støj til ulempe
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 20:37

Hvad er de nøjagtige betingelser som skal opfyldes, før et værtshus må
afholde udendørs musikarrangementer?

Hvem meddeler tilladelse:
Politi ?
Kommunalbestyrelse?
Kommunal administration.?

Skal der søges i hvert enkelt tilfælde, eller kan der gives løvende
tilladelse på f.ex. 3 gange ugentligt, sommerhalvåret igennem?

Jeg har selv mine formodninger, men finder det svært at finde frem til de
nøjagtige bestemmelser.

En ting er sikkert:
Politi henviser til kommune, og vice versa---

Mon nogen kan hjælpe med exakt viden?

MVH
Egon

Fra : TOSB

Dato : 06-06-08 22:36

Egon Stich wrote:
> [...]
> til de nøjagtige bestemmelser.
>
> En ting er sikkert:
> Politi henviser til kommune, og vice versa---

Hej Egon
Ordensbekendtgørelsen, Politiloven - ikke let for den almindelige borger at
genneskue, hvordan det hele er strikket sammen.
Kommunalbestyrelsen osv.

Skriv til den Politidirektør, der "regerer" der, hvor du bor. Bed om en
vejledning. Hvis du samtidig vil klage, så bede endelig om at få en
klagevejledning ved samme lejlighed.

Lad være med at bruge telefonen. Du risikerer bare at få kontakt med en
eller anden, der ikke giver dig et kvalificeret svar.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første dag i resten af dit liv -
ELLER Lev livet i dag, for du ved ikke, om du har det i morgen!

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-08 08:11

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lad være med at bruge telefonen. Du risikerer bare at få kontakt med en
> eller anden, der ikke giver dig et kvalificeret svar.

Nej, let er det bestemt ikke
Hverken for borgere eller kommune at finde ud af.
Men det er jo nok som du foreslår.
Skriftlige skrivelser osv.
Ærgerligt, når sådanne sager burde kunne ordnes med at par enkelte ord.

MVH
Egon

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 07-06-08 20:09

Egon Stich formulerede spørgsmålet:
> [...]
> Men det er jo nok som du foreslår.
> Skriftlige skrivelser osv.
> Ærgerligt, når sådanne sager burde kunne ordnes med at par enkelte ord.

Been there....og har næsten kun fået lige så flabede svar fra
vagthavende, som af teenageren på den anden side af hækken.
Endelig, i fredags, virkede det som om at den trængte ind hos betjenten
eller praktikanten som besvarer telefonen om natten, og nu har der
været ro i en uge
Det er helt fantastisk!
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 08:21

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Endelig, i fredags, virkede det som om at den trængte ind hos betjenten
> eller praktikanten som besvarer telefonen om natten, og nu har der været

Tjah--
Der burde være en lov, der påbød ordensmagten at reagerer på lovbrud--

MVH
Egon

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-06-08 14:25

Egon Stich wrote:

> Tjah--
> Der burde være en lov, der påbød ordensmagten at reagerer på lovbrud--

Det ville bestemt ikke være godt. Tænk på hvor svært det ville være at få
kontakt til politiet, når alle betjentene er ude at efterforske
cykeltyverier ...

--
Kurt Lund

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 10:55

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville bestemt ikke være godt. Tænk på hvor svært det ville være at få
> kontakt til politiet, når alle betjentene er ude at efterforske
> [...]

Tænk, jeg troede alle ville forstå ironien i mit "opstød"?

Politiet er forpligtiget til, efter egen drift osv. osv.

Forøvrigt kunne det vel egentlig være en glimrende ide, om men netop
reagerede overfor sager i "småtingsafdelingen", så de, der færdes i denne,
ikke fil den falske opfattelse, at alt er tilladt?

men det kommer jo ikke sagen ved, jeg mener:
Jeg efterlyste nogle håndfaste love/bekendtgørelser, der kunne bringe
klarhed.
Men sådanne findes måske ikke?

Egon

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-06-08 12:09

Egon Stich wrote:

> Tjah--
> Der burde være en lov, der påbød ordensmagten at reagerer på lovbrud--

Vær glad for at du ikke er nabo til kongehuset. Så er der slet ingen
hjælp af hente fra politiet
<http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/
article1014757.ece>

--