdække sammenhængen.
>Ikke at jeg betvivler det du oplever, men der kan være mange faktorer som
>spiller ind i det regnestykke.
>--
Du har fuldstændigt ret.
Sagen er bare den, at mine kørevaner på autobahn, ved sjældne
lejligheder godt kan være lidt ungdommelige.
Jeg kan garantere dig for, at Sonata'en har fået prygl den ene gang
efter den anden, og fået påfyldt oktan 95 den ene gang efter den
anden, uden at der er sket noget som helst med topfarten.
Jeg benytter også disse stunts til at checke alt muligt andet. Bliver
den varmere end normalt? Bruger den mere olie end det jeg tørrer af
målepinden? Osv. osv.
Jeg kan kun konstatere, at bilen kører hurtigere på toppen, og har en
bedre motorgang (min vurdering), end med 95 oktan. Skulle det så
afstedkomme at et bjerg eller to flytter sig lidt, må jeg jo bare
huske hvor jeg har sat dem.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-06-08 16:44 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:01nn44pb9hlkouu5hubrnptqm1onken2h1@4ax.com...
> Sagen er bare den, at mine kørevaner på autobahn, ved sjældne
> lejligheder godt kan være lidt ungdommelige.
Shit du overrasker - jeg troede ikke, du kørte så stærkt.
> Jeg kan garantere dig for, at Sonata'en har fået prygl den ene gang
> efter den anden, og fået påfyldt oktan 95 den ene gang efter den
> anden, uden at der er sket noget som helst med topfarten.
Hvad siger bogen - skal den køre 95 eller 98 egentlig...
> Bruger den mere olie end det jeg tørrer af målepinden?
Skuffende - jeg var overbevist om, at en bil fra Asien ahvde elektronisk
kontrol af dette. I min frimabil sker der hver gang man starter - i min
private udfører man oliepindsmålingen vha. checksystemet (motoren skal være
varm, oliemåling vælges og startes, 5-10 sek efter har du måleresultatet)
> Jeg kan kun konstatere, at bilen kører hurtigere på toppen, og har en
> bedre motorgang (min vurdering), end med 95 oktan. Skulle det så
> afstedkomme at et bjerg eller to flytter sig lidt, må jeg jo bare
> huske hvor jeg har sat dem.
Jeg kører altid på oktan 99 og 100 sydpå - det har jeg så gjort det sidste
1½ år, fordi man kan køw den slags her. 98 eller 99 er nok et spørgsmål om
at tro flytter bjerge - mens oktan 100 rykker for vildt :)
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 19:32 |
|
On Sun, 08 Jun 2008 15:43:59 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:01nn44pb9hlkouu5hubrnptqm1onken2h1@4ax.com...
>
>> Sagen er bare den, at mine kørevaner på autobahn, ved sjældne
>> lejligheder godt kan være lidt ungdommelige.
>
>Shit du overrasker - jeg troede ikke, du kørte så stærkt.
>--
Jow da. Det sker temmeligt ofte når jeg er i Germanien. Det sker ikke
så sjældent i forbindelse med at en tysker i en Audi A6 2.4, eller
tilsvarende har kastet nedladende blikke på min koreaner-limousine. Så
kan Hyun-Dai og undertegnede godt finde på at vise sådan en
pølsegnasker hvor skabet skal stå.
Jeg har nemlig ved hjælp af en kammerat der har sådan en wagen
konstateret at jeg godt kan pelse sådan én. Man gør jo ikke sig
selv til grin frivilligt.
>--
>> Jeg kan garantere dig for, at Sonata'en har fået prygl den ene gang
>> efter den anden, og fået påfyldt oktan 95 den ene gang efter den
>> anden, uden at der er sket noget som helst med topfarten.
>
>Hvad siger bogen - skal den køre 95 eller 98 egentlig...
>--
Den siger 95.
>--
>> Bruger den mere olie end det jeg tørrer af målepinden?
>
>Skuffende - jeg var overbevist om, at en bil fra Asien ahvde elektronisk
>kontrol af dette. I min frimabil sker der hver gang man starter - i min
>private udfører man oliepindsmålingen vha. checksystemet (motoren skal være
>varm, oliemåling vælges og startes, 5-10 sek efter har du måleresultatet)
>--
Altså Mogens.
Nu er du igen i en situation hvor det kniber med at fødderne kan nå
jorden.
Min bil er kun 6 cm. kortere end en Audi A6, og har ca. det samme
udstyr, når vi taler om grundudstyr. Og mere fysisk plads indvendigt.
Forskellen er, at udstyret i min bil er knap så sofistikeret som i
Audi'en. Dog ikke så stor forskel som der er i indkøbsprisen. Du er jo
så skrap til det der med at finde sammenligninger osv. på
intern-jetten, så du kan jo prøve at fortælle mig hvor meget Audi A6
du får for 280.000 kr.
