Penge, Banker og Gud
Fra : Live4Him

Dato : 19-07-01 18:22

En af trosbevægelsens løgne er at der findes åndelige principper for
fremgang i privatøkonomien. Man opfordres altså ikke til at gå ned til sin
lokale bank for at få råd, vejledning og hjælp til at lægge et fornuftigt
budget. Nej, grundlaget for økonomisk fremgang er nemlig at man skal betale
tiende, ellers stjæler man fra Gud, som det så charmerende hedder!

Man blander to ting sammen som intet har med hinanden at gøre. Man blander
noget jordisk sammen med noget åndeligt og får pladder-begrebet "Biblical
economics" og man opfordres til ikke alene at betale tiende, men også købe
bøger og bånd, der skulle lære en hvordan man finder de vises (penge)sten -
Herregud, hvad skal vi med banker og økonomer når vi har Jens Garnfeldt !?!.

Jeg mener man skal være rimeligt småt begavet for at hoppe på den løgn.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 19-07-01 19:46

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message
> [...]
betale
> tiende, ellers stjæler man fra Gud, som det så charmerende hedder!

Det er et interesant emne du rejser og ud fra dette vil jeg gerne spørge
trosbevægelsen om en ting i den forbindelse.

Levi sønnerne har af Gud fået lov til at tage tiende af Jøderne 4 Mos 18 v
21
3 Mos 27 v 30, Men hvem har givet trosbevægelsen lov til ikke bare at tage
tiende, men også diskremenere dem der ikke betaler og love velsignelser til
dem der betaler.

Trosherligheden må da have et svar og et skriftsted.

Erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-01 09:07

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
velsignelser til
> dem der betaler.
>
> Trosherligheden må da have et svar og et skriftsted.

Når pengene i kisten klinger, straks sjælen ud af skærsilden
springer!
Arne H. Wilstrup

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-07-01 22:14

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> Når pengene i kisten klinger, straks sjælen ud af skærsilden
> springer!

Så du er både ateist og Katolik på en og samme tid.

Har du læst dette citat af Kevin Edelvang

""Så hellere være god gammeldags ateist, det ved man da, hvad er.
Og det kan man arbejde med - og det er ikke sundhedsskadeligt,
ligesom herlighedsteologien.""

Det får dig, som bøllemager her på siden, til at ligen en artig skoledreng

Ikke

Erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-01 22:18

> Så du er både ateist og Katolik på en og samme tid.

Næ, jeg citerer såmænd blot!

> [...]
> ligesom herlighedsteologien.""
>
> Det får dig, som bøllemager her på siden, til at ligen en artig

??? jeg missede vist dit budskab? Er det Kevin Edelvang her har
skrevet i dine øjne særdeles slemt eller ....?
Arne H. Wilstrup