Leif skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:484ad2e2$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Steen Gruby skrev:
>>> On Sat, 7 Jun 2008 18:37:44 +0200, "Henrik Kolle Rasmussen"
>>> <kollevvs@tdcadsl.dk> wrote:
>>>
>>>> Jeg har en Honda vfr 700 interceptor det er en amrikaner fra 1986
>>>> 33000 km
>>>> hvad skal jeg regne med at bet i afgift på denne
>>>>
>>> Kan den overhovedet indregistreres i DK uden omkostninger til en
>>> forureningsmåling (Den kan ikke foretages i DK)?
>
>> og i de senere år miljø-godkendelserne.
>> Som Steen skirver er det en næsten umulig sag at få meijø-gennemålt et
>> køretøj (og kán den overhovedet klemme sig gennem nåleøjet?), men også
>
> Gælder dette også for ældre cykler?
> Henriks er fra 1986 og jeg påtænker en Kawa Triple, hvor alt vedr. miljø
> ikke kendtes da den var ny mellem 1970 og 1976 - selvom de kørte rundt
> i Californien.......
>
Som jeg ser det, så er det en umulighed at få "overgemte" modeller fra
før Euro-miljø kravene indregistreret, dette uanset om det drejer sig om
danske "prøveplade-Ducatier" eller udstillings-modeller fra det øvrige
Europa.
Eftersom at det er det fakta at et givent køretøj allerede hár været
indregistreret indenfor EU der gør det enkelt at importere og
indregistrere, risikerer selv køretøjer der hár kørt i f.eks. USA at
blive henregnet som de europæiske der endnu ikke har været registreret
Andetsteds er jeg blevet oplyst at selv danske knallerter ikke længere
kan omregistreres til motorcykel (der kører bl.a. nogle Kreidlere rundt
med tun og stor nummerplade) efter miljøkravene - Og dé har ellers
dokumenterbart kørt herhjemme, men ikke á "indregistreret" hvilket
skulle gøre udslaget.
At acceptere klassikere fra USA, ville være uretfærdighed overfor
sortlistningen af knallerterne :-|
--
Armand.