Flyforbindelser til Almeria, Sydspanien
Fra : Jan Viegand

Dato : 05-06-08 23:29

Hej alle

Vi har lige fået en ferielejlighed i Vera, Spanien, som ligger i
Almeria-provinsen. Indtil nu har vi fløjet med Sterling til Alicante eller
Murcia, men Almeria ligger tættere på. Der er bare ingen direkte fly fra
København.

Er der nogen, der har erfaring med en god forbindelse fra København over en
anden by, fx London, Berlin eller andet? Et problem er jo hvor meget tid der
bør være mellem flyene for at kunne klare forsinkelser.

Tak.

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm

Fra : Armand

Dato : 06-06-08 00:05

Jan Viegand skrev:
> [...]
> Almeria-provinsen. Indtil nu har vi fløjet med Sterling til Alicante
> eller Murcia, men Almeria ligger tættere på. Der er bare ingen direkte

Malaga, er den lufthavn der forsyner Costa del Sol med turister og
tilsyneladende ikke ligger fjernere fra Almerie end Alicante!

--
Armand.

Fra : Jan Viegand

Dato : 06-06-08 07:02

> Malaga, er den lufthavn der forsyner Costa del Sol med turister og
> tilsyneladende ikke ligger fjernere fra Almerie end Alicante!

Jo, til Vera, som ligger nordøst for Almeria, er der en del længere fra
Malaga. Ifølge GPS'en er der 300 km og det tager 3:40 timer, hvor det tager
1:30 time fra Murcia.

Almeria er den by med international lufthavn som er tættest på Vera. Her er
1 times kørsel.

Fra : Armand

Dato : 06-06-08 09:59

Jan Viegand skrev:

> Jo, til Vera, som ligger nordøst for Almeria, er der en del længere fra
> Malaga. Ifølge GPS'en er der 300 km og det tager 3:40 timer, hvor det
> tager 1:30 time fra Murcia.

Nu sammenlignede jeg jo med Alicante, som du også nævnte!
Vera - Alicante = 200km
Vera - Malaga = 300km

Alle danske charterselskaber flyver til Malaga (hvoriblandt der også må
være nogle "kun fly"-billetter)
Hvis ønsket er at komme billigt derned er Malaga sikkert et bedre bud
end Alicante, ligesom der nok er større chance for at finde en billet
til Malaga :-/

Nu fik jeg lige genlæst dit indlæg: Du vil gerne tættere på end Murcia
eller Alicante, som du ellers stadig ville kunne bruge:
Selv fra Almeria er der 100km's kørsel, hvorfor enhver anden omstigning
for at kunne komme så tæt på(?) som Almeria, lyder som fordyrende og med
større tidsspilde i mine øren :-|

--
Armand.
(der har sværmet for tanken om en lejlighed på Costa del Sol eller en

Fra : Jan Viegand

Dato : 06-06-08 18:22

> Nu sammenlignede jeg jo med Alicante, som du også nævnte!
> Vera - Alicante = 200km
> Vera - Malaga = 300km

Hej Armand

Ja, men ifølge GPS'en tager det 3:40 fra Malaga og 2 t. fra Alicante (har
prøvet, det passer)

....>
> [...]
> Selv fra Almeria er der 100km's kørsel, hvorfor enhver anden omstigning
> for at kunne komme så tæt på(?) som Almeria, lyder som fordyrende og med

Ja, det har du ret i. Det var også mere for at se alternative muligheder,
måske kunne der være nogle billige muligheder.

Og tak for kommentarerne

Fra : Anette

Dato : 07-06-08 14:20

Jan Viegand wrote:
> [...]
> Almeria-provinsen. Indtil nu har vi fløjet med Sterling til Alicante
> eller Murcia, men Almeria ligger tættere på. Der er bare ingen

Krone rejser har tilsyneladende rejser til Almeria.
http://www.kronerejser.dk/

/ Anette

Fra : Jan Viegand

Dato : 08-06-08 21:45

"Anette" <abc@def.es> wrote in message
.....>
> Krone rejser har tilsyneladende rejser til Almeria.
> http://www.kronerejser.dk/

Tak, Anette, men det ser ud til at være over andre spanske byer, i hvert
fald for den periode jeg kiggede på. Det ser også ud til at være Krone, der
sælger biletter til andre flyselskaber, ikke til deres egne chartede fly,
som det var tidligere.