Suzuki Liana 1,6
Fra : hans poulsen

Dato : 05-06-08 21:51

Er der nogen der har erfaring med denne bil Da jeg overvejer at skifte fra
VW golf 4 1,8 til Suzuki er der nogen der har erfaring med Suzuki godt eller
skidt
H.P.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 21:54

Den er grim.
Men du får vidst noget for pengene i en Suzuki.
Men der er mange spillere på banen idag.
Måske noget fra Korea istedet ??
Mener faktisk, eks. KIA er et par år foran
Suzuki allerede nu..

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 15:02

"hans poulsen" <poulsen@lite.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen der har erfaring med denne bil Da jeg overvejer at skifte fra
> VW golf 4 1,8 til Suzuki er der nogen der har erfaring med Suzuki godt
> eller skidt
> H.P.

Hmm.. Lad være med at tage den med til trackdays eller lign.

http://www.youtube.com/watch?v=Z9K7l1Oq4M0

--
/HB

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-06-08 18:22

hans poulsen skrev:
> [...]
> VW golf 4 1,8 til Suzuki er der nogen der har erfaring med Suzuki godt eller

Ja, rigtig god erfaring, min runder 4 år om et par måneder, og jeg er
rigtig glad for den, stadig.
Hvad vil du vide?
Kai

Fra : KASO

Dato : 07-06-08 21:31

> [...]
> Er der nogen der har erfaring med denne bil Da jeg overvejer at skifte fra
> VW golf 4 1,8 til Suzuki er der nogen der har erfaring med Suzuki godt

Svjh. er Baleno sedanudgaven af Liana - og sikkerheden er ikke-eksisterende
i Baleno... http://www.euroncap.com/tests/suzuki_baleno_1998/42.aspx

(Overstreget stjerne = Livsfare!)

Find hellere end mere tidssvarende og sikker bil (eller behold Golf'en, der
er langt sikrere http://www.euroncap.com/tests/vw_golf_1998/46.aspx).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 22:26

KASO skriver:

> Svjh. er Baleno sedanudgaven af Liana - og sikkerheden er ikke-eksisterende
> i Baleno... http://www.euroncap.com/tests/suzuki_baleno_1998/42.aspx

I følge testen ingen airbags i Europa, i følge Suzukis hjemmside, både
almindelige og sideairbags.

Måske fordi Liana er afløseren for Baleno ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Liana

Så nej......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 08-06-08 09:43

> [...]
> almindelige og sideairbags.
>
> Måske fordi Liana er afløseren for Baleno ?

Husk at læse ude i højre side:

Also called: Suzuki Baleno New G

Så det er sådan set korrekt, at Baleno og Liana er samme bil. Dog er Liana
baseret på en nyere version en den testede, så det er spørgsmålet, om
sikkerheden er er forbedret. Suzuki i de årgange Liana stammer fra har dog
ikke ry for den bedste sikkerhed - så jeg er ikke i tvivl om at Golf'en er
en sikrere bil - selv om ovenstående testresultat ikke kan bruges direkte.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 10:35

KASO skriver:

> Husk at læse ude i højre side:
>
> Also called: Suzuki Baleno New G

Ja, anden generation af Baleno.

> Så det er sådan set korrekt, at Baleno og Liana er samme bil.

Ja, men Liana fandtes ikke da Baleno blev testet i 1998 versionen.

> Dog er Liana
> baseret på en nyere version en den testede, så det er spørgsmålet, om
> sikkerheden er er forbedret. Suzuki i de årgange Liana stammer fra har dog
> ikke ry for den bedste sikkerhed

Hvilke er blevet testet da ?

> så jeg er ikke i tvivl om at Golf'en er
> en sikrere bil

Forhåbentligt da.

Fra : KASO

Dato : 08-06-08 16:56

> KASO skriver:

> Ja, anden generation af Baleno.

Som jeg også skriver....

> Ja, men Liana fandtes ikke da Baleno blev testet i 1998 versionen.

Prøv at læse færdig før du kommenterer istedet for altid blot at ville være
på tværs - det er lidt trættende i længden.....

Fra : Brian

Dato : 08-06-08 17:05

KASO wrote:

> Prøv at læse færdig før du kommenterer istedet for altid blot at
> ville være på tværs - det er lidt trættende i længden.....

Det var vel lidt det samme du gjorde indledningsvis, ved at være lidt hurtig
med at sætte lighedstegn mellem en gammel Baleno og en nyere Liana.

/Brian

Fra : KASO

Dato : 09-06-08 21:38

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Det var vel lidt det samme du gjorde indledningsvis, ved at være lidt
> hurtig med at sætte lighedstegn mellem en gammel Baleno og en nyere Liana.

Bemærk forbeholdet: "Svjh." = "så vidt jeg husker" - dvs. blot en bemærkning
om, at der kunne være et problem med sikkerheden, som kunne være værd at
undersøge nærmere....

Sååeehh - nej! - Det var ikke det samme jeg gjorde...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 19:18

KASO skriver:

> Prøv at læse færdig før du kommenterer istedet for altid blot at ville være
> på tværs - det er lidt trættende i længden.....

Prøv at svare på spøgsmålene i stedet for at hidse dig op

Fra : KASO

Dato : 09-06-08 21:39

> KASO skriver:

> Prøv at svare på spøgsmålene i stedet for at hidse dig op

Jeg hidser mig skam ikke op - jeg er bare træt af at du altid skal være på
tværs.....

Og jeg svarede faktisk på spørgsmålet ved at gøre opmærksom på, at
sikkerheden kunne være værd at undersøge nærmere - hvad har dit bidrag
været - udover at være på tværs?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-08 22:08

KASO skriver:

> Jeg hidser mig skam ikke op - jeg er bare træt af at du altid skal være på
> tværs.....

Gider du lige ?

I debatten omkring startkabler, er jeg da "på tværs" ?
I debatten vandelturen er jeg da på tværs ?
I debatten "En toer" er jeg da på tværs ?
I debatten omkring oktan 99 er jeg da på tværs ?
I debatten omkring nummerplade til trailer, er jeg da på tværs ?

Svarer du ja til ovenstående kan jeg kun mene at du har noget på tværs
et sted der vender forkert.

> Og jeg svarede faktisk på spørgsmålet ved at gøre opmærksom på, at
> sikkerheden kunne være værd at undersøge nærmere - hvad har dit bidrag
> været - udover at være på tværs?

At du tog fejl af nuværende og tidligere Baleno/Liana, hvilket er ret
relevant for tråden. Men er det i dine øjne at være på tværs, så.......