Kolding --> Køge
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 12:57

Hejsa

Vi skal til Køge (færge til Bornholm) en mandag morgen. Færgen sejler
kl. 8 med checkin kl. 7.50 senest.

Hvad tid vil den kloge køre fra Kolding? Hastighed er den lovlige af
hensyn til økonomien

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-08 13:12

Martin Johansen [6000] skrev den 07-06-2008 13:56:
> [...]
> kl. 8 med checkin kl. 7.50 senest.
>
> Hvad tid vil den kloge køre fra Kolding? Hastighed er den lovlige af

Tjah, hvor mange børn har I med? De skal altid tisse og spise og sårn
når man har travlt.

Men spørg krak/maps.google.dk/degulesider om en køretid og så læg til så
du føler dig tryg. Personligt ville jeg tage køretiden, lægge et par
pauser til og så køre efter at være der kl 7.

Færger er det dumt at misse.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 13:23

>Tjah, hvor mange børn har I med? De skal altid tisse og spise og sårn
>når man har travlt.

Ingen børn, kun lillemor og jeg

>Men spørg krak/maps.google.dk/degulesider om en køretid og så læg til så
>du føler dig tryg. Personligt ville jeg tage køretiden, lægge et par
>pauser til og så køre efter at være der kl 7.

Jeg har styr på Kolding-Køge uden for myldertid, men vi rammer vel
næsten "lortet" lige hvor alle folk vil samme vej?

>Færger er det dumt at misse.

Enig - meget andet kan man tåle at misse, men ikke en færge.. især
ikke med en rød billet som ikke kan afbestilles eller refunderes

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-08 13:32

Martin Johansen [6000] skrev den 07-06-2008 14:23:

> Jeg har styr på Kolding-Køge uden for myldertid, men vi rammer vel
> næsten "lortet" lige hvor alle folk vil samme vej?

Det ved jeg så ikke det store om, men ellers så snup landevejen fra
Ringsted.

Spørgsmålet er om det propper før eller efter fletningen? Hvis det er
efter er det jo at tage sidste afkørsel inden.

> Enig - meget andet kan man tåle at misse, men ikke en færge.. især
> ikke med en rød billet som ikke kan afbestilles eller refunderes

Hvis I virkelig er ængstelige, så er der en campingplads ud af vejen mod
Fakse. Så kan I også varme ordnetligt op til ferien :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 13:36

>Det ved jeg så ikke det store om, men ellers så snup landevejen fra
>Ringsted.

Synes bare tit man snakker om timelange køer med 40 km/t...

>Spørgsmålet er om det propper før eller efter fletningen? Hvis det er
>efter er det jo at tage sidste afkørsel inden.

Jeg aner intet om det.

>Hvis I virkelig er ængstelige, så er der en campingplads ud af vejen mod
>Fakse. Så kan I også varme ordnetligt op til ferien :)

Hehe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 13:25

On Sat, 07 Jun 2008 13:56:53 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>kl. 8 med checkin kl. 7.50 senest.
>
>Hvad tid vil den kloge køre fra Kolding? Hastighed er den lovlige af

Nå ,det er ikke dig selv der skal køre, ser jeg.

Bortset fra det, så er der en heftig trafik allerede fra ved ½-6
tiden, så du skal ikke forvente at kunne køre mere end det tilladte.

I tilfælde af, at Ivan har været i kamp med en Netto-lastbil (læs
uheld), så vil der også være decideret kø.

Hvis du vil gå med både livrem og seler, da den færge jo ikke sejler
hver time, så ville jeg køre hjemmefra, så jeg var i Køge senest kl.
06:00. Dvs. du kører hjemmefra ved 04:00 tiden.

Det er hårdt at være ferieramt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 13:37

>Nå ,det er ikke dig selv der skal køre, ser jeg.

