Uretfærdig behandlet (lang historie)
Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 17:25

Kommer kørende mod nord på motorvejen E20 fra Lillebæltsbroen mod Vejle -
dér hvor E20 smelter sammen med E45, befinder jeg mig altså i det yderste
HØJRE spor på den 3-sporede motorvej. Fra Syd ad E 45 nordpå kommer 2
lastbiler i røven på hinanden, og vi møder således hinanden i
sammensmeltningen af de 2 motorveje. Lastbilerne fortsætter erfaringsvist i
det midterste spor, fordi de 3 spor bliver til 2 lidt længere fremme (400
m). Jeg fortsætter på samme måde i sporet længst til højre, som er en
fortsættelse af min bane fra Lillebælt.

På siden af lastbilerne og således skjult for mig (og det modsatte) ligger
en blå Mondeo. Mondeo'en følger mig, og 7 km længere fremme tændes de blå
blink - det er politiet. Jeg åbner døren i højre side således, at betjenten
er fri for at opleve nær-døds-situationer ved førerdøren, og han præsenterer
mig for en dom: "Du overhalede 2 lastbiler indenom - det er yderst farligt,
hvorfor du skal bøde for din færd"

På mit spørgsmål om, hvorledes han kommer til dette fejlagtige resultat,
siger han, at det er let nok. Der er kun "tynde" striber på stedet, hvorfor
min gøren og laden er en overhaling indenom - havde der været tykke striber
mellem min bane og resten af otorvejen, havde øvelsen været lovlig. Han
fastholder sin dom, og han er ikke til at rokke.

På mit spørgsmål om, hvor det farlige element ligger i min kørsel, siger
han, at lastbilerne jo kunne have kørt mig ned, når de trak til højre. Da
jeg opfatter ham som erfaren færdselsbetjent, spørger jeg ham om, hvornår
han sidst har set en lastbil det pågældende sted skifte til sporet yderst
til højre, siger han, at det har han da aldrig set - de skal jo skifte igen
400 m fremme. Vi taler stille og roligt videre om sagen for til at skilles
som værende uenige.

Idag kom så bøden, der desuden indeholder annonceringen af et klip i
kørekortet. Sidstnævnte kan jeg som udenlandsdansker være komplet ligeglad
med, men jeg finder sgu seancen som DYBT uretfærdig. Der er MEGET langt til
de københavnske forhold, hvor taxachauffører på TV kan køre ind i kryds for
rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet pegefinger fra
den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke særlig god
opførsel, IMO...

Fra : Kent Nielsen

Dato : 04-06-08 17:37

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kryds for rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet
> pegefinger fra den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke

Surt men hvis du ikke mener at kunne erkende din overtrædelse, så tag
den dog i byretten?
(Man kan også smide med brosten og lave ballade i KBH uden de store
konsekvenser)

Kent Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-08 17:58

Mogens skriver:

> [...]
> mellem min bane og resten af otorvejen, havde øvelsen været lovlig. Han
> fastholder sin dom, og han er ikke til at rokke.

Der var nok et par basser der kedede sig.

Jeg ville mene at det er en forbikørsel, specielt da du ike skifter
kørebane.

> Idag kom så bøden, der desuden indeholder annonceringen af et klip i
> kørekortet. Sidstnævnte kan jeg som udenlandsdansker være komplet ligeglad
> med, men jeg finder sgu seancen som DYBT uretfærdig.

Så lad være med at erkende bøden, tag et par gode billeder af stedet og
tag den med i byretten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:21

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Der var nok et par basser der kedede sig.
> Jeg ville mene at det er en forbikørsel, specielt da du ike skifter
> kørebane.

At der er to lastbiler der laver den fejl ikke at trække til højre, som
de bør, er ikke ensbetydende med at det på nogen mulig måde kan blive
lovligt at overhale den højre om.

> Så lad være med at erkende bøden, tag et par gode billeder af stedet og
> tag den med i byretten.

Tror ikke på det hjælper noget.

Eneste fordel ved den slags sager er at det ikke koster sagsomkostninger
at tabe.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 18:25

On Wed, 04 Jun 2008 16:24:35 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

<...en lang trist historie>

> [...]
>rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet pegefinger fra
>den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke særlig god

Teknisk set har betjentene sikkert ret og jeg vil tro, at gå i retten
er håbløst. Men hvorfor sætter de ikke et videokamera op, der filmer
den der sammenfletning 24 timer i døgnet - det vil jo stort set kunne
give lige så meget som fartkontrollen i hele landet på årsplan.
Du er absolut ikke den eneste, der har gjort således. Hver gang, jeg
kommer der er der nogen der liiige skal have den sidste bil med
indenom
Når man læser din historie burde klaphattene i patruljevognen have
bedre ting at lave - måske notere ham, der lå ½ m bag dem i ydersporet
eller sådan noget. Jeg har altid betragtet det som et sted, hvor man
flettede og naturligvis afpassede sin fart efter "dem udenfor" og hvis
ikke der lige er plads ser man hvor det er nemmest at smutte hen.
Næste gang bliver anderledes.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 18:31

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Når man læser din historie burde klaphattene i patruljevognen have
> bedre ting at lave - måske notere ham, der lå ½ m bag dem i ydersporet
> eller sådan noget.

Se det er så det næste uretfærdige. Jeg er indædt tilhænger af om muligt at
ligge i højre vognbane. Mondeo'en lå under hele forløbet konstant i venstre
side af motorvejen, hvor jeg masser af gange skiftede vognbane - til højre
når der var plads.

> Næste gang bliver anderledes.

Ja, det var ligesom historiens morale - ikke at gå forbi, hvis ikke
striberne tillader det...

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 18:56

On Wed, 04 Jun 2008 17:31:18 GMT, "Mogens"
> [...]

>side af motorvejen, hvor jeg masser af gange skiftede vognbane - til højre

Det tror jeg gerne. Jeg er nok ikke så flittig til at vælte til højre
som dig, men tilbringer formodentlig væsentlig flere kilometer i højre
vognbane end gennemsnittet.

>Ja, det var ligesom historiens morale - ikke at gå forbi, hvis ikke
>striberne tillader det...

Netop!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-06-08 18:43

Ivan Madsen skrev den 04-06-2008 19:24:

> [...]
> flettede og naturligvis afpassede sin fart efter "dem udenfor" og hvis
> ikke der lige er plads ser man hvor det er nemmest at smutte hen.

Er der ikke også noget med de gerne vil have tre spor fra den fletning
op til Vejle Fjord? Så løser problemet sig jo.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 18:55

On Wed, 04 Jun 2008 19:42:48 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> wrote:

>Er der ikke også noget med de gerne vil have tre spor fra den fletning
>op til Vejle Fjord? Så løser problemet sig jo.

Noget af problemet løses. Jeg skal ikke underholde om alle de
festscener der udspiller sig herovre, når 4 spor bliver til 3 og
lastbilerne fra højre spor på den yderste vej forventes at trække et
trin til højre.

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-08 19:20

Mogens wrote:

> Kommer kørende mod nord på motorvejen E20 fra Lillebæltsbroen mod Vejle -
> dér hvor E20 smelter sammen med E45, befinder jeg mig altså i det yderste
> HØJRE spor på den 3-sporede motorvej. Fra Syd ad E 45 nordpå kommer 2

:snip n hel masse

> [...]
> kryds for rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet
> pegefinger fra den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke

Det koster gratis at tage den i retten (bortset fra ulejligheden). Der er
ingen grund til at acceptere at politiet spiller både udøvende og dømmende
magt i Danmark. Så bare i retten med den og lad os lige høre om det
bagefter.

Husk foto/tegninger og velforberedte argumenter

mvh,
Bjarne

Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 19:45

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> magt i Danmark. Så bare i retten med den og lad os lige høre om det
> bagefter. Husk foto/tegninger og velforberedte argumenter

Nope, jeg har spurgt hos sagkundskaben (politiet). Min kammerat sagde, at
dét kunne jeg godt glemme alt om. 2 betjente "ved langt mere" (tillægges
langt større værdi) end een privat (den anklagede).

Hvis man tænker tanken lidt ud - at betjentenes udsagn tæller mere - kunne
de jo have lagt lidt mere på. Ingen sikkerhedssele og mobilsnak under
kørslen (kan dog checkes) for blot at nævne nogle muligheder. Nuvel må
hellere bakke lidt af

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-08 19:52

Mogens skriver:

> Nope, jeg har spurgt hos sagkundskaben (politiet). Min kammerat sagde, at
> dét kunne jeg godt glemme alt om. 2 betjente "ved langt mere" (tillægges
> langt større værdi) end een privat (den anklagede).

Det afhænger jo klart af beviserne.

> [...]
> de jo have lagt lidt mere på. Ingen sikkerhedssele og mobilsnak under
> kørslen (kan dog checkes) for blot at nævne nogle muligheder. Nuvel må

Jeg havde sku taget den i byretten.

Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 20:32

> Det afhænger jo klart af beviserne.

Vi har ingen videovogn inde i billedet hér :)

> Jeg havde sku taget den i byretten.

Jow jow - gad vide hvad mindsteudgiften vil være. Der er vel en sagskærer,
der skal betales uanset hvad?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-08 21:29

Mogens skriver:

> Jow jow - gad vide hvad mindsteudgiften vil være. Der er vel en sagskærer,
> der skal betales uanset hvad?

Ikke, hvis du kan fremvise beviserne selv.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:29

Mogens skrev:
> Vi har ingen videovogn inde i billedet hér :)
> Jow jow - gad vide hvad mindsteudgiften vil være. Der er vel en sagskærer,
> der skal betales uanset hvad?

Nej, mener du at have snakketøjet nok i orden til at føre din sag selv
koster det kun din egen tid.

Og selvom jeg ikke tror på at du får noget ud af at gå i retten på den,
vil jeg alligevel følge andres opfordring om at gå i retten på den hvis
du mener at have tiden og evnerne til det.

For som andre mener jeg at der er alt for få der gør det, hvorved
politiets tolkning af mange situationer får lov at stå ved magt selvom
de er lidt ude i hampen.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-08 19:34

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i det midterste spor, fordi de 3 spor bliver til 2 lidt længere fremme
> (400 m). Jeg fortsætter på samme måde i sporet længst til højre, som er en

Kørte der en masser biler umiddelbart foran dig så det rent faktisk kunne
betragtes som en forbi-passering? Hvis ikke er du vel netop blevet
_retfærdigt_ behandlet...

Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 19:41

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse

> Kørte der en masser biler umiddelbart foran dig så det rent faktisk kunne
> betragtes som en forbi-passering? Hvis ikke er du vel netop blevet
> _retfærdigt_ behandlet...