>--
>> Jeg kan kun konstatere, at bilen kører hurtigere på toppen, og har en
>> bedre motorgang (min vurdering), end med 95 oktan. Skulle det så
>> afstedkomme at et bjerg eller to flytter sig lidt, må jeg jo bare
>> huske hvor jeg har sat dem.
>
>Jeg kører altid på oktan 99 og 100 sydpå - det har jeg så gjort det sidste
>1½ år, fordi man kan køw den slags her. 98 eller 99 er nok et spørgsmål om
>at tro flytter bjerge - mens oktan 100 rykker for vildt :)
>--
99 oktan rykker også i forhold til 95 oktan.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-06-08 19:39 |
|
Mogens skriver:
>
> Skuffende - jeg var overbevist om, at en bil fra Asien ahvde elektronisk
> kontrol af dette. I min frimabil sker der hver gang man starter
Det gør det også i min svogers 307 - altså når føleren virker. Den og
temperaturføler for motorstyring er så blevet skiftet - på
brugtvognsgarantien heldigvis, som min svoger siger det. Nu brokker den
sig ikke over oliestand og kommer ej heller med "panikalarm" på
motortemperaturen lige efter start.
Bilen er jo også kun 4-5 år gammel, så andet kan man vel ikek forvente
sig ?
> - i min
> private udfører man oliepindsmålingen vha. checksystemet (motoren skal være
> varm, oliemåling vælges og startes, 5-10 sek efter har du måleresultatet)
Uuuuh, i min kører man og på et tidspunkt begynder olielampen at lyse,
så er det tid for at toppe op. Man kan selvfølgelig også vælge at putte
den liter på for hver 17.000 km
Klaus (med en Golf der i går rundede 90kkm)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-08 14:20 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>Derfor tankede jeg 100 oktan, og så viste det sig sateme at Sonata'en
>rendte næsten 20 km/t. mere på toppen, da den fik dette fluidum at
>smage.
hmmm.... mindes ikke lige en tank på toppen af Kassel ;)
--
Jan_stevns
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 14:33 |
|
On Sun, 08 Jun 2008 15:19:33 +0200, jan_stevns wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Derfor tankede jeg 100 oktan, og så viste det sig sateme at Sonata'en
>>rendte næsten 20 km/t. mere på toppen, da den fik dette fluidum at
>>smage.
>
>hmmm.... mindes ikke lige en tank på toppen af Kassel ;)
>--
Ka' du huske ham Newton?
Det kan du sikkert. I har formentlig siddet under det samme æbletræ og
fest den af.
Har du ikke et gø-dyr eller to, der skal friseres, eller sådan noget?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Møller (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 08-06-08 14:57 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>> hmmm.... mindes ikke lige en tank på toppen af Kassel ;)
>
>> --
>
> Ka' du huske ham Newton?
>
> Det kan du sikkert. I har formentlig siddet under det samme æbletræ og
> fest den af.
>
> Har du ikke et gø-dyr eller to, der skal friseres, eller sådan noget?
Lur mig om de ikke er chippet alle til hobe
Møller
| |
Brian (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-06-08 14:33 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
> Sagen er den, at sidste forår på vej gennem Tyskland, skulle jeg
> tanke, og på det sted jeg havde valgt, var der mange biler, og kun
> pumpen med 100 oktan var ledig.
>
> Derfor tankede jeg 100 oktan, og så viste det sig sateme at Sonata'en
> rendte næsten 20 km/t. mere på toppen, da den fik dette fluidum at
> smage.
Det er da en ganske håndgribelig måde at måle effekten af benzinen på.
> Jeg havde ellers ikke forsømt at beklage mig over, at dytten ikke
> præsterede hvad brochuren lovede, og der blev pligtskyldigt målt og
> regeret på værkstedet, uden at de fandt noget galt.
>
> Helt konkret kunne jeg ikke drive den over 195 km/t. (aut. gear), på
> trods af at fabriksopgivelserne sagde 205 km/t.
Nævner de intet i manualen om hvilket okan den render bedst på - eller var
det den del af manualen, der ikke var råd til at oversætte fra koreansk ?
> Det gør at jeg gerne betaler hvad V-power koster, da jeg også bilder
> mig ind at den har en bedre motorgang.
Netop det med at bilde sig noget ind, er jo nemt når man har betalt en
ekstra sjat.
/Brian
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 14:41 |
|
On Sun, 8 Jun 2008 15:33:27 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Sagen er den, at sidste forår på vej gennem Tyskland, skulle jeg
>> tanke, og på det sted jeg havde valgt, var der mange biler, og kun
>> pumpen med 100 oktan var ledig.
