haha hvor er den sjov; Fordson Major
Fra : Martin Bak

Dato : 07-06-08 18:14

Jeg har lige anskaffet mig sådan et dyr fra 1962. Jeg har tidligere haft en
Fordson Dexta, men denne her er da bare gejl

Skivebremser der ikke virker. Et dyserør der fungerer som sprinkler. Et
defekt startrelæ. Et hydrauliksystem der indsmører hele førerområdet i hvidt
skum. En kvart omgangs ratslør. Det er herresjovt!

Herligt da jeg fandt fejlen med startrelæet og maskinen bare sprang igang
(ved direkte minus til starteren) Tøffer godmodigt og lyder skønt når man
gasser lidt op. Jeg var nødt til at stoppe, da jeg så at der pumpede en fin
stråle diesel ud ved samlingen af det ene dyserør. Lidt fileri osv, så er
det også tæt nu og jeg har været ude og trille lidt rundt om ejendommen. Jeg
er dog nødt til at gøre noget ved bremserne før jeg kan bruge traktoren til
andet end hygge og kraftoverførsel. Heldigvis kan man nemt skaffe dele til
den endnu. Servostyringen sidder i overarmene hehe.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 08-06-08 08:54

On 7 Jun., 19:14, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> andet end hygge og kraftoverførsel. Heldigvis kan man nemt skaffe dele til
> den endnu. Servostyringen sidder i overarmene hehe.

Hej Martin

Tillykke med dyret.

Så sku du prøve samme traktor med frontlæsere på. Selv Arnold bliver
forpustet der.

Benny

Fra : Martin Bak

Dato : 08-06-08 20:26

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en
> Fordson Dexta, men denne her er da bare gejl

Tak. Og undskyld i andre, jeg ved jo godt at jeg er OT, men jeg var lige i
selvsving over oplevelserne med min gamle maskine

> Så sku du prøve samme traktor med frontlæsere på. Selv Arnold bliver
> forpustet der.

Jo der er skam frontlæsser på min også. Det tynger jo lidt ekstra på de
drejende hjul Frontlæsseren er en model quicke og er såvidt jeg kan se
ekstrem nem at få af, hvilket jeg er glad for. Jeg vil helst kun have den på
når jeg skal bruge den.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-06-08 20:35

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Hej Martin

Tillykke med dyret.

Så sku du prøve samme traktor med frontlæsere på. Selv Arnold bliver
----------------------------

Tror sq den kære Arnold lige har været ude og køre så. :)

http://www.popular-pics.com/PPImages/arnold_schwarzenegger_fat.jpg

Det er da satans som alle min ungdoms idoler er blevet ældgamle....

- Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-08 02:53

On Jun 7, 7:14 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> Jeg har lige anskaffet mig sådan et dyr fra 1962. Jeg har tidligere haft en
> Fordson Dexta, men denne her er da bare gejl

Forstår dig

Har selv en IH 844-S fra ca. 1980.
Jeg skal primært bruge den til snerydning, hente træpiller i
kornvognen og måske hente halm på marken.
Desuden har den flere gange været brugt til at trække rødder op eller
planere noget jord.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-06-08 10:07

Servostyringen sidder i overarmene hehe.

Lyder som min gamle Leyland 255 'er og det bliver ikke bedre når man smider
800 kg foran på den, så er sidehjulsbremsen sørenme dejlig. Så er det lidt
rarere med MF31'eren.

Stef