Jég var foran en hel masse - om de fulgte efter, skal jeg lade være usagt
(silende regnvejr)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-08 20:07

> "Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse

> Jég var foran en hel masse - om de fulgte efter, skal jeg lade være usagt
> (silende regnvejr)

Lyder ikke som en situation hvori jeg ville være tryg ved at køre højre om
en (række) lastbil(er)...
Men fred være med det, du slap med livet i behold :)

Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 20:37

> Lyder ikke som en situation hvori jeg ville være tryg ved at køre højre om
> en (række) lastbil(er)...

Er du overhovedet tryg på motorvejen?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:33

Brian Axelgaard skrev:
> Lyder ikke som en situation hvori jeg ville være tryg ved at køre højre
> om en (række) lastbil(er)...
> Men fred være med det, du slap med livet i behold :)

Som Ivan skriver er der virkelig mange der gør det der.

Både lastbiler der ikke trækker til højre som de skal og personbiler der
fiser højre om. Kun det sidste koster klip oveni bøden.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 07:10

> Både lastbiler der ikke trækker til højre som de skal og personbiler der
> fiser højre om. Kun det sidste koster klip oveni bøden.

Nu kan de heller ikke trække til højre hvis de ville, fordi der ligger en og
overhaler indenom.

Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 14:35

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Åseda)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:31

Mogens skrev:
> Jég var foran en hel masse - om de fulgte efter, skal jeg lade være usagt
> (silende regnvejr)

Så har du været den forankørende der har bestemt de andres hastighed
hvorved du gør deres overhaling til en forbikørsel, uden det gør din
egen overhaling lovlig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 06:22

> Så har du været den forankørende der har bestemt de andres hastighed
> hvorved du gør deres overhaling til en forbikørsel, uden det gør din egen
> overhaling lovlig.

Nope, sådan virker verden ikke. Der er/var ikke tale om tæt og
langsomtgående trafik, men trafik med vanlig motorvejshastighed - som altid
indenfor lovens rammen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 14:21

Mogens skrev:
> Nope, sådan virker verden ikke. Der er/var ikke tale om tæt og
> langsomtgående trafik, men trafik med vanlig motorvejshastighed - som altid
> indenfor lovens rammen

Jamen så kan du jo egentlig kun ærgre dig over at han ikke tog de andre
med ind også.

At du får bøden/klippet er ovre i afdelingen "Shit happens".

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Broegger

Dato : 06-06-08 07:03

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev

> Så har du været den forankørende der har bestemt de andres hastighed
> hvorved du gør deres overhaling til en forbikørsel, uden det gør din
> egen overhaling lovlig.

Manden der kommer forsent til familie festen: Der var kø hele vejen over
Sjælland, og vi kørte forrest!

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-06-08 21:51

> [...]
>mellem min bane og resten af otorvejen, havde øvelsen været lovlig. Han
>fastholder sin dom, og han er ikke til at rokke.

Well...

Jeg skal ikke gøre mig 100% klog på om den er lovlig eller ej den der.

MEN.. jeg gør nøjagtig det samme... jeg fletter sq ikke 40 baner til
venstre for så at flette 40 baner til højre igen. Vi har højrekørsel
her i landet og fordi nogen ikke kan finde ud af det får altså ikke
min Kia til at lave balletdans - den holder sin bane og så er jeg
ellers isende kold i nummeren...

Så jeg forstår dig godt - hvad skulle du have gjort? Klodset bremsen
i?

Og til de smarte på forhånd: Nej jeg er ikke en lille mand, min penis
er ej heller den mindste og ja jeg er skide sej!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-08 22:09

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Og til de smarte på forhånd: Nej jeg er ikke en lille mand, min penis
> er ej heller den mindste og ja jeg er skide sej!!

Muuuhahahahahaha!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-06-08 22:14

On Wed, 04 Jun 2008 23:09:21 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Muuuhahahahahaha!

Jamen jeg kan jo lige så godt komme dem i forkøbet for lige så snart
man laver noget der ikke er politisk korrekt og "dufter" en smule af
lovovertrædelse så er der ikke grænser for de gloser man får smidt i
fjæset, primært omhandlende ens manddom og/eller korpus-størrelse.

Visse typer er grov hellige på skrift... men jeg mangler godt nok
stadig at tale med en IRL der lugter bare lidt af den hellighed man
møder herinde...

Så kan jeg/man så spørge sig selv om det er dem i IRL der har en
facade på eller om det er dem herinde der spiller mere hellige end de
er.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:52

Martin Johansen [6000] skrev:
> [...]
> Visse typer er grov hellige på skrift... men jeg mangler godt nok
> stadig at tale med en IRL der lugter bare lidt af den hellighed man

Har du også lagt mærke til det?

> Så kan jeg/man så spørge sig selv om det er dem i IRL der har en
> facade på eller om det er dem herinde der spiller mere hellige end de
> er.

Det må komme an på en prøve.

Men jeg tror nok det er her ligesom det er med politikerne. De er fulde
af gode ideer til hvordan tingene kan gøres, så længe det ikke går ud
over dem selv.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-06-08 23:41

>Har du også lagt mærke til det?

Det er svært andet

>Det må komme an på en prøve.

Hvordan tester vi dem?

>Men jeg tror nok det er her ligesom det er med politikerne. De er fulde
>af gode ideer til hvordan tingene kan gøres, så længe det ikke går ud
>over dem selv.

Det lyder ikke helt ved siden af. :-/

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-06-08 08:17

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Og til de smarte på forhånd: Nej jeg er ikke en lille mand, min penis
> er ej heller den mindste og ja jeg er skide sej!!

Det' sgu da humor!

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 09:42

> [...]
> ellers isende kold i nummeren...
> Så jeg forstår dig godt - hvad skulle du have gjort? Klodset bremsen

Det er Don Quijote mod vindmøllerne - du vil altid være taber mod politiet i
den sammenhæng, og det kan kun koste dig kroner og klip at sætte dig op imod
systemet. Jeg trættes også alvorligt af de andre bilister, der ikke vil
holde til højre på motorvejen, og der er sgu mange. Een af dem var den
politibil, der stoppede mig !

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 14:45

Mogens skrev:
> [...]
> systemet. Jeg trættes også alvorligt af de andre bilister, der ikke vil
> holde til højre på motorvejen, og der er sgu mange. Een af dem var den

Det kunne du jo så havde anmeldt ham for.

I princippet skal den betjent der sidder ved siden af tage imod en
anmeldelse fra dig mod den der kører, hvis du mener han har gjort noget
forkert.

Ikke at det får din bøde til at forsvinde. Men den må heller ikke blive
højere af det.

(Og de må ikke smide din anmeldelse væk. Det kontrollerer du nogle dage
senere ved at ringe til deres station og høre hvordan det går med den.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Åseda)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-08 16:08

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> (Og de må ikke smide din anmeldelse væk. Det kontrollerer du nogle
> dage senere ved at ringe til deres station og høre hvordan det går med
> den.)

Ja det kan såmænd nås endnu Pisse uretfærdigt at antyde at de bevidst
har smidt anmeldelsen væk, men hva faen... de startede jo selv!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 20:21

Kent Oldhøj skrev:
> Ja det kan såmænd nås endnu Pisse uretfærdigt at antyde at de bevidst
> har smidt anmeldelsen væk, men hva faen... de startede jo selv!

Den måde er vist ikke helt fin i kanten. Men den vil helt sikkert give
mere ravage.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-06-08 11:15

Martin Johansen [6000] wrote:
> Og til de smarte på forhånd: Nej jeg er ikke en lille mand, min penis
> er ej heller den mindste og ja jeg er skide sej!!

Tillykke med vertikalforandringen

--
vh
Torben

Fra : Brian

Dato : 05-06-08 18:58

Martin Johansen [6000] wrote:

> Og til de smarte på forhånd: Nej jeg er ikke en lille mand, min penis
> er ej heller den mindste og ja jeg er skide sej!!

Bare rolig, efter din Kia konvertering er der næppe nogen der tror, du har
en bette tjalf. Det kræver trods alt en del selvtillid at blive set i sådan
én

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-06-08 21:25

>Bare rolig, efter din Kia konvertering er der næppe nogen der tror, du har
>en bette tjalf. Det kræver trods alt en del selvtillid at blive set i sådan
>én

Næmli' :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:18

Mogens skrev:
> [...]
> rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet pegefinger fra
> den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke særlig god

Jeg kan simpelthen ikke lade være, så: Hvad var det jeg sagde?

Det er en overhaling, højre om, og det må bare ikke forekomme på motorvej.

Men at du har kørt efter "Monkey see, monkey do", og bliver klippet for
det, syntes jeg ikke er fair at lade gå ud over betjenten.

Du har bare været uheldig at gøre det i det begrænsede tidsrum der har
været politi på vejen.

I øvrigt kan jeg konstatere at den betjent ikke har været der de gange
jeg er kommet der.

Jeg trækker altid til højre der, når jeg kommer op af E45. Medmindre der
er for mange af de små der gør som du har gjort. (Selvom jeg blinker til
højre for at lave vognbaneskift får det ikke altid de små til at lade
være med at lave den der ulovlige, højre om, overhaling

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 06:30

> Jeg kan simpelthen ikke lade være, så: Hvad var det jeg sagde?

Aner det ikke - du skriver så meget...

> Det er en overhaling, højre om, og det må bare ikke forekomme på motorvej.

Wauw, skarp fyr :)

> Men at du har kørt efter "Monkey see, monkey do", og bliver klippet for
> det, syntes jeg ikke er fair at lade gå ud over betjenten.

Jow jow, det er helt fair. Når du får at vide, at hele optrinet foregik i
silende regnvejr, vil du kunne forstå (hvis du har læst hele historien og
billedliggjort poltiets placering ift. mig/lastbiler), at de ikke havde en
Kinamands chance for at gøre en korrekt vurdering...

> Jeg trækker altid til højre der, når jeg kommer op af E45.

Dét tror jeg simpelthen ikke på, at du gør.
Hvis du kommer ad E45 fra Kolding, trækker du næppe til højre den korte
strækning (langt under 1.000 m) for at trække til venstre igen. Jeg har kørt
den strækning ENORMT mange gange og har ALDRIG nogensinde oplevet en lastbil
trække til højre dér. Aldrig ! (læg mærke til at politiet indrømmer heller
ikke har oplevet det)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-08 06:54

Mogens skriver:

> Aner det ikke - du skriver så meget...sludder

Netop.

> Dét tror jeg simpelthen ikke på, at du gør.
> Hvis du kommer ad E45 fra Kolding, trækker du næppe til højre den korte
> strækning (langt under 1.000 m)

947 meter i følge en måling på google earth.

> for at trække til venstre igen. Jeg har kørt
> den strækning ENORMT mange gange og har ALDRIG nogensinde oplevet en lastbil
> trække til højre dér. Aldrig !

Samme her.....

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-06-08 11:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mogens skriver:

Hvad fanden er det for noget? At rette i citeringer! Mogens skrev ikke
'sludder'. Det er muligt han mener det, men du skal da i hvert fald ikke
forfalske andres udsagn.

