Cinema display 30" + MacBook Pro sleep/wak~
Fra : jbinzer@gmail.com

Dato : 05-06-08 05:30

Hejsa

Jeg har et 30" cinema display forbundet til en macbook pro og det
fungerer fint. Dog er der en enkelt hick-up;

For at vække mac'en fra sleep tilstand bliver jeg nødt til at åbne
selve macbook'en. Hvis jeg bruger on/off knappen på display'et, et
tasteanslag el. musebevægelse sker der det at systemet vågner men
efter 2-3 s falder i søvn igen. Musen er kortvarigt aktiv men cursoren
forsvinder hurtigt hvorefter cinema display'et slukker.

Findes der en måde (eller setting/rækkefølge at forbinde display og
mac) så man kan undgå at åbne for selve macbook'en?

Kan man tænde for en nedlukket macbook via det eksterne display uden
at åbne selv macbook'en?

Jones

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-08 16:49

<jbinzer@gmail.com> wrote:

> [...]
> mac) så man kan undgå at åbne for selve macbook'en?
>
> Kan man tænde for en nedlukket macbook via det eksterne display uden

ja ... hvis der er skærm, mus og tastatus på så skal du kunne vække den
uden at låget er åben. Jeg bruger ca. samme setup dagligt på arbejde ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-08 16:37

> ja ... hvis der er skærm, mus og tastatus på så skal du kunne vække den
> uden at låget er åben. Jeg bruger ca. samme setup dagligt på arbejde ...

Men husk, at strømforsyningen skal være sat til. Ellers vil den slet
ikke vågne. Er den det, burde den vågne. Kan du ikke vække den igen,
efter den er faldet i søvnt igen? Det er ikke kontrolpanelet, der står
til vågeblus efter få sekunder?
--
Henrik Münster
Esbjerg