Apple mod Nintendo DS
Fra : Henrik Münster

Dato : 05-06-08 16:54

Jeg har lige læst en meget sjov artikel om, at Apples næste "offer"
kunne være Nintendo DS. I virkeligheden har Nintendo været bedre end
Apple til at vinde markedsandel fra "de store", men hvis man nu vil
kunne få spil til iPod Touch og iPhone, så vil det måske true Nintendo.

<http://www.forbes.com/2008/06/04/apple-nintendo-iphone-tech-wire-cx_bc_
0605nintendo.html?partner=alerts>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 05-06-08 22:42

Jeg kan høre du aldrig har set en Nintendo DS i aktion! Der er 2 skærme på
den, kontrolknapper og touch screen. Den er et kørende spillekoncept med
Nintendos spil. Der er lyd på! iPod Touch har ingen lyd. Den er billigere.
Det lyder som det rene vås. Siden er vist allerede væk.
--
Regards Jens "Lyrik" Bech

Svar på forrige indlæg:

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-08 00:05

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Nintendos spil. Der er lyd på! iPod Touch har ingen lyd. Den er billigere.
> Det lyder som det rene vås. Siden er vist allerede væk.

Vi har skam tre Nintendo DS, som vi har haft siden 2005. Jeg kender dem
godt. Mario Kart er alle tiders spil. Det er også enormt smart, at de
kan spille trådløst sammen. Drengene har tit brugt dem på lange bilture
og andre situationer, hvor børn kan komme til at kede sig. Det er jo
heller ikke mig, der har skrevet artiklen, så det er forfatteren, du
skal sige det til.
Idéen i artiklen er vel, at hvis der kommer spil til iPod Touch
og iPhone, så vil mange mennesker købe dem og ikke føle et behov for en
Nintendo DS. Det er jo kun et forsøg på at opstille et scenarium, der
måske vil ske, og måske ikke. Sådan noget kan brancheeksperter godt lide
at lave. Umiddelbart kan jeg godt se, der er lidt om tanken. Om man har
to små skærme eller en stor er vel lige fedt. PSP klarer sig jo med en
enkelt. Jeg vidste ikke, at der ikke er lyd i iPod Touch, men jeg kan
godt se, at der normalt ikke er brug for det. I så fald er det jo
nødvendigt at bruge hovedtelefonerne. Hvad brugerne vil sige til det,
tør jeg ikke sige. Det er nogle gange svært at forudsige, hvilke
produkter, der bliver en succes, og hvilke der ikke bliver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-08 12:23

> Jeg vidste ikke, at der ikke er lyd i iPod Touch

Der er Sørenmig masser af lyd i en iPod Touch - det er jo en iPod, sådan
set

Til almindelig orientering er en iPod Touch fire timer om at bruge sit
batteri op, hvis man intensivt benytter den på nettet, hvilket min
ældste datter gjorde igår.

Så ved I det

M.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 06-06-08 20:39

On Fri, 06 Jun 2008 13:22:58 +0200, Morten Lind <mortenlind@gmail.com>
wrote:

> Der er Sørenmig masser af lyd i en iPod Touch - det er jo en iPod, sådan
> set
,,,,,,,,,,,,,,,,
Nej der er ingen lyd i en iPod Touch hvis ikke hovedtelefonerne er sat
til. I selve Touchen er der ingen højttalere-period!

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-08 21:05

Jens Erik Bech <lyrik@heaven.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nej der er ingen lyd i en iPod Touch hvis ikke hovedtelefonerne er sat
> til. I selve Touchen er der ingen højttalere-period!

heldigvis ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-08 00:20

> heldigvis ...

Man kan jo også sige, at det normalt er de voksne, der sidder på
pengepungen. Hvis de voksne skal købe en spillemaskine til børnene og
kan vælge mellem en med og en uden højttalere, så tror jeg, mange voksne
vil vælge den uden. Min kone ville i hvert fald. Børnene kan jo bare
bruge hovedtelefoner. Vores børn skruer i øvrigt gerne ned for lyden,
hvis vi beder dem om det. De kan sagtens spille uden. Så spørgsmålet er,
om de manglende højttalere egentlig er så stort et handicap for en iPod
Touch som alternativ til en Nintento DS.
--
Henrik Münster
Esbjerg