Golf2-Alarm
Fra : hafelaffen

Dato : 04-06-08 13:43

Hejsa i Gruppen

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med et lille problem.
Min dejlige lille golf2 fra 88 er begyndt at drille mig..

Når jeg kører over 70 km/t blinker olie-lampen og der lyder en alarm.
Uha Uha tænkte jeg.. den er gal... Mig ind til siden, slukke motoren
og ud at pejle olie... Der var masser af olie på....
Jeg starter bilen og den går tomgang.... ingen problem..... Triller
rundt i byen i lang tid..... ingen problem. Men lige så snart motoren
kommer højt op i omdrejninger ( 70 km/t i 4. gear) Så gentager
problemet sig....

Nu har jeg så skiftet olietryks måleren, og olie filtret.. Men uden
held. Stadig samme problem.

Jeg har nu kun 3 muligheder tilbage efter min egen kugleramme.

1. Pumpen kan ikke suge nok olie ( si stoppet )
2. Pumpen er stået af og kan ikke suge eller lave tryk nok. (har
aldrig hørt om dette, men måske en mulighed)
3. Der er noget galt som jeg ikke selv kan komme i tanke om

Nogen der kan hjælpe ? Er ved at blive skør af den alarm. ( har kørt
i 14 dage nu )

/Haffe

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-06-08 21:25

On Wed, 4 Jun 2008 12:43:28 -0700 (PDT), hafelaffen
<hafelaffen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>3. Der er noget galt som jeg ikke selv kan komme i tanke om
>
>Nogen der kan hjælpe ? Er ved at blive skør af den alarm. ( har kørt
Generatoren (hvis den har et W udtag som bliver benyttet) ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 21:45

> [...]
>rundt i byen i lang tid..... ingen problem. Men lige så snart motoren
>kommer højt op i omdrejninger ( 70 km/t i 4. gear) Så gentager

Der sidder 2 olietryksfølere svjv. En for under 2000 omdr/min ca. og en for
over. Det er den for over du skal skifte. Kan ikke lige huske farven på den,
men de 2 følere har forskelligt bar tryk for hvornår de slutter til stel.

Du kan let teste om det ikke skulle være det ved at tage forbindelsen af
føleren. Så skulle alarmen helst ikke starte når du kommer over 70 km/t.

Mvh. Ulrich