Jeg kører faktisk mere morfar end hende

>Hvis du vil gå med både livrem og seler, da den færge jo ikke sejler
>hver time, så ville jeg køre hjemmefra, så jeg var i Køge senest kl.
>06:00. Dvs. du kører hjemmefra ved 04:00 tiden.

Jamen så kører vi der Om vi så skulle køre kl. 2 måtte det være
løsningen.

Satser på 4-5 tiden indtil videre.

>Det er hårdt at være ferieramt.

Glæder mig mere end jeg synes det er hårdt

Er der nogle smarte (om-)veje så vi måske helt kan undgå kø omkring
Køge?

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 13:47

> Jamen så kører vi der

Helt ærlig - fra kl 6 til kl 7:50 er der knap 2 timer. Det er da langt ude i
hampen at komme SÅ tidligt, IMO...

> Er der nogle smarte (om-)veje så vi måske helt kan undgå kø omkring
> Køge?

Hvad er det for en kø I snakker om?
Køen til Kbh starter som regel hvor de 2 motorveje smelter sammen (fra syd
og fra vest). Er der megen trafik, starter køen sydfra før det sted, men
dette rammer jo ikke trafikken fra Vest. Iøvrigt drejer man jo fra
motorvejen noget før sammenfletningen, så jeg synes, fanden males på væggen
i denne tråd.

Når jeg udtaler mig lidt skråsikker (blot for at imødegå de kommentarer),
skyldes det, at jeg ofte kører vestpå om morgenen og derfor ofte sidder og
godter mig over at køre den rette vej uden kø...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:00

On Sat, 07 Jun 2008 12:47:16 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>dette rammer jo ikke trafikken fra Vest. Iøvrigt drejer man jo fra
>motorvejen noget før sammenfletningen, så jeg synes, fanden males på væggen

Køen vi taler om, er den kø, der når der er sket uheld, godt kan
starte helt ude ved Kongsted Rasteplads.

Hvad er det der får dig til at mene, at trafikken fra vest ikke skal
ind i sammenfletningen? sammenfletningen består netop af trafik fra
vest og syd.

Hvis du skal til Køge Havn, drejer du s'gu da ikke fra noget før
sammenfletningen?!

> [...]

>skyldes det, at jeg ofte kører vestpå om morgenen og derfor ofte sidder og
>godter mig over at køre den rette vej uden kø...

Jeg har samme fornøjelse hver 3. uge, så kommentarer slipper du ikke
for.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:06

> Køen vi taler om, er den kø, der når der er sket uheld, godt kan
> starte helt ude ved Kongsted Rasteplads.

Så du foregriber en given ulykke - okay så må han sgu hellere sove på havnen
:)

> Hvad er det der får dig til at mene, at trafikken fra vest ikke skal
> ind i sammenfletningen? sammenfletningen består netop af trafik fra
> vest og syd.

Jeg lægger blot mærke til, Folmer, at køen fra syd kan fortsætte mod noget
syd, men at køen fra vest SLET IKKE har den samme dimension, hvis du
forstår?

> Hvis du skal til Køge Havn, drejer du s'gu da ikke fra noget før
> sammenfletningen?!

Jeg ville dreje fra før - det er ikke sikkert navi'en anbefaler det, men det
er heller ikke altid, at jeg følger navien. Den mangler nemlig en meget
vigtig egenskab - erfaring

> Jeg har samme fornøjelse hver 3. uge, så kommentarer slipper du ikke for.

Det er også okay - det var blot fordi at blablabla

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:21

On Sat, 07 Jun 2008 13:06:05 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Så du foregriber en given ulykke - okay så må han sgu hellere sove på havnen
>:)

>--

Naaarrrrhh, mindre kan vel gøre det, men den strækning er altså
uheldsplaget, som ingen andre.

> [...]

>Jeg lægger blot mærke til, Folmer, at køen fra syd kan fortsætte mod noget
>syd, men at køen fra vest SLET IKKE har den samme dimension, hvis du

Det har jeg helt pejling på, MEN hvis der er sket et eller andet EFTER
sammenfletningen, rammes dem der kommer vestfra også.