>>
>> Derfor tankede jeg 100 oktan, og så viste det sig sateme at Sonata'en
>> rendte næsten 20 km/t. mere på toppen, da den fik dette fluidum at
>> smage.
>
>Det er da en ganske håndgribelig måde at måle effekten af benzinen på.
>--
Jeg gør meget i det der med praktisk erfaring. Derfor sker det
heller ikke så sjældent at jeg er uenig med flere af skribenterne
herinde.
>--
>> Jeg havde ellers ikke forsømt at beklage mig over, at dytten ikke
>> præsterede hvad brochuren lovede, og der blev pligtskyldigt målt og
>> regeret på værkstedet, uden at de fandt noget galt.
>>
>> Helt konkret kunne jeg ikke drive den over 195 km/t. (aut. gear), på
>> trods af at fabriksopgivelserne sagde 205 km/t.
>
>Nævner de intet i manualen om hvilket okan den render bedst på - eller var
>det den del af manualen, der ikke var råd til at oversætte fra koreansk ?
>
>--
De konstaterer bare, at den kan bevæge sig på 95 oktan.
>--
>> Det gør at jeg gerne betaler hvad V-power koster, da jeg også bilder
>> mig ind at den har en bedre motorgang.
>
>Netop det med at bilde sig noget ind, er jo nemt når man har betalt en
>ekstra sjat.
>--
Hvornår smager cigaretten bedst? Når den er tændt med en Ronson, eller
når den er tændt med en engangs-lighter fra Netto?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-08 15:02 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>Hvornår smager cigaretten bedst? Når den er tændt med en Ronson, eller
>når den er tændt med en engangs-lighter fra Netto?
Hva' er der nu i vejen med ham Tordenskjold ?
--
Jan_stevns
| |
Folmer Rasmussen (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-06-08 15:19 |
|
On Sun, 08 Jun 2008 16:01:50 +0200, jan_stevns wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Hvornår smager cigaretten bedst? Når den er tændt med en Ronson, eller
>>når den er tændt med en engangs-lighter fra Netto?
>
>Hva' er der nu i vejen med ham Tordenskjold ?
>--
Hwa' er der i vejen med Tordenskjold, spørger ignoranten fanneme?
Der var kun den lille detalje i vejen med Tordenskjold, at han ikke
var til biler, men til både.
At få ham i tankerne, gør dig mellemsvært off-topic, og det er en
slemmer slemmer ting. Det ved du godt.
Ok, Newton var heller ikke til biler, men han havde et æble han kunne
rense forrude med, hvis han havde haft én, og det gør hele forskellen.
)
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Ukendt (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-06-08 15:36 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>>>Hvornår smager cigaretten bedst? Når den er tændt med en Ronson, eller
>>>når den er tændt med en engangs-lighter fra Netto?
>>Hva' er der nu i vejen med ham Tordenskjold ?
>Hwa' er der i vejen med Tordenskjold, spørger ignoranten fanneme?
>Der var kun den lille detalje i vejen med Tordenskjold, at han ikke
>var til biler, men til både.
>At få ham i tankerne, gør dig mellemsvært off-topic, og det er en
>slemmer slemmer ting. Det ved du godt.
>Ok, Newton var heller ikke til biler, men han havde et æble han kunne
>rense forrude med, hvis han havde haft én, og det gør hele forskellen.
> )
Og det der indkøb i Netto hører lige til hvor henne ? <fnis>
( med mindre du er begyndt at køre oliefyr )
--
Jan_stevns
| |
Claus Frørup (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 08-06-08 15:24 |
|
Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Hvornår smager cigaretten bedst? Når den er tændt med en Ronson, eller
>>når den er tændt med en engangs-lighter fra Netto?
>
>Hva' er der nu i vejen med ham Tordenskjold ?
Han er en røv irriterende stodder........ han er altid på stikkerne
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Møller (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 08-06-08 15:29 |
|
Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:
>
>> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>>
>>> Hvornår smager cigaretten bedst? Når den er tændt med en Ronson, eller
>>> når den er tændt med en engangs-lighter fra Netto?
>> Hva' er der nu i vejen med ham Tordenskjold ?
>
> Han er en røv irriterende stodder........ han er altid på stikkerne
>
Eller osse flammer han lige op og taber hovedet.
Møller
| |
Mogens (08-06-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 08-06-08 21:07 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:clul445qq7eqgg7oag5gn96ubj264d3uob@4ax.com...
> Men den skal godt nok gå meget længere på literen, hvis det skal kunne
> betale sig. 69 øre pr. liter er mange penge.
Går den så længere på literen?
Hvis du udregner antal liter brændstof, du køber i DK, er merprisen vel til
at holde ud. Hvad køber du i DK - 5-700 liter?
| |
|
|