BMW 320d - gode råd søges
Fra : Morsing

Dato : 05-06-08 16:03

Hejsa,

Jeg kigger lidt på en 320d touring og er ved at undersøge
udstyrsmulighederne; men har brug for et par gode råd:

* Er der nogen der ved, hvad option code 663 dækker over til en E91, 320d
touring (kunne være en radio professional; men er det ikke standard
radioen?)
* Anhænger træk - jeg overvejer at få monteret et anhænger træk; men kvier
mig ved at betale 19.000 DKK for det (ab fabrik eller eftermonteret hos en
BMW forhandler er samme pris ...). Er der nogen, der har erfaring med at få
eftermonteret trækket, helst med originale dele; men ikke nødvendigvis på et
autoriseret værksted...

På forhand tak for de gode råd.

Mvh Martin

Fra : Mikael

Dato : 06-06-08 01:06

On 5 Jun., 17:02, "Morsing" <martinS...@morsing.dk> wrote:
> [...]
>
> * Er der nogen der ved, hvad option code 663 dækker over til en E91, 320d
> touring (kunne være en radio professional; men er det ikke standard

Det er Radio Professional som ikke er standard radio. Standard radioen
er Business
"Radio Business mit 6 Lautsprechern, CD-Laufwerk inkl. MP3-Decoder und
Heckscheibenantenne"
"Radio Professional
inkl. Zweizeilen-Display, 6 Lautsprechern, CD-Laufwerk und MP3-Decoder
Im Umfang Comfort Paket enthalten"

> [...]
> eftermonteret trækket, helst med originale dele; men ikke nødvendigvis på et

Det lyder sært at det koster det samme, men ellers kør til Sverige og
køb det. Jeg sparede 2500kr ved at købe mit i Malmø, det var dog til
en Mazda. Men det skal monteres i DK hvis du ikke vil til syn med
bilen bagefter.

Mikael

Fra : Morsing

Dato : 07-06-08 07:33

Mange tak skal du have Mikael,

Jeg tror næsten at jeg vil undersøge hvad det koster at få trækket monteret
i Sverige og så betale de 500 kroner til et syn, det virker som om man kunne
spare noget der.

Så mangler jeg bare at finde ud af, hvordan man sætter den pæneste bluetooth
montage i bilen, da sælger foreslog at jeg kiggede på noget andet end
standard BMWs (iøvrigt ros til en ærlig udmelding)

Mvh Martin

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-06-08 16:05

"Morsing" <martinSLET@morsing.dk> wrote in message
> [...]
> montage i bilen, da sælger foreslog at jeg kiggede på noget andet end
> standard BMWs (iøvrigt ros til en ærlig udmelding)

Altså jeg har originalt BMW bluetooth i min 320d, og jeg vil ALDRIG have
uoriginalt BT i min bil mere, alt er integreret, telefonbog + sms'er på den
store 16:9 skærm, samt stemmestyring. Det har helt klart en langt bedre lyd,
både for mig og for dem i den anden ende end de uoriginale sæt jeg har
set/prøvet i andre biler.

Hvorfor mente han du skulle se på andre sæt. Det kan kun være pga prisen han
mente.

Dog skal du lige have in mente at der kan være problemer med BMW BT og de
nyere nokia telefoner, dem der kører Symbian 60. BMW og Nokia er ikke helt
enige om hvem der ikek overholder standarden, jeg siger Nokia, da du kan
smide enhver Eriksson/Blackberry osv i, og så spiller det bare.

Der er dog ingen problemer med Noka og lydkvalitet. Jeg bruger selv en E65
til hverdag, men skifter til en Ericsson såsnart jeg har fundet den model
jeg syntes er pæn/lille/brugbar..

Mvh
Jacob

Mvh
Jacob

Fra : Morsing

Dato : 08-06-08 19:38

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote in message

> [...]

til hverdag, men skifter til en Ericsson såsnart jeg har fundet den model

*********
Hej Jacob,

Tak for meldingen - han refererede primært til Nokia udfordringen (og lidt
med pris); men han nævnte at der var forbedringer undervejs.
Helt enig iøvrigt med komforten - har lejet en Mercedes C-klasse et par
gange i Tyskland i foråret med Bluetooth, det fungerer bare for fedt.

Mvh Martin

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 09-06-08 08:23

> [...]
> Helt enig iøvrigt med komforten - har lejet en Mercedes C-klasse et par
> gange i Tyskland i foråret med Bluetooth, det fungerer bare for fedt.

Nokia udfordringen går primært på at den ikek synkroniserer telefonbogen
automatisk, det er dog muligt at overføre tlf bog til bilen fra tlf manuelt,
så med mindre du laver ændringer i din tlf konstant, så er det ikke et
problem i mine øjne. Som sagt virker min E65 100% mht lydkvalitet, og med
manuel overførsel af adressebog, så har jeg også listen på 16:9 skærmen.

Mvh
Jacob

P.S hvilken mobil har du ?

Fra : Lars

Dato : 02-07-08 20:35

On Sat, 7 Jun 2008 08:33:00 +0200, "Morsing" <martinSLET@morsing.dk>
wrote:

>Så mangler jeg bare at finde ud af, hvordan man sætter den pæneste bluetooth
>montage i bilen, da sælger foreslog at jeg kiggede på noget andet end
>standard BMWs (iøvrigt ros til en ærlig udmelding)

Har du bestilt?

Jeg ville bare sige at jeg har et originalt bluetooth interface i min
E90 330i og det fungerer altså upåklageligt - jeg har så heller ikke
en Nokia telefon. Telefonbog og det hele interfacer fint. Det er super
lækkert at have det integreret i iDrive og bilen i øvrigt.

Det er da klart at foretrække i forhold til noget eftermonteret der
ikke hænger sammen med resten af bilen.

Anhængertræk - ingen erfaring i eftermontering. Men det originale der
sidder på min er helt usynligt når det er "pakket væk" under bilen.
Men uha ja, 19.000 dkk er mange penge!

** Lars

Fra : Morsing

Dato : 06-07-08 17:05

Jeps, har bestilt får bilen midt Juli, så det er jo snart

Endte med at droppe BT, selvom jeg har haft fornøjelsen af en del lejebiler
i DE, hvor det har været monteret, så endte det med at blive for dyrt
fabriksmonteret, synes jeg.

Endte med at bestille med komfortpakken, som virker til at give en masse
gode features, som jeg tror bliver rart i hverdagen.

Anhængertrækket - det blev løst med at købe en Volvo 940 - så fik vi en bil
nummer 2 til omtrent () samme pris som et anhængertræk til bimmeren

/Martin

Fra : NewsGroups

Dato : 07-06-08 14:58

"Morsing" <martinSLET@morsing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få
> eftermonteret trækket, helst med originale dele; men ikke nødvendigvis på

Nu kommer det an på hvor du bor - men hvad koster det i Tyskland ?