> [...]

>er heller ikke altid, at jeg følger navien. Den mangler nemlig en meget

Det med erfaringen har du helt ret i, men det har de 2 koldinggensere
heller ikke med det område.

I know. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:25

> Det med erfaringen har du helt ret i, men det har de 2 koldinggensere
> heller ikke med det område.

Det er sgu da derfor, de skriver/spørger herinde - og vi tilfører dem derved
erfaringen, Folmer. For fan da - er det vamen eller hur

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:29

On Sat, 07 Jun 2008 13:25:22 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Det er sgu da derfor, de skriver/spørger herinde - og vi tilfører dem derved
>erfaringen, Folmer. For fan da - er det vamen eller hur

>--

Derfor ville det også være rart, hvis du klappede hælene sammen, og
gav udtryk for at jeg har ret. )

Jeg er bange for at tiltroen til vores erfaring kan ligge på et lille
sted, hvis vores udsagn ikke er nogenlunde sammenfaldende. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:37

> [...]
> Jeg er bange for at tiltroen til vores erfaring kan ligge på et lille
> sted, hvis vores udsagn ikke er nogenlunde sammenfaldende. .o)

I denne her sag står jég sammen med Ivan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:33

>Så du foregriber en given ulykke - okay så må han sgu hellere sove på havnen
>:)

Ulykker "gider" jeg ikke tage hensyn til - det har jeg aldrig gjort og
er aldrig kommet for sent af den grund.

Men det er mere den "normale" kø der evt. er hver morgen jeg gerne vil
tage højde for.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 18:22

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Hvis du skal til Køge Havn, drejer du s'gu da ikke fra noget før
>sammenfletningen?!

Åehh jo - at dreje fra vej Lellinge, er ofte en god ting ;)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:32

>Helt ærlig - fra kl 6 til kl 7:50 er der knap 2 timer. Det er da langt ude i
>hampen at komme SÅ tidligt, IMO...

Hellere det end komme for sent til færgen.

>Hvad er det for en kø I snakker om?

Fisk.. jeg er lokalkendt i Kolding, ikke KBH.

> [...]
>dette rammer jo ikke trafikken fra Vest. Iøvrigt drejer man jo fra
>motorvejen noget før sammenfletningen, så jeg synes, fanden males på væggen

Tak for det - så kan det være vi kan køre lidt senere

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 13:52

On Sat, 07 Jun 2008 14:37:22 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Jamen så kører vi der Om vi så skulle køre kl. 2 måtte det være
>løsningen.
>
>Satser på 4-5 tiden indtil videre.

>Glæder mig mere end jeg synes det er hårdt

>--

Det forstår jeg godt.

>--

>Er der nogle smarte (om-)veje så vi måske helt kan undgå kø omkring
>Køge?

>--

Nej, det kan jeg ikke anbefale.

Pendlerne der kører i området er hurtigere end kaniner der parrer sig
til at skifte til alternative ruter, bare de hører det mindste kny om
kø, med det resultat at de alternative ruter også er fully booked.

De lokale radioter P4 Sjælland og P4 København, er kvikke og der er
ikke langt mellem meldingerne, så det kan stærkt anbefaes at lytte til
dem.

Hvis du satser på ankomst i Køge kl. 06.00, så kan det ikke gå galt.
Så har du 1½ time at gøre godt med.

Desuden er Køge havn ret idyllisk, så en lille spadsuretæer dér, hvis
der skulle blive lidt ventetid, kan anbefales.

--

Venlig hilsenFolmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:14

Folmer Rasmussen skriver:

> Desuden er Køge havn ret idyllisk, så en lille spadsuretæer dér, hvis
> der skulle blive lidt ventetid, kan anbefales.