--
Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 14:33

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Netop.
> 947 meter i følge en måling på google earth.
> Samme her.....

Skal se om jeg kan få skrevet hvornår jeg kommer der næste gang.

Ved Kolding Øst kommer jeg engang i morgen formiddag. Præsis hvornår ved
jeg først senere.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Åseda)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 14:31

Mogens skrev:
> Aner det ikke - du skriver så meget...

Men selvom det er svært at få det - her, så har jeg altså ret en gang
imellem.

Sidst jeg husker vi var inde på det var med Jan, hvor han mente han var
i sin gode ret til at køre højre om når han kom i 1. spor fra
Sydmotorvejen (Det der bliver ved med at være 1. spor efter
sammenfletningen) og jeg kom i 1. spor fra Vestmotorvejen. (Det der
bliver 2. spor efter sammenfletningen.)

Situationen er den samme.

> Wauw, skarp fyr :)

Håber du har lært det nu.

> [...]
> billedliggjort poltiets placering ift. mig/lastbiler), at de ikke havde en
> Kinamands chance for at gøre en korrekt vurdering...

Som jeg forstod dit skriver kørte de med samme hastighed som dig, blot
på den anden side af lastbilerne.

For mig ser det ud til at de der har fået øje på at du er ude i at lave
noget ulovligt, og blot skal have tingene til at passe så de kan få en
sikker identifikation af din bil.

> [...]
> trække til højre dér. Aldrig ! (læg mærke til at politiet indrømmer heller

Ikke destomindre så gør jeg det altså hver gang. Medmindre jeg ikke kan
komme til det for "klipaspiranter" det kommer fra E20.

Når jeg kommer fra Fynssiden til Kolding Øst trækker jeg også et spor
til højre, hvis jeg kan få lov til det, jvf. ovenstående.

Så du kan rolig tro på det når jeg skriver det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Åseda)

Fra : Broegger

Dato : 06-06-08 07:11

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev

<snip>
> [...]
> til højre, hvis jeg kan få lov til det, jvf. ovenstående.
>
> Så du kan rolig tro på det når jeg skriver det.

Er du ikke snart ved at løbe tør for Brasso, Hr Guldmann? Du generer jo
den samlede trafik på Sydmotorvejen ved dine manøvrer! Det er garanteret
disse træk til højre der er skyld i de lange køer mellem Køge og Greve!
Folk går jo helt i panik over pludseligt at se en der trækker ind!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-08 14:24

Broegger skrev:
> [...]
> disse træk til højre der er skyld i de lange køer mellem Køge og Greve!
> Folk går jo helt i panik over pludseligt at se en der trækker ind!

Så må de sjællænderne jo se at lære at køre bil som normale mennesker.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-08 07:31

"Mogens" skrev

> På mit spørgsmål om, hvor det farlige element ligger i min kørsel

Vil du gøre det legalt at overhale indenom ved
motorvejsindfletninger/udfletning?
Jeg kan fortælle at det ikke er særligt morsomt at have en komme med 160-170
og skære ind foran fra højre med et par meters afstand mellem kofangerne og
derefter trække helt ud til venstre
Det er ikke første gang jeg har oplevet det - samme sted men i den modsatte
retning
Hvfor jeg ikke trækker til højre?
Er der et fjols der kommer med den hastighed i det inderste spor så skal jeg
ikke nogen steder hen end der hvor jeg er
Det er af ca samme kategori som dem der ligger ude i venstre spor 20 meter
efter rampen de lige er kommet ned af
Tag bøden som en mand - imo

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 09:30

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil du gøre det legalt at overhale indenom ved
> motorvejsindfletninger/udfletning?

Ja, det ville jeg i princippet gerne - ved hastigheder på 110 km/t.
Men i dette tilfælde er der ikke tale om at overhale indenom, IMO...

> Jeg kan fortælle at det ikke er særligt morsomt at have en komme med
> 160-170 og skære ind foran fra højre med et par meters afstand mellem
> kofangerne og derefter trække helt ud til venstre

Hvor må man så liiige køre det i DK?

> Er der et fjols der kommer med den hastighed i det inderste spor så skal
> jeg ikke nogen steder hen end der hvor jeg er

På dét sted er der jo ligeledes en indsnævring, som gør, at langt de fleste
bliver liggende i midten. Det er sikkert unødvendigt at nævne, at jeg
selvfølgelig trækker over i højre bane dér...

> Tag bøden som en mand - imo

Jow jow - dét gør jeg da også...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-08 10:40

"Mogens" skrev

> Hvor må man så liiige køre det i DK?

Det var en illustration på forskellen i hastigheder
LB = 80 (90?)
PB = 110 (120?)

PB = 110
BM = 160

Chokket er sikkert det samme for chaufføren når der lige kommer en bil
indenom med en væsentlig forskel i hastigheden

Øvelse:
Med en hastighedsforskel på 30km/t hvor langt skal man køre for at overhale
2 lastbiler (forvogn/trailer?) og samtidig overholde den lovbefalede afstand
når man skifter vognbane ind foran den der overhales
Mere end 1000m?

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 11:49

> Chokket er sikkert det samme for chaufføren når der lige kommer en bil
> indenom med en væsentlig forskel i hastigheden

Der var ikke meget chok i denne skitserede historie - bilerne sivede forbi
hinanden. Jeg bryder mig ikke sélv om at blive passeret med høj fart
indenom, når det en meget sjælden gang sker. Har prøvet det på Øresundsbroen
en dag, hvor jeg kørte lidt stærkt "sammen med" en Audi A8 4.2.

Da vi på et tidspunkt når op til et fjols - som uanset fuldt blus på alle
xenon-lamper bliver hængende i venstre spor (motorvejen var FULDKOMMEN tom
for biler) - fortsætter jeg bag venstresporsbilisten. Audi'en skifter
imidlertid til højre sporet og går indenom begge med en hastighedsforskel,
jeg vil vurdere til 80 km/t.

Jeg forud så "det hele" gennem bakspejlet og ligesom i en drøm. Kæft mand at
skulle "samle" venstresporsbilisten op bagefter - ville være et mareridt.
Audi'en ville man sikkert kunne finde med dykkerskibet fra Malmö :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 14:38

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> Det er af ca samme kategori som dem der ligger ude i venstre spor 20
> meter efter rampen de lige er kommet ned af

Det er ikke så længe siden der var en fra Sydmotorvejen der lavede det
nummer overfor mig. Uheldigvis for ham var der en lastbil 50-100 m foran
mig der allerede var trukket ind. Og da han ikke lige kunne komme i 2.
spor måtte han op at stå på den store bremse.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Åseda)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-08 02:11

On Jun 5, 10:30 am, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Hvor må man så liiige køre det i DK?

Ingen steder, men det ses da tit at folk racer ned ad ramperne og
straks trækker ud i overhalingssporet uagtet at der er biler i højre
bane.
De 160-170 nåes nok kun ved sammenfletninger og ikke alm. ramper.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-08 09:19

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> Idag kom så bøden, der desuden indeholder annonceringen af et klip i
> kørekortet. Sidstnævnte kan jeg som udenlandsdansker være komplet
> ligeglad med, men jeg finder sgu seancen som DYBT uretfærdig.

Et par arbejdsivrige panserbasser, ja. Uretfærdigt behandlet? Nej.

Loven gælder for os alle, og det kommer forhåbentlig ikke bag på dig at du
brød Færdselsloven.

Det er lidt som da en bekendt fik en fartbøde for under overhaling at køre
92 km/t på en hovedvej. Jamen det var da for at få den farlige situation
overstået så hurtigt som muligt, og både før og efter blev
hastighedsgrænsen overholdt. Emsig strømer, men der var ikke noget at komme
efter.

Det er ikke altid at færdselsregler virker særligt smarte eller bare
logiske. Men de tjener altid minimum et godt formål: At få billisterne til
at opføre sig ens og forudsigeligt.

Tag det som en oplevelse og kom videre (men i højresporet, lol). Iøvrigt
kunne jeg da godt forestille mig at du har fået en "misundelsesbøde", med
tanke på hvilket personbefordringsmiddel du sædvanligvis benytter

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 09:36

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er ikke altid at færdselsregler virker særligt smarte eller bare
> logiske. Men de tjener altid minimum et godt formål: At få billisterne til

Det er sådan, en gammel mand med løftet pegefinger lyder. Jég har aldrig
selv anvendt den tiltaleform ift. mine børn, fordi jeg ikke sélv gad høre på
det, da jég var ung

> Tag det som en oplevelse og kom videre (men i højresporet, lol).

Jow jow - självklart...

> Iøvrigt kunne jeg da godt forestille mig at du har fået en
> "misundelsesbøde",
> med tanke på hvilket personbefordringsmiddel du sædvanligvis benytter

Nej, jeg kørte ikke i den, men min firmabil - '06 P407 HDI SW.
Som regel stopper de kun een for at checke papirerne. Gerne med et blink i
øjet bagefter, fordi de godt ved, at det i princippet var unødvendigt at
stppe mig
(alm. udseende, ikke 20 år gl. osv)

Fra : alexbo

Dato : 05-06-08 09:53

"Kent Oldhøj" skrev

> Det er lidt som da en bekendt fik en fartbøde for under overhaling at køre
> 92 km/t på en hovedvej. Jamen det var da for at få den farlige situation
> overstået så hurtigt som muligt,

Din farlige situation har din bekendt skabt, ved at overhale hvor det var
farligt.
I sig selv er det jo ikke farligt at overhale.
Men logikken er uigendrivelig, er noget farligt gælder det om at få det
overstået, uanset om det er en overhaling eller sprutkørsel, jo hurtigere jo
bedre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-08 11:49

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Din farlige situation har din bekendt skabt, ved at overhale hvor det
> var farligt.
> I sig selv er det jo ikke farligt at overhale.

Jo. En overhaling opfattes både forsikringsmæssigt og lovgivningsmæssigt
som en farlig situation.

Jeg ved ikke om han overhalede et sted der kan karakteriseres som særligt
farligt, men jeg tvivler. Så havde fartbøden været større.

> Men logikken er uigendrivelig, er noget farligt gælder det om at få
> det overstået,

Præcis. Intentionen var god, men ulovlig.

Man må ikke slå sine børn, men er det dét der kan redde min søn fra at
komme alvorligt til skade, så gør jeg det nok alligevel.

> uanset om det er en overhaling eller sprutkørsel, jo
> hurtigere jo bedre.

Sprutkørsel bør foregå på cykelstien. Statistisk set sker de færreste
trafikuheld nemlig dér

Fra : alexbo

Dato : 05-06-08 13:22

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev

> Jo. En overhaling opfattes både forsikringsmæssigt og lovgivningsmæssigt
> som en farlig situation.

Jaså, kan du underbygge det må nogen måde?

Ifølge færdselsloven må man ikke overhale hvis det medfører fare.

