At slukke en iPod
Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-08 00:08

Jeg har altid syntes, det var svært at slukke en iPod. Ofte skal man
klikke lidt op og ned i menuerne, før den vil slukke. Jeg synes også,
det er forskelligt, om den slukker af sig selv efter at have ligget
lidt, eller om den kører batteriet tomt.
Nu har jeg lige rodet med en iPod nano, som er begyndt at bruge
batteriet op. Jeg kan ikke indstille, om den slukker selv, hvis den ikke
bliver brugt. Det synes jeg eller, jeg før har set på en iPod. Er det
meningen, at den skal slukke selv, hvis den ikke bliver brugt? Hvordan
slukker man den ellers?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-08 00:18

Henrik Münster skrev den 06-06-2008 01:08:
> Nu har jeg lige rodet med en iPod nano, som er begyndt at bruge
> batteriet op. Jeg kan ikke indstille, om den slukker selv, hvis den ikke

Min nano slukker af sig selv efter et stykke tid når den ikke laver noget.

Vil du gerne slukke den _nu_ så tryk nederst på hjulet og hold nede.
Efter nogen sekunder slukker den.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-08 00:38

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Min nano slukker af sig selv efter et stykke tid når den ikke laver noget.
>
> Vil du gerne slukke den _nu_ så tryk nederst på hjulet og hold nede.
> Efter nogen sekunder slukker den.

Det er bare det, jeg synes driller på de iPod, vi har haft i familien.
Der sker simpelthen ikke noget, når man trykker nederst på hjulet. Tager
man den f.eks. fra Mac'en og vil slukke, så synes jeg ofte, jeg må
klikke lidt frem og tilbage i menuerne, før det lykkes at slukke den. Nu
er min kones nano begyndt at købe tør for strøm, og jeg har mistanke om,
at det er fordi den bliver ved med at være tændt. Faktisk har jeg altid
syntes, at iPod var lidt ustabile. Det er ikke helt sjældent, de skal
genstartes pga. et eller andet problem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-08 11:57

Henrik Münster skrev den 06-06-2008 01:38:

> Det er bare det, jeg synes driller på de iPod, vi har haft i familien.
> Der sker simpelthen ikke noget, når man trykker nederst på hjulet. Tager

Du skal holde den nede. Tålmod, tålmod!

> [...]
> er min kones nano begyndt at købe tør for strøm, og jeg har mistanke om,
> at det er fordi den bliver ved med at være tændt. Faktisk har jeg altid

Hvis den spiller musik og ikke ser grund til at holde op med det, bliver
den ved. Min stopper på stedet (uden at slukke) når jeg tager
hovedtelefonstikket ud.

> syntes, at iPod var lidt ustabile. Det er ikke helt sjældent, de skal
> genstartes pga. et eller andet problem.

Har haft problemer indimellem, men ikke siden sidste firmwareopdatering.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-08 00:20

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Du skal holde den nede. Tålmod, tålmod!

Tro mig: Jeg er meget tålmodig. Min kones nano ville simpelthen ikke
slukke. Nu har jeg nulstillet den, og nu vil den gerne slukke igen. Det
var åbenbart styresystemet, der skulle læses ind igen. Jeg har nu ofte
oplevet, at det er svært at slukke en iPod.

> Hvis den spiller musik og ikke ser grund til at holde op med det, bliver
> den ved. Min stopper på stedet (uden at slukke) når jeg tager
> hovedtelefonstikket ud.

Og hvad gør (skal gøre) sådan en iPod så? Slukker den selv efter nogen
tids inaktivitet? Det synes jeg nemlig, de plejer at gøre, men nogle
gange kan det smutte. Jeg mener, jeg engang har set et sted i en menu,
hvor man kan indstille det, men jeg kan ikke finde det på min kones iPod
nano af forrige generation.

> Har haft problemer indimellem, men ikke siden sidste firmwareopdatering.

Det er mest familien, der bruger dem, så jeg tør ikke sige det. Vores
første iPod (en mini) frøs flere gange lige i starten. Det giver altid
et dårligt førstehåndsindtryk. Jeg har flere gange været ude for at
måtte genstarte andre af familiens iPod, men bevares, så kan den slags
jo ske for selv den bedste.
--
Henrik Münster
Esbjerg