Der står en del (mere eller mindre vedligeholdt) veterantogsmateriel.
Det kan der også gå en 5-45 minutter med......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:33

>Der står en del (mere eller mindre vedligeholdt) veterantogsmateriel.
>Det kan der også gå en 5-45 minutter med......

Dig og dine tog... )

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:36

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Dig og dine tog... )

Jeps, når du så er i gang derovre, kommer der kævler til Junckers også
per togvogne. Se en "Duploklods" slæbe af med en håndfuld vogne er altid
sjovt - når man har tid til det.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:56

>Jeps, når du så er i gang derovre, kommer der kævler til Junckers også
>per togvogne. Se en "Duploklods" slæbe af med en håndfuld vogne er altid
>sjovt - når man har tid til det.

Tid måske.. og lyst :)

Fra : Møller

Dato : 07-06-08 17:45

Martin Johansen [6000] skrev:

> Tid måske.. og lyst :)

Du kan prøve at se hvor megen trafik er er på det tidspunkt, en tilsvarende dag, du forvente at
ramme Køge:

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=69968

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 18:23

Møller <e@bg2n.dk> skrev :

>Du kan prøve at se hvor megen trafik er er på det tidspunkt, en tilsvarende dag, du forvente at
>ramme Køge:

Du kan ikke regne spor med det sjov - trafikken kan ændre sig
hurtigere end *Jette Bechmann kan udtale ordet kiggekø

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 18:55

Jan.. jeg har forsøgt at maile dig, men den bouncer.

Det har godt nok intet med dette emne at gøre, men dog noget med biler

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 20:38

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Jan.. jeg har forsøgt at maile dig, men den bouncer.

Det gør den hvis du sender med en mail der ikke ender på .dk

prøv at sætte @bygteknik.dk efter mit navn istedet ;)

>Det har godt nok intet med dette emne at gøre, men dog noget med biler

spændende ;)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 22:26

>Det gør den hvis du sender med en mail der ikke ender på .dk

Har bare brugt den du har på dkfritidbil.dk :)

>prøv at sætte @bygteknik.dk efter mit navn istedet ;)

Prøver

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 23:22

>Har bare brugt den du har på dkfritidbil.dk :)

>Prøver

se... det var jo bedre - jeg har sat postserveren til at bounce alt
andet end .dk adresser på min primære mail, det eliminerede stort set
al spam ( fra 1500/dag, til måske en enkelt sniger ...)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 14:06

<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>kl. 8 med checkin kl. 7.50 senest.
>
>Hvad tid vil den kloge køre fra Kolding? Hastighed er den lovlige af

Umiddelbart er der først større forsinkelser op mod sammenfletningen
og ind mod København. Så drej af ved Vemmedrup og kør den vej ind mod
Køge. Det kan godt gå lidt trægt, da der på vejen er en meget populær
tilkørsel mod København ved Lellinge.
Hvis der er optræk til problemer, så hop af ved Ringsted Ø, til højre,
lige ud gennem første rundkørsel, venstre i anden rundkørsel og vupti
du kører parallelt med motorvejen. Du skal så til højre i lyskrydset
efter Bjæverskov og rammer den samme vej som før.
Lav din tidsplan efter at ramme Køge senest kl. 7.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:07

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter Bjæverskov og rammer den samme vej som før.
> Lav din tidsplan efter at ramme Køge senest kl. 7.

Sådan! - så du dét, Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:17

On Sat, 07 Jun 2008 13:07:27 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Sådan! - så du dét, Folmer

>--

Jeg har jo kraftedeme også malerisk beskrevet hvor hurtige Ivan og
hans kumpaner er til at fylde de alternative ruter op.

At sende 2 turister fra Kolding ud i disse landlige områder, mener jeg
ikke kan anbefales. Dog kun fordi den færge spøger i baghovedet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:21

> Jeg har jo kraftedeme også malerisk beskrevet hvor hurtige Ivan og
> hans kumpaner er til at fylde de alternative ruter op.

