Hvor lang tid gælder et syn?
Fra : Peter

Dato : 07-06-08 13:04

Hej NG!

Jeg har lige købt en nysynet bil og skal have monteret et anhængertræk. En
af mine bekendte har fortalt mig at "man" kan eftermontere trækket "som om"
det var på ved selve synet. (indtil en måned efter?)
Er det rigtigt?

hilsen
Peter

Fra : Kim Olsen

Dato : 07-06-08 13:11

> [...]
> af mine bekendte har fortalt mig at "man" kan eftermontere trækket "som
> om" det var på ved selve synet. (indtil en måned efter?)

Nej det er noget sludder, bilen skal synes med trækket på. I teorien i hvert
fald - kontrollerer de jo om monteringen og stikforbindelserne er korrekte.

Men der gælder en regel for helt nye biler, at de i løbet af de første år
(3-5??) kan få eftermonteret et træk, uden at skulle stille til syn.

Kim Olsen

Fra : Ivar

Dato : 07-06-08 13:39

Kim Olsen skrev:

> Men der gælder en regel for helt nye biler, at de i løbet af de første år
> (3-5??) kan få eftermonteret et træk, uden at skulle stille til syn.

Dog skal monteringen ske på værksted.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 07-06-08 14:12

> Dog skal monteringen ske på værksted.

Jaeh, et værksted skal i hvert fald udfylde en blanket til registrering af
trækket.
Og det er forøvrigt 8 år fra 1 reg. dato.

Kent Nielsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-06-08 15:42

> Men der gælder en regel for helt nye biler, at de i løbet af de første år
> (3-5??) kan få eftermonteret et træk, uden at skulle stille til syn.

Op til de er 8 år, om det er det 7,99 år der menes eller 8,99 år er jeg dog
i tvivl om.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Ivar

Dato : 08-06-08 09:18

Jørgen L. skrev:

> Op til de er 8 år, om det er det 7,99 år der menes eller 8,99 år er jeg dog i
> tvivl om.

Det er 8,00

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-06-08 10:39

> Det er 8,00