Færdselslovens §21
Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden
fare,

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-08 16:00

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in news:4847dcfd$0$90265$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jaså, kan du underbygge det må nogen måde?

Forsikringsmæssigt tildeles du pr. automatik en del af skylden for et
uheld, hvis det sker under overhaling.

Har selv oplevet under overhaling af en traktor på en lang lige hovedvej
(Hørsholmvej mellem Nivå og Humlebæk), at traktoren pludselig drejede ind
på marken til venstre, lige ud foran mig. Jeg fik 1/3 af skylden.

> Ifølge færdselsloven må man ikke overhale hvis det medfører fare.

I praksis betyder det at hvis faren opstår efter du har påbegyndt
overhalingen, så har du ikke sikret dig (godt nok) at overhalingen kunne
ske uden fare.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-06-08 18:15

Kent Oldhøj skrev den 05-06-2008 16:59:
> Har selv oplevet under overhaling af en traktor på en lang lige hovedvej
> (Hørsholmvej mellem Nivå og Humlebæk), at traktoren pludselig drejede ind
> på marken til venstre, lige ud foran mig. Jeg fik 1/3 af skylden.

Hvorfor? Skal han ikke blinke når han får den slags ideer?

Eller er det bare rent forsikringsteknisk?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-08 01:57

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote in

> Hvorfor? Skal han ikke blinke når han får den slags ideer?
> Eller er det bare rent forsikringsteknisk?

Ja det var noget forsikringsteknisk. I første omgang fik jeg faktisk 2/3 af
skylden. Sikkert fordi det var samme forsikringselskab og jeg kun havde
ansvarsforsikring.

Men det endte altså med 1/3 af skylden efter en tur i Ankenævnet.

Fra : alexbo

Dato : 05-06-08 18:25

> [...]

> (Hørsholmvej mellem Nivå og Humlebæk), at traktoren pludselig drejede ind
> på marken til venstre, lige ud foran mig. Jeg fik 1/3 af skylden.

Det betyder da ikke at en overhaling anses for farlig, blot at den der
overhaler har et særligt ansvar for at det går godt.
Det er heller ikke farligt at køre over hajtænder, eller ud fra en
indkørsel, men man har ansvaret for at det kan ske uden uheld.

Nu har vi så heller ikke traktorens forklaring, han har efter eget udsagn
nok blinket i god tid og kunne ikke nå at stoppe sin svingning da du kom
farende.
For øvrigt forventer jeg altid at traktorer drejer lige pludselig hvis de er
ud for en markvej.

Efter min mening kan man ikke bruge afgørelser på konkrete trafiksituationer
til ret meget, noget bliver ikke farligt fordi man får skylden, noget bliver
ikke lovligt fordi man ikke bliver stoppet af den politimand der ser man gør
det ene eller det andet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-08 02:27

> [...]
> Det er heller ikke farligt at køre over hajtænder, eller ud fra en
> indkørsel, men man har ansvaret for at det kan ske uden uheld.

Jamen der er da overhovedet ikke noget der er farligt sålænge det går godt
"Farligt" betyder jo netop ikke at det SKAL gå galt, men at der er en
forhøjet risiko for at det gør det. Og her passer en overhaling jo som Hans
i Grethe.

> Nu har vi så heller ikke traktorens forklaring,

Også fuldstændig ligegyldigt når du længere nede skriver:

Fra : alexbo

Dato : 06-06-08 05:56

> [...]

> "Farligt" betyder jo netop ikke at det SKAL gå galt, men at der er en
> forhøjet risiko for at det gør det. Og her passer en overhaling jo som

Tja eller selve det at køre bil, man kan kalde hvad som helst farligt, men
din påstand er at færdselloven kalder en overhaling farlig.
Men jeg kan i et andet indlæg se at du mener at det var en
forsikringsmæssig konspiration, så du i virkeligheden mener det er en
økonomisk ting.

Jeg kommer ikke længere jeg er på vej til London.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 05-06-08 10:01

> [...]

> tykke striber mellem min bane og resten af otorvejen, havde øvelsen været
> lovlig. Han fastholder sin dom, og han er ikke til at rokke.

Han har jo også ret, på det tidspunkt er i på samme vej, du skulle have
været forbi dem inden vejene smeltede sammen.
Det burde også sagtens kunne lade sig gøre i en personbil versus lastbiler,
hvis de reelt mødes i indfletningen.
Politiet har nok bedømt at du ramte sammensmeltningen bagved lastbilerne og
fortsatte lige ud med en overhaling indenom.
Du kan spilde din egen og andres tid og penge med at tage sagen i retten,
men du vinder ikke.

Men du kan jo prøve at lave et tegning og et tidsskema over hvor du og
lastbilerne befandt jer og ved hvilken hastighed, og se om du kan få et
scenario til at passe med din forklaring, så er det muligt at en dommer kan
se det fra din side, navnlig da politiet næppe gør sig den ulejlighed, de
møder bare op og siger du overhalede indenom.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 11:39

> [...]
> og fortsatte lige ud med en overhaling indenom.
> Du kan spilde din egen og andres tid og penge med at tage sagen i retten,

Vi ramte hinanden på siden - det er jo ligesom dét, der klimaksen
(Dirch Passer vits - (gl. afdød komiker))

> [...]
> kan se det fra din side, navnlig da politiet næppe gør sig den ulejlighed,
> de møder bare op og siger du overhalede indenom.

Jep, det har du helt ret i og en tidligere kollega gjorde det faktisk ifm.
en hastighedsoverskridelse, snuppet pr helikopter. Han forberedte sig
grundet med henblik på i retten at fange betjenten på det forkerte ben. Det
lykkedes til stor frustration for betjenten
(min kolega overbeviste retten om, at det var umuligt for betjenten at
overvåge bilister samt notere sikkert ned på een gang. Dette var det
kardinale punkt i hele sagen, idet min kollega ville have bevis for, at det
var ham, de havde målt. Betjenten kunne ikke svare for sig, og blev
underkendt (en meget lang/længere historie)).

Fra : OZ3BTO

Dato : 05-06-08 11:09

> [...]

> rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet pegefinger fra
> den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke særlig god

Gætter på at du IKKE bor i området

Kolding og Vejle politi laver mange penge på den strækning

omkring 1km længere fremme kommer der en tilkørsel.. der planter de tit
laseren og tager mange for fart

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 11:32

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Gætter på at du IKKE bor i området
> Kolding og Vejle politi laver mange penge på den strækning
> omkring 1km længere fremme kommer der en tilkørsel.. der planter de tit
> laseren og tager mange for fart

Ja. det er bl.a. deres job - at tage dem, som kører for stærkt. Men det
gjorde ikke noget, om de havde den sunde fornuft med sig i andre
situationer. På nogle politistationer arbejdes der en del med det - at
udvise sund fornuft. På andre gælder det mere om at få nogle kroner i
statskassen. Nuvel - det går sgu nok i min tid...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-06-08 12:21

> Idag kom så bøden, der desuden indeholder annonceringen af et klip i
> kørekortet. Sidstnævnte kan jeg som udenlandsdansker være komplet ligeglad
> med, men jeg finder sgu seancen som DYBT uretfærdig.

Synes jeg læste at klip også blev gemt på udlændinge og tre klip, så
betinget frakendelse af kørselsretten i Danmark.
Jeg kan bare ikke lige finde det her og nu, men andre kender måske de regler
nærmere?

Mvh Niels

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 12:52

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan bare ikke lige finde det her og nu, men andre kender måske de
> regler nærmere?

Ja, det gør jeg.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-08 16:03

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in news:orQ1k.8041$R_4.6606
@newsb.telia.net:

> Ja, det gør jeg.

Det er sådan en gammel besservisser lyder. Jég har aldrig selv anvendt den
svarform ift. mine børn, fordi jeg ikke sélv gad høre på det, da jég var
ung

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 17:18

> Det er sådan en gammel besservisser lyder.

Hvordan skal jeg svare en mand - der tilsyneladnede ikke tror på, at jeg ved
hvad jeg taler om - andet end at sige til ham (igen), at jeg kender svaret ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 20:22

Mogens skrev:
> Hvordan skal jeg svare en mand - der tilsyneladnede ikke tror på, at jeg ved
> hvad jeg taler om - andet end at sige til ham (igen), at jeg kender svaret ?

Måske vi andre også godt ville vide det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 20:34

> Måske vi andre også godt ville vide det.

En dansker der har dansk kørekort men bosat i udlandet, kan ikke få
inddraget sit kørekortaf det danske politi ifm. det 3. klip eller andet
(færdselsforseelse). Det danske politiet prøver på det alligevel (grundet
ukendskab til reglerne), men de har ikke lovhjemmel til det. Jeg har
indgående kendskab til 2 sager, så det er ikke noget, jeg finder på -
sagerne er iøvrigt ikke på nogen måde vedr. mig personligt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-08 20:44

Mogens skrev:
> [...]
> indgående kendskab til 2 sager, så det er ikke noget, jeg finder på -
> sagerne er iøvrigt ikke på nogen måde vedr. mig personligt.

Det kan godt være det er nyt for politiet at de ikke kan inddrage et
udenlandsk kørekort, men de kan udstede er kørselsforbud.

Ved så ikke om de kan gå helt så langt med det som tyskerne. Dernede
kommer man vist ind og ruske hvis man har fået et kørselsforbud og så
kører alligevel.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Mogens

Dato : 05-06-08 20:53

> Det kan godt være det er nyt for politiet at de ikke kan inddrage et
> udenlandsk kørekort, men de kan udstede er kørselsforbud.

Du er forkert på den.
En dansker der bor i DK, kan få køreforbud i Sverige, hvis han laver noget,
der berettiger det.

> Ved så ikke om de kan gå helt så langt med det som tyskerne.

Præcis - du ved ikke noget, om det du udtaler dig om. Du formoder eet eller
andet, og det kan ikke bruges til noget lige hér...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-08 14:14

Mogens skrev:
> [...]
> Præcis - du ved ikke noget, om det du udtaler dig om. Du formoder eet eller
> andet, og det kan ikke bruges til noget lige hér...

Blot fordi jeg lagde ud med at fortælle dig at din bøde/klip var helt
efter bogen behøver du jo ikke nedgøre mig.

Jeg VED at dansk politi ikke kan inddrage kørekort fra en person med
fast bopæl i et andet land.

Det er det du skriver at dansk politi åbenbart ikke ved.

Jeg VED også at de ikke kan "klippe" i den slags kørekort.

Der er dog den lille ting ved det at du, hvis du stadig kører på et
dansk kørekort kan de godt, selvom du har bopæl i et andet land.

Dit danske kørekort har du kun til låns fra det danske politi, og de kan
ophæve "lånet" hvis de mener betingelserne for det er tilstede.

Har du derimod fået dit danske kørekort ombyttet til et fra det land du
bor i kan de ikke gøre dit kørekort noget, heller ikke selvom du er
dansk statsborger.

