Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt objektiv - EF 17-40 L eller EF-S 10-22~
Fra : H.S.

Dato : 07-06-08 09:08

Jeg er lidt i vildrede over hvilket objektiv jeg skal købe - jeg står
mellem et 17-40 som er et L objektiv og EF-S 10-22 objektivet.
Jeg skyder i øjeblikket kun med et 28-135 IS USM objektiv, og vil
gerne have lidt mere vidvinkel. Jeg vil gerne købe mit første L
objektiv, men får anbefalet et EF-S 10-22 objektiv som er ekstrem
vidvinkel i forhold til hvad jeg er vant til.

Hvad ville i købe ?

(Jeg fotograferer primært landskab og personer/situationer).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-08 17:15

H.S. <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
> vidvinkel i forhold til hvad jeg er vant til.
>
> Hvad ville i købe ?
>
> (Jeg fotograferer primært landskab og personer/situationer).

har selv et 17-40 ... super glad for det .. oplever sjældent at jeg har
brug for mere vidvinkel. Og den dag du får et fullframe hus så får du
endnu mere vidvinkel ud af det. Kvaliteten er 100% iorden.

/thomas

Fra : H.S.

Dato : 07-06-08 10:15

On 7 Jun., 17:07, "H.S." <hschy...@mail.dk> wrote:
> [...]
> vidvinkel i forhold til hvad jeg er vant til.
>
> Hvad ville i købe ?
>
> (Jeg fotograferer primært landskab og personer/situationer).

Glemte lige... kameraet er et Canon 40D

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 07-06-08 19:15

H.S. skrev:

> Glemte lige... kameraet er et Canon 40D

EF-S 10-22 er et udmærket objektiv, men dog ikke specielt billigt. Men
det er til lidt specielle formål, så det er mest dig selv som kan afgøre
om det matcher dine behov. Check eventuelt
<http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_10-22_35-45_usm> for se hvilken
type billeder man kan tage med det. Læg også mægke til brændvidderne i
EXIF...

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen