Samme dialogbox fra flere knapper
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 18-07-01 18:48

Jeg kalder den samme dialogbox fra flere knapper.
Dialogboksen skal være lidt forskellig, alt afhængig af hvilken knap den
kaldes fra.
Hvordan afgør jeg lettest hvilken knap der har åbnet dialogboksen?
( jeg kan godt finde nogle lidt klodsede metoder, men der er garanteret en
smart måde).

Tak, Peder.

Fra : John Larsen

Dato : 19-07-01 21:37

"Peder Hanghøj" <peder@hanghoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan afgør jeg lettest hvilken knap der har åbnet dialogboksen?
> ( jeg kan godt finde nogle lidt klodsede metoder, men der er garanteret en

Lidt i stil med :

if Sender = Button1 then
begin
Gør det som Button1 gør
end
else
if Sender = Button2
begin
... O.S.V.
end; ?

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 19-07-01 10:06

Hej
Jeg kan ikke få det til at virke!!

Fra : John Larsen

Dato : 20-07-01 19:56

> Hej
> Jeg kan ikke få det til at virke!!
>
> "John Larsen" <jola@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Sikkert min fejl :)

procedure TForm1.Button1Clik( Sender: TObject);
begin
if Sender = Button1 then
begin
Label1.Caption := 'Du klikkede på Knap1';
end
else
if Sender = Button2 then
begin
Label1.Caption := 'Du klikkede knap2';
end
else
if Sender = Label1 then
begin
Label1.Caption := 'Jeg nægter at svare på den forespørgsel';
end
else
if Sender := Memo1 then
begin
ShowMessage('Det er ikke sjovt længere');
end;
end;

I de ovennævnte kontroller button1, button2, label1 og Memo1 (der befinder
sig på din Form :), sætter du event OnClick til Button1Click så skulle den
være hjemme.

Hilsen

John