Men de kan skrive dig op i det register de har planer om at lave over
trafiksyndere fra andre lande, og derigennem finde frem til hvornår du
er "værdig" til et dansk kørselsforbud. (Du vil naturligvis kunne køre
videre i alle andre lande end DK.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 16:53

> Jeg VED at dansk politi ikke kan inddrage kørekort fra en person med fast
> bopæl i et andet land.

Godt så

> Det er det du skriver at dansk politi åbenbart ikke ved.

Hvis du gør dig den ulejlighed at spørge 3 politistationer (har jég gjort),
får du 3 VIDT forskellige svar.

> Jeg VED også at de ikke kan "klippe" i den slags kørekort.

Jow jow - de kan stadig klippe i et dansk kørekort, hvor ejeren bor i
udlandet

> Der er dog den lille ting ved det at du, hvis du stadig kører på et dansk
> kørekort kan de godt, selvom du har bopæl i et andet land.

Ja da - men "udbetalingen" sker først, hvis du flytter tilbage til DK.

> Dit danske kørekort har du kun til låns fra det danske politi, og de kan
> ophæve "lånet" hvis de mener betingelserne for det er tilstede.

Nope

> Men de kan skrive dig op i det register de har planer om at lave over
> trafiksyndere fra andre lande, og derigennem finde frem til hvornår du er
> "værdig" til et dansk kørselsforbud.

Jeg ved næsten ikke, om jeg skal græde eller grine :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-08 19:27

Mogens skrev:
> Godt så
> Hvis du gør dig den ulejlighed at spørge 3 politistationer (har jég gjort),
> får du 3 VIDT forskellige svar.

Det er der ikke noget nyt i. Det gør du også hvis du spørger ind til
noget om køre/hviletid.

> Jow jow - de kan stadig klippe i et dansk kørekort, hvor ejeren bor i
> udlandet

Se nedenfor

> Ja da - men "udbetalingen" sker først, hvis du flytter tilbage til DK.
> Nope

'Nope' hvad?

Kan dansk politi ikke tage et dansk kørekort fra dig i DK fordi du bor i
et andet land.

Det vil så sige at ingen myndigheder kan frakende dig dit danske
kørekort fordi du bor i et andet land?

Myndighederne i det andet land kan bøde dig hvis du ikke har fået dit
danske kørekort byttet til et af deres egne efter du har haft fast bopæl
i deres land.

Men dit danske kørekort, forudsat du ikke har passeret den tidsgrænse,
er et spørgsmål mellem dig og de danske myndigheder.

> Jeg ved næsten ikke, om jeg skal græde eller grine :)

Lad os nu se hvad de får ud af det når de får det op at stå. For få det
skal de nok.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 20:52

> [...]
> Men dit danske kørekort, forudsat du ikke har passeret den tidsgrænse, er
> et spørgsmål mellem dig og de danske myndigheder.

Det danske politi er afskåret fra at inddrage et dansk kørekort, som
tilhører en dansker bosat i udlandet...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 06:13

Mogens skrev:
> Det danske politi er afskåret fra at inddrage et dansk kørekort, som
> tilhører en dansker bosat i udlandet...

Det vil jo sige at ingen kan inddrage det.

Nu ved jeg ikke lige hvor lang tid de forskellige lande giver
tilflyttere til at få ombyttet kørekort, men indtil det sker må man jo
så være fredet på sit kørekort uanset hvad man laver.

Den tror jeg ikke lige holder vand i byretten.

Der er så mange der er flyttet udenlands, og har været i problemer, at
der nok skal være fundet en løsning der tilfredsstiller myndighederne.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 06:35

> Det vil jo sige at ingen kan inddrage det.

Jow, det kan de i det land, hvor du er bosiddende...

> Nu ved jeg ikke lige hvor lang tid de forskellige lande giver tilflyttere
> til at få ombyttet kørekort, men indtil det sker må man jo så være fredet
> på sit kørekort uanset hvad man laver.

Man skal ombytte indenfor eet år

> Der er så mange der er flyttet udenlands, og har været i problemer, at der
> nok skal være fundet en løsning der tilfredsstiller myndighederne.

Men udvalget der er nedsat, er langsomtarbejdende

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 07:00

Mogens skrev:
> Jow, det kan de i det land, hvor du er bosiddende...

Så er der kun hvad Schengen har om den problemstilling tilbage.

> Man skal ombytte indenfor eet år

Gælder det alle lande?

> Men udvalget der er nedsat, er langsomtarbejdende

Intet nyt der. :-/

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-06-08 08:35

On Sat, 07 Jun 2008 05:35:18 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

>Man skal ombytte indenfor eet år

Ikke indenfor EU. Den regel faldt i 1996. Jeg har boet i DE siden 1995
og har stadig mit DK kort.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 13:34

Jow jow - www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____539.aspx

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-06-08 14:58

On Sat, 07 Jun 2008 12:34:12 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Jow jow - www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____539.aspx

Mit svenske er ikke det stærkeste men

Om du har ett körkort från en EES-stat som uppfyller kraven är detta
giltigt i Sverige även om du är folkbokförd här och oavsett hur länge du
har varit det.

siger vel, at du ikke skal bytte kørekortet.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 15:09

> [...]

> har varit det.
> siger vel, at du ikke skal bytte kørekortet.

Det diskuteres pt. kraftigt i de dansk/svenske fora - jeg tror nu, du har
ret, hvorfor jeg skrev "jow jow". Nuvel, det er jo sjældent, pappet er oppe
af lommen...

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 15:10

> Det diskuteres pt. kraftigt i de dansk/svenske fora - jeg tror nu, du har
> ret, hvorfor jeg skrev "jow jow". Nuvel, det er jo sjældent, pappet er
> oppe af lommen...

Men gør man det, er diskussionen om "af med kortet eller ej" slut. LOL

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-06-08 15:50

On Sat, 07 Jun 2008 14:10:04 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Men gør man det, er diskussionen om "af med kortet eller ej" slut. LOL

Og så bliver det jo noget kedeligere.

Jeg kan få point hernede, men jeg aner faktisk ikke, om tyskerne kan
beholde mit kort.
Jeg har ladet mig fortælle, at de skal sende det til DK, hvorefter, at
det fremsendes til mig. Jeg har så køreforbud i DE, men kan køre i
resten af verden.

Fly

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-08 02:19

On Jun 6, 9:52 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Det danske politi er afskåret fra at inddrage et dansk kørekort, som
> tilhører en dansker bosat i udlandet...

Så man er næsten som at betragte som hævet over færdselsloven og kan
ikke miste det lige gyldig hvordan man téer sig ?
Hvis ja, så er det sgu forkert.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-06-08 18:35

> [...]
> i det midterste spor, fordi de 3 spor bliver til 2 lidt længere fremme
> (400 m). Jeg fortsætter på samme måde i sporet længst til højre, som er en

Måske var det en ide at spørge kørerlærerne i området for at høre hvad der
bliver undervist i din situation?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 06:45

Mogens skriver:

> [...]
> det midterste spor, fordi de 3 spor bliver til 2 lidt længere fremme (400
> m). Jeg fortsætter på samme måde i sporet længst til højre, som er en

Vi har nu observeret at strækningen fra hvor den "brede stribe" slutter,
til hvor den smalle "stribe slutter" Fra 4 til 2 spor) er på 950 meter.

Vi antager at lastbilerne kører med 85 km/t (23,6 m/s) og er dermed 40
sekunder om at tilbagelægge de 950 meter.

Du kommer med 110 km/t (30,5 m/s) og er 31 sekunder om at køre samme
strækning.

På de 31 sekunder du er om at tilbagelæge de 950 meter når lastbilerne
at tilbagelægge 731 meter dermed skulle der være basis for at du ved
sammenfletningen laver 2 vognskifte til venstre, overhaler lastbilerne,
laver 2 vognbanskifte til højre for at komme ud i den vognbane, hvor i
alle 3 hører til, for igen flette sammen på de sidste 100 meter.

Gad vide, hvad betjentene ville have sagt til sådan en kørsel ?

Hvis du beslutter dig for at tage den i byretten, så få retten til at
tage stilling til følgende:

Hvis det nu havde været en sværtransport med 30 km/t du forbikørte,
ville det så ogs betegnes som en overhalning indenom ?

Havde der være "klumpetraffik" så en del af trafikken sydfra holder
stille, må du så heller ikke lave forbikørsel da dem til vnestre holder
stille, selvom du har fri bane ?

Med det der er lagt op til, skulle du have bremset op til ca 80 km/t
(med heraf chancer for de bagvedkørende brager sammen, da der jo er fri
bane foran dig), skifte 2 vognbaner og accelerere op til 110 km/t igen,
for at komme forbi de 2 lastbiler samtidig med at du skifte tilbage i
højre vognbane.

Det du gjorde var at du fulgte stille og roligt trafikken og flettede
sammen med hensyntagen til de andre.

Men det er åbenbart ulovligt.

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 06:57

> [...]
> alle 3 hører til, for igen flette sammen på de sidste 100 meter.
> Gad vide, hvad betjentene ville have sagt til sådan en kørsel ?

Hvis jeg skulle følge betjentenes adfærd, skulle jeg jo blive liggende i
venstre side af motorvejen :)

> [...]
> højre vognbane.
> Det du gjorde var at du fulgte stille og roligt trafikken og flettede

Tak Klaus - det er meget fornemt. Dine optegnelser og vurderinger vil sammen
med min kammerats mening (politibetjent) danne grundlag for, om jeg kører en
sag. Jeg har knap 20 dage til at finde ud af det. Super ! (thumbs up)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 07:56

Mogens skriver:

> [...]
> sag. Jeg har knap 20 dage til at finde ud af det. Super ! (thumbs up)

Send mig en mail, så kan du få et kort med optagnelse over strækningen
fra google earth.

Adresen er at finde på en af mine hjemmesider i signaturen.

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 13:39

> Send mig en mail, så kan du få et kort med optagnelse over strækningen
> fra google earth.
> Adresen er at finde på en af mine hjemmesider i signaturen.

Jep - done thanx :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 07:05

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> højre vognbane.
> Det du gjorde var at du fulgte stille og roligt trafikken og flettede

Når man læser teksten er der ikke så meget tvivl om at det er ulovligt.

Men det kunne jo godt være en dommer kunne overbevises om at det ikke
skal være det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 07:54

Finn Guldmann skriver:

> Når man læser teksten er der ikke så meget tvivl om at det er ulovligt.

Hvilken del af det ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 09:11

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvilken del af det ?

Højre om overhaling.

Da den sker i 1. spor, det der også er 1. spor fra Fredericia, kan det
jo ikke komme på tale at det er fletzone (forbikørsel (?)), så der er
kun 'overhaling' tilbage. Og den slags er jo forbudt højre om for alle
andre end cyklister. Og dem er der jo ikke mange af på motorvejen.