ROFL

> At sende 2 turister fra Kolding ud i disse landlige områder, mener jeg
> ikke kan anbefales. Dog kun fordi den færge spøger i baghovedet.

Jow jow - vi har jo alle et navigationsanlæg i bilerne nu om stunder, ik'

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:26

On Sat, 07 Jun 2008 13:21:13 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>ROFL

>Jow jow - vi har jo alle et navigationsanlæg i bilerne nu om stunder, ik'
>

>--

Det er ikke ligefrem sjældent man støder på den slags, det har du ret
i.

--

Venlig hilsen
folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:34

>At sende 2 turister fra Kolding ud i disse landlige områder, mener jeg
>ikke kan anbefales. Dog kun fordi den færge spøger i baghovedet.

Altså.. hehe.. har jo GPS med.. så helt vild farer vi nok ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 15:00

On Sat, 07 Jun 2008 15:17:10 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg har jo kraftedeme også malerisk beskrevet hvor hurtige Ivan og
>hans kumpaner er til at fylde de alternative ruter op.

Når først jeg har ramt motorvejen skal jeg squ ingen steder. Gl. Køge
Landevej holder alligevel stille, O3 står stille fra Glostrup til
Jyllingevej, så heller bide i æblet og blive hvor man er. At jeg
så oftest kører over Roskilde og videre nordpå er en anden sag.

>At sende 2 turister fra Kolding ud i disse landlige områder, mener jeg
>ikke kan anbefales. Dog kun fordi den færge spøger i baghovedet.

De skal bare følge vejen, som er ganske bred, selv dit skrummel kan
være i den ene vognbane med rigelig god margen )

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-08 17:09

Folmer Rasmussen skrev den 07-06-2008 15:17:

> [...]
>
> At sende 2 turister fra Kolding ud i disse landlige områder, mener jeg
> ikke kan anbefales. Dog kun fordi den færge spøger i baghovedet.

Er vi ved at nærme os Spodsbjerg-Tårs + Margeritteruten resten af vejen
for at være sikker på at undgå kø? Så får de også set Højerup Kirke.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 17:12

On Sat, 07 Jun 2008 18:08:40 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> wrote:

>Er vi ved at nærme os Spodsbjerg-Tårs + Margeritteruten resten af vejen
>for at være sikker på at undgå kø? Så får de også set Højerup Kirke.

Naaah, Vemmedrup-afkørslen er formodentlig den, navi'en anbefaler og
så ellers snige sig frem mellem morgenuduelige bilister på vej til
deres kø ved Lellinge. Alternativet er kun, hvis trafikradioen melder
om uheld o. l. Min oplevelse ved Borup er selv mandag morgen at jeg
skal have gang i pedalerne ned af rampen for at finde tempoet - at det
så ikke varer så længe er en anden sag. Hvis man tillader sig at
overhale en lastbil med 130 kan man være helt sikker på, at når man
trækker ind kommer der 3-5 tætkørende udenom. Undtagen når ham den
mærkelige på MC'en med de blå lygter er i flokken - hold kæft hvor er
de alle søde så )

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 17:18

> Undtagen når ham den mærkelige på MC'en med de blå lygter
> er i flokken - hold kæft hvor er de alle søde så )

Det ved jeg sgu ikke rigtig, hva' jeg ska' sig' til. Forleden havde "han"
snuppet en Punto 10-15 km fra Slagelse, og vi var nogle stykker, som kom
forbi åstedet, ligesom motorcykelbetjenten var færdig med sin bedrift. Vi
fulgte så betjenten resten af vejen til Slagelse, hvor han drejede fra,
fordi han holdt et højt tempo. Vi lå omkring 150 km/t hele vejen - man må jo
køre 130...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 19:47

On Sat, 07 Jun 2008 16:17:33 GMT, "Mogens"
> [...]

>fordi han holdt et højt tempo. Vi lå omkring 150 km/t hele vejen - man må jo

Jamen for hævlede.

