tv-out ... hjælp !
Fra : JokeSten

Dato : 19-07-01 19:50

Efter jeg har haft min kabler ude af min computer kan jeg ikke få min tv-out
udgang til at
virke ( Jeg kan ikke vælge tvout under properties ) Det er et Aopen Pa3000+
( TNT2 m64 32mb ram).
Dette er hvad jeg har prøvet :
( naturligvis booter op med tv kabel i computer og tv( tændt på rette
kanal) )

- formateret hd og installert win98SE igen ( med alle motherboard drivere )
- Prøvet med forskellige drivere ( orignale drivere + opdaterede fra Aopen +
Nvidia + WHQL drivere )
- prøvet med 3 forskellige kabler ( 2 SVHS og et composit )
- prøvet med Tvtool ( Til chrontel chipset (som der sidder i kortet ) KAN
IKKE FINDE MIN TVENCODER CHIP)
- prøvet det hele igen med win2000
- bootet op med et PCI grafikkort. Slukket og der efter installeret Pa3000+
( AGP )
- clearet CMOS
- prøvet med et andet tv :)

Jeg er helt blank for nye ideer. Skal jeg ofre en ged til mit grafikkort ?
- Har kikket på kortet kan ikke se noget galt med det ( chrontel chippen er
ikke brændt ).
- Før jeg havde kablerne ud virkede tvout perfekt.
- Aopen support svarer ikke.
- Garantien udløb for 20 dage siden.
- Kortet virker perfekt udover det med tvout.
- Der er ingen BIOS update til grafikkortet på AOpens hjemmeside

Som jeg har skrevet er jeg helt blank. Jeg skal smide kortet ud ? Eller
prøve med Linux ? ( Kører mandrake 8.0 med nvidia drivere installert, med
det er stadig ikke let at sætte tvout op)

På forhånd mange tak for en hver form for hjælp/ideer.
Fra en meget desperat JokeSten