Og undtagelsen med en venstresvingende kan jo heller ikke rigtig komme
på tale det pågældende sted.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-08 10:58

"Finn Guldmann" skrev

> Højre om overhaling.
>
> Da den sker i 1. spor, det der også er 1. spor fra Fredericia, kan det jo
> ikke komme på tale at det er fletzone (forbikørsel (?)),

Betjentene må have vurderet at der har været tale om overhaling højre om da
§18 stk 4 er ret klar

"Hvor antallet af vognbaner, der er forbeholdt færdslen i samme retning,
formindskes, skal de kørende under gensidig hensyntagen tilpasse deres
kørsel efter de ændrede forhold, herunder ved eventuelt at ændre
hastigheden. Det samme gælder ved sammenløb af to kørebaner."
https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=105162

Da Mogens ser lastbilerne på E45 er han "bagefter" lastbilerne og burde have
løfte foden (imo)

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 11:53

Peter Lykkegaard skriver:

> [...]
> https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=105162
>
> Da Mogens ser lastbilerne på E45 er han "bagefter" lastbilerne og burde have

Sjovt i ovenstående står der netop at han også må give den lidt ekstra
gas og køre forbi.

Da der på under 1000 meter er sammnfleting fra 4 til 2 kørebaner må det
netop være ovenstående og ikke almindelige "hold til højre" der gælder.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-08 13:32

"Klaus D. Mikkelsen"

> Sjovt i ovenstående står der netop at han også må give den lidt ekstra
> gas og køre forbi.

Står at man må overskride hastighedgrænsen for at overhale indenom?
Det tror jeg ikke politiet vil være enig med dig i

Hastighedgrænsen er den maximalt tilladte hastighed på det aktuelle sted er
den 110km/t

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:09

Peter Lykkegaard skriver:

> Står at man må overskride hastighedgrænsen for at overhale indenom?

Nej. Men kører du 90 må du accerere til 110.

> Det tror jeg ikke politiet vil være enig med dig i

Korrekt

> Hastighedgrænsen er den maximalt tilladte hastighed på det aktuelle sted er
> den 110km/t

Tak det er jeg klar over. Var lige ved at regne lidt på det, er kommet
den vej mindst 450 gange i mit liv.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-08 15:49

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Nej. Men kører du 90 må du accerere til 110.

Skal vi ikke holde os til det faktuelle?
Dvs et eller andet sted mellem 110 og 115 km/t plus/minus det løse

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 13:37

> Sjovt i ovenstående står der netop at han også må give den lidt ekstra
> gas og køre forbi.

Gentagelse:
Der kommer 2 lastbiler efter hinanden - jeg "rammer" dem således, at jeg er
forbi den ene, men ikke den anden...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-08 13:44

"Mogens" skrev

> Der kommer 2 lastbiler efter hinanden - jeg "rammer" dem således, at jeg
> er forbi den ene, men ikke den anden...
Ok, men jeg synes nu ikke at jeg kan finde den beskrivelse nogen steder i
tråden?

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:01

> Ok, men jeg synes nu ikke at jeg kan finde den beskrivelse nogen steder i
> tråden?

Jow jow - det nævner jeg da f.eks. til Alexbo. At vi rammer hinanden (ejg og
de 2 lastbiler) nøjagtig på siden

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 18:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> Da der på under 1000 meter er sammnfleting fra 4 til 2 kørebaner må det
> netop være ovenstående og ikke almindelige "hold til højre" der gælder.

Der er to fletzoner. Først fra 4 til 3 spor, og 800 m senere fra 3 til 2
spor.

I den første bliver spor 2 og 3 til et spor i fletzonen. Sporene 1 og 4
er ikke under indflydelse af fletzonereglerne. Selvom mange tror det.

I den anden bliver spor 1 og 2 til et spor, og spor 3 er ikke under
fletreglerne.

Og det er altså ikke en stor fletzone som de fleste tilsyneladende tror.

Så i kan godt se at pikkele ind til højre alle sammen.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 19:14

Finn Guldmann skriver:

> Der er to fletzoner. Først fra 4 til 3 spor, og 800 m senere fra 3 til 2
> spor.

Hvor defineres længden af en fletzone ?

> I den første bliver spor 2 og 3 til et spor i fletzonen. Sporene 1 og 4
> er ikke under indflydelse af fletzonereglerne. Selvom mange tror det.

I følge ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 20:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvor defineres længden af en fletzone ?

På vejen, med streger, stiplede linjer og andet af den slags.

> I følge ?

En logisk følge af at en fletzone er to (2) spor der bliver til et (1) spor.

> I følge ?

Almindelig logik.

Ok, ved godt at almindelig logik ikke er fremherskende - herinde.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 22:16

Finn Guldmann skriver:

> På vejen, med streger, stiplede linjer og andet af den slags.

Og det er angivet i hvilken lovtekst ?
Det nytter ikke at det er noget du gætter dig til.

Hvor får du i øvrigt de 800 meter fra ?

Kig godt på billedet. I følge google earth er der 948 meter i
fugleflugtslinje mellem den sidste af de brede streger hvor man går fra
4 til 3 spor og til den sidste af de smalle streger hvor man går fra 3
til 2 spor.
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/E45E20.jpg

I følge din lommefilosofi er fletzonen fra 4 til 3 spor 40 meter lang.

> En logisk følge af at en fletzone er to (2) spor der bliver til et (1) spor.

Love og paragraffer jeg kan forholde mig til tak, ikke din
lommefilosofi.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 22:23

On Sat, 07 Jun 2008 23:16:26 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Er du ikke lidt urimelig, nu igen? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 22:46

Folmer Rasmussen skriver:

> Er du ikke lidt urimelig, nu igen? )

Mnjoooo, måske - men også kun fordi det er Gulddrengen der skriver sit
sludder - igen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 23:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mnjoooo, måske - men også kun fordi det er Gulddrengen der skriver sit
> sludder - igen.

Tilfældigvis er noget af det "sludder" jeg har lukket ud det der havde
reddet Mogens fra bøde og klip hvis han havde fulgt det "sludder" jeg
tidligere har skrevet om netop den situation.

Så måske vi skulle se at få redefineret betydningen af 'sludder'?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemmeresidencen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 06:15

Finn Guldmann skriver:

> [...]
> tidligere har skrevet om netop den situation.
>
> Så måske vi skulle se at få redefineret betydningen af 'sludder'?

Eller fletzoner.......

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-06-08 07:31

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Eller fletzoner.......

Det kan være du har problemer med at finde ud af hvad fletzoner er, jeg
har ikke.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemmeresidencen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 07:35

Finn Guldmann skriver:

> Det kan være du har problemer med at finde ud af hvad fletzoner er, jeg
> har ikke.

Hvilken paragraf i færdselsloven nævner dem ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 09:18

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Hvilken paragraf i færdselsloven nævner dem ?

Sammenfletning er heller ikke nævnt i FÆL, men der findes en vigepligtstavle
der hedder Sammenfletning
Du kan ikke finde alting i FÆL

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 10:32

Peter Lykkegaard skriver:

> Sammenfletning er heller ikke nævnt i FÆL

Jo.
§ 18.
Stk. 4. Hvor antallet af vognbaner, der er forbeholdt færdslen i samme

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 10:56

> Peter Lykkegaard skriver:

> Jo.

Nej

> [...]
> tilpasse deres kørsel efter de ændrede forhold, herunder ved eventuelt
> at ændre hastigheden. Det samme gælder ved sammenløb af to kørebaner.

Hvor står der "sammenfletning"?

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 12:12

Peter Lykkegaard skriver:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Hvor står der "sammenfletning"?

Ikke ordret - men "sammenløb af 2 vognbaner" svarer til det.

Fra : Møller

Dato : 08-06-08 12:28

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Peter Lykkegaard skriver:
>
> Ikke ordret - men "sammenløb af 2 vognbaner" svarer til det.

Ligesom på mine lynlås, de to baner flettes sammen ved sammenløb i en skyder

Der kan så være forskellig opmærkning afhængig om fletteregel eller vigepligt for den ene bane er
gældende.
stopper den s mellem de to baner : sammenfletning.
er den stiplede linie ført videre for den ene bane, er der vigepligt for den der er i den stoppede
vejbane.

Sværere er det ikke.

Møller

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 12:30

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Ikke ordret - men "sammenløb af 2 vognbaner" svarer til det.

I beskrivelsen af færdselstavlerne indgår ordet sammenfletning ...
Og det område hvor der er fx sammenløb af to vognbaner, hvad vil du kalde
det?

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 15:40

Peter Lykkegaard skriver:

> I beskrivelsen af færdselstavlerne indgår ordet sammenfletning ...
> Og det område hvor der er fx sammenløb af to vognbaner, hvad vil du kalde
> det?

Ingen anelse.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 15:44

"Klaus D. Mikkelsen" skrev
> Peter Lykkegaard skriver:

> Ingen anelse.

Flettezone er et udmærket bud :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 15:49

Peter Lykkegaard skriver:

> Flettezone er et udmærket bud :)

Ja, hvor lang er en sådan ?

Hvor starter den og hvor ophører den og hvordan skal man opføre sig i

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 16:07

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Hvor starter den og hvor ophører den og hvordan skal man opføre sig i
> den ?

Hvis der er fuldt optrukne linjer må de ikke overskrides
Hvis der er stiplede linjer gælder reglerne for vognbaneskift
Resten burde give sig selv (FÆL §18 stk 4)

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 19:16

Peter Lykkegaard skriver:

> Hvis der er fuldt optrukne linjer må de ikke overskrides
> Hvis der er stiplede linjer gælder reglerne for vognbaneskift
> Resten burde give sig selv (FÆL §18 stk 4)

Gider du at måle?
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/E45E20.jpg

En lastbil med sættevogn antager vi er 20 meter lang. Lige før
sammenlægningen af de 2 midterste baner sydfra kommer der en lastbil den
bruger vi som 20 meter reference, hvor lang er "flettezonen"?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 19:24

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Gider du at måle?

Ja hvis du har nogle fix-punkter

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 19:47

Peter Lykkegaard skriver:

> Ja hvis du har nogle fix-punkter

For ?

Det er dig (og Guldmand) der ved, hvornår flettezonene begynder og
slutter.

Jeg ønsker at kende længden på flettezonen hvor højre spor sydfra og
venstre spor østfra fletter sammen.. Lastbilen (rød trækker, hvisd
sættevogn) der kommer sydfra lige før sammenfletningen bruges som en 20
meters reference (vel vidende at den ike er så lang).

Billedreferencen gav jeg dig i forrige indlæg.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 19:59

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Det er dig (og Guldmand) der ved, hvornår flettezonene begynder og
> slutter.

Jeg har ikke udtalt mig om start og slut på flettezonen
Jeg har foreslået at kalde det område hvor to vejbaner løber sammen for en
flettezone
Vi kan også kalde det for sammenløbaftovognbanerzone hvis det er nemmere for
dig

> Jeg ønsker at kende længden på flettezonen hvor højre spor sydfra og
> venstre spor østfra fletter sammen..

