parkering
Fra : Niels Madsen

Dato : 07-06-08 12:07

Bortset fra København Hvem ved hvordan reglerne for mc.parkering i byerne er
!
Kirsten

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 12:12

Niels Madsen skrev:
> Bortset fra København Hvem ved hvordan reglerne for mc.parkering i byerne er

Sherifferne!
Parkeringsregler er en del af de lokale politivedtægter.

--
Armand.

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-06-08 12:27

Men rimeligt generelt er at du kan parkere næsten overalt, bare den ikke
står direkte "tåbeligt" ulovligt eller til gene for nogen.
Tænk før du parkerer. Jeg har aldrig fået en bøde for at parkere forkert på
MC.

Ralph.

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-06-08 12:42

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke står direkte "tåbeligt" ulovligt eller til gene for nogen.
> Tænk før du parkerer. Jeg har aldrig fået en bøde for at parkere

Jeg parkerede på fortovet i Hjørring, det er OK hvis fortovet er bredt
nok til der kan komme en barnevogn forbi.
De to betjente der gik på det modsatte fortov brokkede sig ihvertfald
ikke over min parkering....
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Tourer

Dato : 23-06-08 15:47

> Sherifferne!
> Parkeringsregler er en del af de lokale politivedtægter.

Nej ikke længere, men sådan var det i "gamle dage". Nu er det de enkelte
kommuner, der fastsætter parkeringsregler udover dem, der allerede er i
færdselsloven.

--
Tourer

Fra : Armand

Dato : 24-06-08 19:41

Tourer skrev:
> [...]
>
> Nej ikke længere, men sådan var det i "gamle dage". Nu er det de enkelte
> kommuner, der fastsætter parkeringsregler udover dem, der allerede er i

Åh, ja!
Glemte lige at tage højde for politireformen

Men så kommunens tekniske forvaltning, da!

--
Armand.
(der forøvrigt finder det lidt amerikansk skrækfilms scenarie -agtigt at

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-06-08 13:02

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> writes:

> Jeg parkerede på fortovet i Hjørring, det er OK hvis fortovet er bredt
> nok til der kan komme en barnevogn forbi.
> De to betjente der gik på det modsatte fortov brokkede sig ihvertfald
> ikke over min parkering....

Det minder mig om sidste år i Amsterdam. Der foretog min kammerat og jeg
en parkering på fortovet lige foran hotellet midt i byen. Vi gik så ind
og spurgte i receptionen om det var OK. Det mente de ikke at det var. Vi
burde i stedet køre hen og betale for at holde i en dyr
parkeringskælder.

I stedet fandt vi en MC-betjent et par hundrede meter henne ad gaden, og
spurgte ham om det var OK at vi parkerede på fortovet, ligesom han i
øvrigt selv gjorde. Det mente han nok at det var, hvis vi ikke holdte i
vejen. Det mente vi ikke at vi gjorde, og der var da hverken bøder eller
andet næsten morgen da vi skulle videre.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Casper

Dato : 07-06-08 13:05

On 7 jun, 14:01, Jacob Bunk Nielsen <s...@bunk.cc> wrote:
> [...]
> vejen. Det mente vi ikke at vi gjorde, og der var da hverken bøder eller
> andet næsten morgen da vi skulle videre.

I Holland er det ulovligt at parkere i en bilbås, derfor er det
lovligt at pakere stort set alle steder så langtid man ikke er i
vejen.... Jeg har endnu ikke hørt om nogen som har fået en parkerings
bøde... Ups, jo de er ret hurtige til at uddele til biler, og lige i
øjeblikket ligger en "bøde" på €55 i Rotterdam.

Casper