Manden var jo oprindeligt sendt afsted med kurérpost til stationen i
Slagelse, da den der Punto blev for meget for ham.

Efterfølgende prøver han så at indhente det forsømte.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:28

> [...]
> kl. 8 med checkin kl. 7.50 senest.
>
> Hvad tid vil den kloge køre fra Kolding? Hastighed er den lovlige af

Søndag formiddag klokken 10:30

http://www.centralhotellet.dk/
750 kr for et dobbeltværelse med bad

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:35

>http://www.centralhotellet.dk/
>750 kr for et dobbeltværelse med bad

Naaaah...

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:38

> Naaaah...

Hvorfor kører I ikke derover - gennem Sverige/Ystad?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:45

Mogens skriver:

> Hvorfor kører I ikke derover - gennem Sverige/Ystad?

Eller tager toget ?

Eller natfærgen og sover på skibet?
5timer og 45 minutter på en færge bliver sku nok kedeligt i længden i
dagstimerne.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 15:02

>Eller tager toget ?

Lyder ikke som bilferie.

>Eller natfærgen og sover på skibet?
>5timer og 45 minutter på en færge bliver sku nok kedeligt i længden i
>dagstimerne.

Nope, vi har hele arsenalet iorden (fotoudstyr, bærbar,
internetforbindelse on-the-go osv..).

Gider ikke sove på færgen. Kan godt lide at sejle så det skal nydes :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:57

>Hvorfor kører I ikke derover - gennem Sverige/Ystad?

Den vej tager vi hjem...

Det har lidt med prisen at gøre Denne kombi af
Køge-Rønne-Rønne-Ystad er billigst for os.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:41

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Naaaah...

Det havde jeg gjort.

Tænk dig, køre hjemmfra 10:30, lande i Køge lige over klokken 12, spise
frokost på en lille lummer cafe med "konen", gå en tur i byen og se lidt
på seværdighederne, napper i en øllebajer eller 2 til frokosten er der
da basis for en "morfar" på værelset. Finde et ordentligt sted at spise
aftensmad og med god samvittighed dele en flaske rød eller 2, for
derefter at kunne tage hende (med hjem) på værelset når man lyster. Sove
til klokken 7, et hurtigt bad, en god morgenmad og så trille lige så
stille ned til færgen klokken 7:45.

Det kalder jeg ferie.

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:49

> Det havde jeg gjort.

Jep.

> [...]
> til klokken 7, et hurtigt bad, en god morgenmad og så trille lige så
> stille ned til færgen klokken 7:45. Det kalder jeg ferie.

Præcis - sån gør vi.
Og udgiften tæller jo ingenting i det samlede ferieregnskab - og HVIS det
gjorde so what...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 14:58

>derefter at kunne tage hende (med hjem) på værelset når man lyster. Sove
>til klokken 7, et hurtigt bad, en god morgenmad og så trille lige så
>stille ned til færgen klokken 7:45.

Med mit held er bilen rippet når vi kommer ned til den

Spøg.. jeg kan godt følge dig, men det er ikke lige vores stil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 18:37

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Med mit held er bilen rippet når vi kommer ned til den

Fra den private parkeringsplads ?

> Spøg.. jeg kan godt følge dig, men det er ikke lige vores stil.

Det kommer nok.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-08 18:56

>Det kommer nok.....

Med alderen sikkert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 19:15

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Med alderen sikkert

Jeps.

Fra : Knut

Dato : 07-06-08 18:29

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> kl. 8 med checkin kl. 7.50 senest.
>
> Hvad tid vil den kloge køre fra Kolding? Hastighed er den lovlige af

Filosofien må være - hellere komme en time for tidligt end 1 minut for sent.
Tag hjemme fra i rigelig god tid. Kommer I for tidligt til Køge, så find en
bager og få noget morgenmad i ventetiden.

Knut