Hvor ligger det?
Fra : Ossi

Dato : 19-07-01 18:20

Davs Pascal/Delphi folk,

Øhh, skulle der være en klog person (eller flere?) som kan hjælpe mig med
dette spørgsmål?

Hvordan finder man Temp mappen? Altså den der _normalt_ ligger i
C:\Windows\Temp!!! Nogle gange ligger det måske på et andet drev eller i en
anden mappe så jeg kan jo ikke bare bruge C:\Windows\Temp!

Og hvordan finder man Program mappen (C:\Programmer) og Program mappen i
startmenuen (C:\Windows\Menuen start\Programmer)??

Er der en/flere der vil være flinke og hjælpe mig?

På forhånd TAK!

MVH
Ossi (InetSof

Fra : Niels

Dato : 19-07-01 20:23

Just as I expected, Ossi came up with this:

>Hvordan finder man Temp mappen? Altså den der _normalt_ ligger i
>C:\Windows\Temp!!! Nogle gange ligger det måske på et andet drev eller i en
>anden mappe så jeg kan jo ikke bare bruge C:\Windows\Temp!

Du skal have fat i noget API. Det er vistnok GetTempDirectory() eller
sådan, kig selv efter

>Og hvordan finder man Program mappen (C:\Programmer) og Program mappen i
>startmenuen (C:\Windows\Menuen start\Programmer)??

Her skal du bruge SHGetSpecialFolderLocation() (ikke helt sikker på
stavningen).

Niels
--
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages, that's my software
http://g4s.dnsq.org/ - when I'm online

Fra : Thomas Due

Dato : 24-07-01 07:35

> Her skal du bruge SHGetSpecialFolderLocation() (ikke helt sikker på
> stavningen).

Men det er faktisk temmelig bøvlet. Alternativt kan du bruge
registreringsdatabasen. Du skal kigge i :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

I den mappe finder du :

CommonFilesDir (sti til mappen med fælles filer)
ProgramFilesDir (sti til program mappen)

og andre.

Mvh
Thomas Due