Til hvilket formål?
I dit eksempel gælder FÆL §18 stk4 fra det punkt hvor afstribningen ophører
og de to vognbaner er løbet sammen til en vognbane
En evt måling vil kun være tilnærmelig, vejmyndighederne må have de eksatte
tal du søger

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 20:08

Peter Lykkegaard skriver:

> Jeg har ikke udtalt mig om start og slut på flettezonen

Undskyld, det er korrekt.

> Jeg har foreslået at kalde det område hvor to vejbaner løber sammen for en
> flettezone

Hvorfor skal vi det?

Personligt syntes jeg at vis kal kalde det en vognbane

> Vi kan også kalde det for sammenløbaftovognbanerzone hvis det er nemmere for
> dig

Ellers tak, jeg behøves ikke at kalde det noget som helst.

> Til hvilket formål?

Du kunne hjælpe Guldmand til at komme i gang med hans påstande.

> I dit eksempel gælder FÆL §18 stk4 fra det punkt hvor afstribningen ophører
> og de to vognbaner er løbet sammen til en vognbane

Spændende, hvornår vil du mene det er ?
Frem til den hvide bil i midsterste vognbane, eller bilem med trailer
foran ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 20:22

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Personligt syntes jeg at vis kal kalde det en vognbane

Der må nødvendigvis være et område i forbindelse med sammenløb af to
vognbaner ellers bliver det lidt svært at overholde FÆL §18 stk4

> Spændende, hvornår vil du mene det er ?

Som jeg har beskrevet det indtil flere gange
Vejmyndighederne har sikkert de eksakte mål

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 20:29

Peter Lykkegaard skriver:

> Som jeg har beskrevet det indtil flere gange

Vil du være så rar at svare på det ud fra billedet ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 21:09

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Vil du være så rar at svare på det ud fra billedet ?

Jeg vil da gerne kontakte vejmyndighederne for at skaffe de eksakte mål
Til hvilket formål skal du bruge dem til?

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 21:49

Peter Lykkegaard skriver:

> Jeg vil da gerne kontakte vejmyndighederne for at skaffe de eksakte mål

Tak, jeg venter spændt.

> Til hvilket formål skal du bruge dem til?

Delvist for at tilfredsstille min nysgeriighed og delvist for at komme
til at kende de veje jeg færdes på bedre.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-06-08 12:38

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Delvist for at tilfredsstille min nysgeriighed og delvist for at komme
> til at kende de veje jeg færdes på bedre.

Du kan finde Vej- og trafikteknisk ordbog på nendenståenden link
http://www.vejregler.dk/html/pdf-filer/NET_VR5_Ordbog_040608.pdf
Bilag 2 figur 5 kan du se en tegning over et t-kryds hvor blandt andet en
vejstrækning med sammenfletning er med

Vejdirektoratet bruger udtrykket "flettestrækning" imo ligger det ikke så
langt fra "flettezone" men det kan sikkert sagtens selv vurdere :)

- Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-06-08 19:47

On Sun, 08 Jun 2008 20:15:51 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>sammenlægningen af de 2 midterste baner sydfra kommer der en lastbil den
>bruger vi som 20 meter reference, hvor lang er "flettezonen"?

Nej nej, det der kan en flueknepper som dig ikke være tjent med.

En lastbil med sættevogn er 16.5 meter som standard, så dine 20 meter
som reference duer overhovedet ikke. glem det. Det vil bibringe dig
adskillige søvnløse nætter.

Har du nogensinde gjort dig overvejelser om, hvor mange
spaltemillimeter der kunne spares herinde, hvis teoretikere som dig
gik over til at være praktikere?

Jeg har selv kørt efter praktiker-metoden i stort set al den tid jeg
har haft kørekort, og har aldrig problemer med hverken det ene eller
det andet i trafikken. Af og til har der været en ordenshåndhæver, der
ikke var enig i mine praktik-øvelser, og det har resulteret i megen
snak frem og tilbage, og det har også hændt at der er blevet skrevet
en regning for konsultationen.

Ordensmagten og jeg har dog aldrig været uenige om, at min praktiske
måde at gøre tingene på, ikke har været til fare for nogen, men kun
har været i uoverensstemmelse med de regler nogle teoretikere har
forfattet.

Jeg tror jeg fortsætter som jeg plejer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 19:54

Folmer Rasmussen skriver:

> En lastbil med sættevogn er 16.5 meter som standard, så dine 20 meter
> som reference duer overhovedet ikke. glem det. Det vil bibringe dig
> adskillige søvnløse nætter.

Ork nej.

> Har du nogensinde gjort dig overvejelser om, hvor mange
> spaltemillimeter der kunne spares herinde, hvis teoretikere som dig
> gik over til at være praktikere?

Jeg er praktiker. Jeg vil gerne vide hvor lang den der påståede
"flettezone" er. Den findes ikke teoretisk (FL), men i praksis.

Jeg har nu forsøgt at få først din kollega (sorry, kunne ikek dy mig) og
nu Peter Lykkegård til at forklare mig det, men det er åbenbart ikke
lykkedes for dem at definere nogen zone. Din kollega slyngede nogle tal
ud, men da jeg spurgte ham til hvordan ham kom frem til det ud over sin
egen lommefilosofi blev der stille.

> Jeg har selv kørt efter praktiker-metoden i stort set al den tid jeg
> har haft kørekort, og har aldrig problemer med hverken det ene eller
> det andet i trafikken.

Samme her - nu er jeg jo kun en rookie i forhold til dig med mine 18 år
bag rattet.

> [...]
> ikke var enig i mine praktik-øvelser, og det har resulteret i megen
> snak frem og tilbage, og det har også hændt at der er blevet skrevet

ROFl

> [...]
> måde at gøre tingene på, ikke har været til fare for nogen, men kun
> har været i uoverensstemmelse med de regler nogle teoretikere har

Kunne det ikke være rart om man fik fortalt hva de der teoretikere mente
i givne situationer ?

> Jeg tror jeg fortsætter som jeg plejer.

Godt så, så gør du da ingen skade.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-06-08 20:30

On Sun, 08 Jun 2008 20:53:30 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Ork nej.

>--

Aaarrrrhh, bare lidt?

>--

>Jeg er praktiker. Jeg vil gerne vide hvor lang den der påståede
>"flettezone" er. Den findes ikke teoretisk (FL), men i praksis.

>--

Gu' er du ej. Hvis du var praktiker, ville du bare finde din plads når
du kom til det pågældende sted, og så se at komme videre. Der er
selvfølgelig også den (ganske vist off-topic) mulighed, at du er
kværulant, pendant, flueknepper, nøjeregnende, eller ikke har andet at
tænke på.

> [...]

>lykkedes for dem at definere nogen zone. Din kollega slyngede nogle tal
>ud, men da jeg spurgte ham til hvordan ham kom frem til det ud over sin

Jamen Mr. Goldenman er da min kollega. Det kan ikke være
anderledes. Jeg har ved adskillige lejligheder gjort opmærksom på, at
vi har forskellig opfattelse af hvordan man fremfører en lastbil over
jordens overflade, så din bemærkning giver ikke anledning til
uhensigtsmæssige trækninger i mit ansigt.

>--

>Samme her - nu er jeg jo kun en rookie i forhold til dig med mine 18 år
>bag rattet.

>--

Det kan hverken du eller jeg gøre noget ved-

>--

>ROFl

>Kunne det ikke være rart om man fik fortalt hva de der teoretikere mente
>i givne situationer ?

>--

Det har jeg forsøgt ved adskillige lejligheder, og har også fået mange
svar der lyder helt fornuftigt. Problemet er bare, at selv om svarene
har været på samme spørgsmål, har de ingenlunde været ens. Thi de véd
heller ikke hvad de taler om.

>--

>Godt så, så gør du da ingen skade.

>--

Det plejer jeg da ikke, men det er man ikke altid selv herre over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 20:37

Folmer Rasmussen skriver:

> Aaarrrrhh, bare lidt?

Ikek det fjerneste.

> Gu' er du ej. Hvis du var praktiker, ville du bare finde din plads når
> du kom til det pågældende sted, og så se at komme videre.

Rent praktisk kommer jeg det sted et par gange om ugen og bruger højre
vognbane når jeg kommer fra "fynsland". Dog kunne det da være rast at få
at vide, hvad man skal/bør gøre.

> Der er
> selvfølgelig også den (ganske vist off-topic) mulighed, at du er
> kværulant, pendant, flueknepper, nøjeregnende, eller ikke har andet at
> tænke på.

Hmmm, det har jeg ikke tænkt nærmere over

> [...]
> jordens overflade, så din bemærkning giver ikke anledning til
> uhensigtsmæssige trækninger i mit ansigt.

Åååh, jo, det erindrer jeg svagt

> Det kan hverken du eller jeg gøre noget ved-

Jo, jeg kan fortsætte når du er så gammel at du må aflevere dit pap,
måske en dag opnår jeg samme "vejancenitet" ?

> [...]
> svar der lyder helt fornuftigt. Problemet er bare, at selv om svarene
> har været på samme spørgsmål, har de ingenlunde været ens. Thi de véd

Derfor må der falde en dom der sætte præcedens i spørgsmålet!
Så ved vi, hvad svaret er!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 22:30

Folmer Rasmussen skriver:

> Venlig hilsen
> Folmer

Din mailadresse bouncer - kontakt mig venligt på
moppe(snabel-a)post6.tele.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 23:43

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Og det er angivet i hvilken lovtekst ?
> Det nytter ikke at det er noget du gætter dig til.

Står det da ikke i FL at vejafmærkning er gældende?

> Hvor får du i øvrigt de 800 meter fra ?

Det er fra der hvor de to spor der fletter sammen (2 og 3) ER blevet til
et almindeligt spor og til hvor den stiblede linje mellem 1. og 2. spor
ophører.

> [...]
> http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/E45E20.jpg
>
> I følge din lommefilosofi er fletzonen fra 4 til 3 spor 40 meter lang.

Den er sådan set 150 m lang. Fra hvor den fuldtoptrukne ender og til
hvor det der bliver til 2. spor har fået normal brede.

I den anden ende, der hvor 3 spor bliver til 2 spor er den omkring 200 m
lang.

> Love og paragraffer jeg kan forholde mig til tak, ikke din
> lommefilosofi.

Jamen så syntes jeg da lige at du skulle finde et sted hvor der står at
der kan være 3 eller flere spor i en fletzone.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemmeresidencen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 06:15

Finn Guldmann skriver:

> Står det da ikke i FL at vejafmærkning er gældende?

Ja, men hvor står der fletzoner ?

Kom med en henvisning til et kapitel eller en praragraf.

> Det er fra der hvor de to spor der fletter sammen (2 og 3) ER blevet til
> et almindeligt spor og til hvor den stiblede linje mellem 1. og 2. spor
> ophører.

