Virtual PC og WOL ADSL?
Fra : Tina H.

Dato : 19-07-01 21:03

Hej folkens

Min veninde har installeret Virtual PC 4 med Windows 98.

Hun vil gerne kunne bruge sin ADSL Cisco Soho77 med VPC.
Da jeg ved lidt mere om PC er det mig, som har fået opgaven at hjælpe hende.

Ifølge WOL/Tiscali skal følgende i Netværk kontrolpanelet være valgt:

Konfiguration:

Klientprogram til Microsoft-netværk
Opkaldkort
Realtek RTL8029 Ethernet Adapter and Compatibles
TCP/IP -> Opkaldkort
TCP/IP -> Realtek RTL8029 Ethernet Adaptor and Compatibles

Problemet er at de Realtek som Tiscali nævner ikke findes og kan derfor ikke
vælges.

Jeg har selvfølgelig i VPC settings valgt share IP.

Hvordan konfigurerer jeg VPC, når disse drivere åbenbart ikke findes.
Der findes godt nok noget med Realtek, men ikke dem som Tiscali nævner.

Så jeg har brug for jeres hjælp.

hilsen

Tina

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 19-07-01 22:27

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan konfigurerer jeg VPC, når disse drivere åbenbart ikke findes.
> Der findes godt nok noget med Realtek, men ikke dem som Tiscali nævner.

Du instiller bare VPC til at benytte MacOS's IP, så behøver du ikke at
instille mere.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-07-01 23:00

> [...]

> Hvordan konfigurerer jeg VPC, når disse drivere åbenbart ikke findes.
> Der findes godt nok noget med Realtek, men ikke dem som Tiscali nævner.

Måske du mangler at installeret driverne i VPC?

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-07-01 23:39

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hej folkens
>
> Min veninde har installeret Virtual PC 4 med Windows 98.

First of all, få hul igennem til Mac'en. Så er det nemlig bare at gøre
næsten ingenting i VPC. Glem alt om at sætte VPC op specielt. Det er min
erfaring fra Stofanet og VPC

Kig her, en vejledning til Stofanet og VPC3 (og hvis du har held med
det, så sig til - så vil jeg opdatere den til VPC 4 :)

http://thomas.boelskifte.dk/stofanet/vpc_3/index.html

Mojn, Thomas

--
"There might be less software on the Mac side of the isle,
but alot of what's produced for Windows isn't all that good.