Opfølgning på "knas med Mail"
Fra : studio@smalbro.dk

Dato : 05-06-08 07:10

Jeg sad og søgte lidt rundt for at se om der kunne være andre i samme
situation som mig og fandt denne diskussion som nøjagtigt passer på
min situation:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7238263

Altså - alle mails forsvinder hvis man sletter kontoen. Det virker
absurd hvis de virkelig ikke kan findes igen - er der nogen der har et
råd ?

Kh
Bjørn

Fra : Jon

Dato : 05-06-08 17:06

studio@smalbro.dk <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
>
> Altså - alle mails forsvinder hvis man sletter kontoen. Det virker
> absurd hvis de virkelig ikke kan findes igen - er der nogen der har et

Uønsket, men relevant: Backup + Read the f... manual (advarselen, i alle
fall) - men litt sent nå. Advarselen som kommer frem når man forsøker å
slette en konto, sier meget klart hva som skal skje, faktisk.

Svar på spørsmålet: Nei. De er borte.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-06-08 19:20

On 2008-06-05 18:05:49 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Advarselen som kommer frem når man forsøker å
> slette en konto, sier meget klart hva som skal skje, faktisk.

Jeg har nu slettet en konto adskillige gange og har aldrig set en
advarsel! Måske fordi jeg kører lutter IMAP?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Jon

Dato : 05-06-08 22:25

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Jeg har nu slettet en konto adskillige gange og har aldrig set en
> advarsel! Måske fordi jeg kører lutter IMAP?

Da har du sett dårlig etter. Advarselen kommer, og den er eksplisitt. Se
tilsendt eksempel.

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-06-08 11:24

On 2008-06-05 23:24:32 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Da har du sett dårlig etter. Advarselen kommer, og den er eksplisitt. Se
> tilsendt eksempel.

Arhhh Øv. Jeg er kommet til at køre med en gammel mail adresse.

Har du mulighed for at sende igen.

Fra : Jon

Dato : 06-06-08 14:51

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Arhhh Øv. Jeg er kommet til at køre med en gammel mail adresse.
>
> Har du mulighed for at sende igen.

Jeg antok at du ville kvitte deg med utgående president!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-08 16:41

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Jeg har nu slettet en konto adskillige gange og har aldrig set en
> advarsel! Måske fordi jeg kører lutter IMAP?

ja .. det gælder kun for POP konti. Endnu en grund til at begrave POP3

/thomas

Fra : Jon

Dato : 06-06-08 18:24

> ja .. det gælder kun for POP konti. Endnu en grund til at begrave POP3

På en IMAP konoto vil også alle lokalt nedlastede kopier og vedlegg samt
innstillinger slettes. Selvsagt kan man gjenopprette innholdet tilnærmet
100% ut fra serverkopiene, men dog.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-08 18:32

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> På en IMAP konoto vil også alle lokalt nedlastede kopier og vedlegg samt
> innstillinger slettes. Selvsagt kan man gjenopprette innholdet tilnærmet
> 100% ut fra serverkopiene, men dog.

Det lokale lager betrager jeg blot som en cache ... især fordi hvis
noget bliver slettet fra IMAP serveren så forsvinder det også lokalt ..

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-06-08 18:33

On 2008-06-06 19:24:26 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> På en IMAP konoto vil også alle lokalt nedlastede kopier og vedlegg samt
> innstillinger slettes. Selvsagt kan man gjenopprette innholdet tilnærmet
> 100% ut fra serverkopiene, men dog.

Ja. Men ingen advarsel.

Fra : Jon

Dato : 06-06-08 19:13

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Ja. Men ingen advarsel.

Øh - altså - jo.

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-06-08 20:40

On 2008-06-06 20:13:07 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Øh - altså - jo.

Bor du i Københavnsområdet så giver jeg en Expresso imens du sletter
mail konti på min Mac.

Fra : Jon

Dato : 07-06-08 00:09

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Bor du i Københavnsområdet så giver jeg en Expresso imens du sletter
> mail konti på min Mac.

Jeg bor i Oslo. Jeg har mange IMAP og POP-konti i Mail. Der kommer
advarsler hvis man sletter dem. Tar gjerne espresso neste gang jeg er i
Dronningens by.