Hvor i færdselslove defineres "almindeligt spor".

> Den er sådan set 150 m lang. Fra hvor den fuldtoptrukne ender og til
> hvor det der bliver til 2. spor har fået normal brede.

Spændende, hvor står det henne ?

> I den anden ende, der hvor 3 spor bliver til 2 spor er den omkring 200 m
> lang.

Hvordan finder du ud af det?

Fra den stiplede linje ender til vejbanen er "almindeligt spor" er der
ca. 100 meter.

> Jamen så syntes jeg da lige at du skulle finde et sted hvor der står at
> der kan være 3 eller flere spor i en fletzone.

Det kan jeg simpelthen ikke:
Hverken fletzzone eller flettezone er at finde i på ovenstående side

Kom igen Finn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-06-08 07:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja, men hvor står der fletzoner ?
> Kom med en henvisning til et kapitel eller en praragraf.

Flueknepperi!

> Hvor i færdselslove defineres "almindeligt spor".

Flueknepperi!

> Spændende, hvor står det henne ?

Med streger (+mangel på samme) på vejen.

> Hvordan finder du ud af det?

På Google Earth

> Fra den stiplede linje ender til vejbanen er "almindeligt spor" er der
> ca. 100 meter.

Har du målt hvor langt der mellem stregerne? (på tværs)

> Det kan jeg simpelthen ikke:
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22053
> Hverken fletzzone eller flettezone er at finde i på ovenstående side

Hvor mange spor står der så nævnt der løber sammen?

> Kom igen Finn

Det er dig der er ude i flueknepperiet, så det syntes jeg du skal.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemmeresidencen)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 07:48

Finn Guldmann skriver:

> Flueknepperi!

Henvisning til paragraffer er flueknepperi ?

> Med streger (+mangel på samme) på vejen.

I følge _dig_

> På Google Earth

Altså noget i følge dig.

> Har du målt hvor langt der mellem stregerne? (på tværs)

Nej, har du ?
Hvor er det almindeligt spor - altså i følge dig og ikke færselsloven ?

> Hvor mange spor står der så nævnt der løber sammen?

Det er dig der starter med fletzone.

Hvad er fletzoen, det findes ikke beævnt i FL.

> Det er dig der er ude i flueknepperiet, så det syntes jeg du skal.

Ja, bevares, finder du at færdselsloven er flueknepperi så er det da
okay.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-06-08 23:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Henvisning til paragraffer er flueknepperi ?
> I følge _dig_

Simpel logik, sund fornuft og mangel på vilje til at gå efter manden i
stedet for emnet. Ulig visse andre.

> [...]
> Hvad er fletzoen, det findes ikke beævnt i FL.
> Ja, bevares, finder du at færdselsloven er flueknepperi så er det da

Nej, du udfører insektkorpuleren over FL.

Prøv at læs den, og endnu vigtigere; Prøv at forstå den.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Spekeröd)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-08 05:21

Finn Guldmann skriver:

> Simpel logik, sund fornuft og mangel på vilje til at gå efter manden i
> stedet for emnet. Ulig visse andre.

Det er dig der postulerer at der er en "fletzone" og hvor lang den er.

Denne fletzone må jo være defineret på en eller anden vis (af dig!),
siden du kan fortælle hvor lang den er.

Nu jeg beder dig definere den i forhold til andet end dig - nemlig i
forhold til de regler vi kører efter, så er det pludseligt flueknepperi.

Læs evt svar fra den ærværdige Hr. Frørup fra Stevns.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-08 14:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> forhold til de regler vi kører efter, så er det pludseligt flueknepperi.
> Læs evt svar fra den ærværdige Hr. Frørup fra Stevns.

Det er flueknæpperi alene fordi du jo kender svaret i forvejen, og din
eneste grund til at spørge er at hænge mig ud.

Det er det jeg kalder "at gå efter manden i stedet for bolden".

Jeg tror nemlig ikke du er så dum som du giver udtryk for ved at skulle
spørge om det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Håby)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-08 20:37

Finn Guldmann skriver:

> Det er flueknæpperi alene fordi du jo kender svaret i forvejen, og din
> eneste grund til at spørge er at hænge mig ud.

Nej, jeg kender sku ikke længden på en "flettezone".

Du skriver du gør, men vil ikke hoste op med, hvordan du fandt den.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 09:48

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Det er dig der er ude i flueknepperiet, så det syntes jeg du skal.

Her må jeg holde med Klaus ... det er *dig* der fortæller folk, om
nogle ting, *du* ikke kan fortælle hvor definitionen på tingene
findes, hverken med henvisning til tekster, beskrivelser, eller anden
litteratur - eneste dokumentation, du kender, er noget du åbenbart
finder på

snakken om flettezoner etc. er ligeså fjoget som snakken om de der
sjove fletteregler, der heller ikke er defineret nogen steder..

At det så i virkeligheden er lovsjaskerier, gør det jo nok heller ikke
ligefrem nemt for nogen - så måske skulle du holde lidt inde med at
antyde at folk bare kan overholde reglerne ?

Man kan måle herfra til helvede fryser til is, det vil alligevel være
en vurdering fra gang til gang.

Jeg havde en ophedet debat i går med en uniformeret bil, der blev lidt
fornærmet over at jeg var mindre bange for buler en ham, og derfor
benyttede mig at at jeg var foran ham ;)

--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 10:23

"jan_stevns" skrev

> snakken om flettezoner etc. er ligeså fjoget som snakken om de der
> sjove fletteregler, der heller ikke er defineret nogen steder..

Eh jo de er skam beskrevet i FÆL §18 stk 4

> [...]

> fornærmet over at jeg var mindre bange for buler en ham, og derfor
> benyttede mig at at jeg var foran ham ;)

Hvis jeg skriver "gensidig hensyntagen" er der så en klokke der ringer?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 10:37

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev :

>Hvis jeg skriver "gensidig hensyntagen" er der så en klokke der ringer?

Jeg tror der var en klokke, der ringede hos ham der fik læst og påtalt
i går ;)

Hvis jeg har afpasset farten til rækken af biler på motorvejen, og der
er et hul, der passer - bliver man ikke populær hos mig, hvis man
prøver at gøre hullet mindre.

(bevidst eller ubevidst)

--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 10:57

"jan_stevns" skrev

> Hvis jeg har afpasset farten til rækken af biler på motorvejen, og der
> er et hul, der passer - bliver man ikke populær hos mig, hvis man
> prøver at gøre hullet mindre.

Uanset andres tåbelige adfærd så har du ikke påkørselsret

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 11:01

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev :

>Uanset andres tåbelige adfærd så har du ikke påkørselsret

Det er heller ikke det jeg taler om.

--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-06-08 11:35

"jan_stevns" skrev

> Det er heller ikke det jeg taler om.

Ok men med den sprogbrug du ligger for dagen kunne man godt få den tanke

Jeg havde lign (men ikke helt) episode for et stykke tid siden hvor de
fleste sædvanen tror ligger i venstre spor med højre mere eller mindre frit
Jeg trækker ind til højre når der er plads

Jeg bliver så fanget lidt pga en trailer da de kører ganske tæt i venstre
spor, endelig er der et pænt hul og jeg afpasser hastighed giver tegn etc
uheldigvis (for mig) begynder man at sænke hastigheden i venstre spor og
hullet bliver selvfølgelig lukket - jeg fik heldigvis trukket snuden til mig
i tide
Et par biler senere fik jeg plads så jeg kunne udenom

Hvad jeg tabte jeg? Et par sekunder i det samlede regnestykke?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 11:59

>Ok men med den sprogbrug du ligger for dagen kunne man godt få den tanke

Det skal du ikke lægge alt for meget i - det kan jo nogen gange
tydeliggøre tingene.

Jeg kan bare blive noget så pisset grundigt af, når man afpasser sin
fart for at kunne glide smertefrit ind på motorvejen, og så opdager at
den der er *bag* mig, i højrebanen hører til blandt fjolserne.

Så kan jeg godt blive olm - især hvis jeg ser der bliver "brugt næb"

(Mundaflæsning, er en sjov ting at kunne)

I min verden er etaten's personale ikke nogle små fredhellige køer -
jeg er sgu' blevet for gammel til sådan et par fløse fra heden :)

>Et par biler senere fik jeg plads så jeg kunne udenom
>Hvad jeg tabte jeg? Et par sekunder i det samlede regnestykke?

Jeg har oftest øjnene langt frem i rækkerne, så man for det meste
spotter de tendenser, men gider oftest ikke - kører "min" række med en
for mig passende hastighed, der sagtens kan være 90 på motorvej, har
jeg ikke altid specielt travlt med at komme udenom. Jeg er dybest set
ligeglad med om jeg er fremme ved målet fem minutter senere, bare jeg
kommer frem ;)

Sådan bliver man nok efter 20+ år på KøgeBugt ?

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 08-06-08 13:42

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Jeg tror der var en klokke, der ringede hos ham der fik læst og påtalt
> i går ;)

Bed ham om at læse dk.fritid.bil

> Hvis jeg har afpasset farten til rækken af biler på motorvejen, og der
> er et hul, der passer - bliver man ikke populær hos mig, hvis man
> prøver at gøre hullet mindre.

Nøh, heller ikke her, men i mit tilfælde fik jeg altså en bøde. i princippet
gjorde jeg ikke andet end jeg afpassede farten ift. det hul der var længere
fremme

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 14:18

> [...]

>gjorde jeg ikke andet end jeg afpassede farten ift. det hul der var længere

Hvis du mener hullet under Öresund - tror pokker du fik en bon ;)

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-06-08 14:36

On Sun, 08 Jun 2008 12:42:24 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse

>Bed ham om at læse dk.fritid.bil

>--

Åh nej. Alt andet end det!

> [...]

>gjorde jeg ikke andet end jeg afpassede farten ift. det hul der var længere

Sådan helt eksakt så langt fremme, at du var fri af samtlige lastbiler
i sigte, ikke sandt?

Men jeg ville stadig have gjort det samme som dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-06-08 20:47

> Åh nej. Alt andet end det!

Der findes da mindst 1 betjent der læser herinde

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 08-06-08 20:56

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der findes da mindst 1 betjent der læser herinde

Net-betjemt ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-06-08 22:07

> Net-betjemt ?

Nope.
Der er en der fra tid til anden frekventerer gruppen.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 08-06-08 22:11

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er en der fra tid til anden frekventerer gruppen.

OK - vidste jeg ikke.
I Lars Vestmanns tid var der herinde en politibetjent, der gik i arrigskab,
fordi han fra tid til anden blev hængt ud af andre skribenter. Årsag: at han
var politibetjent :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-06-08 22:23

> [...]
> I Lars Vestmanns tid var der herinde en politibetjent, der gik i
> arrigskab, fordi han fra tid til anden blev hængt ud af andre skribenter.

Ham jeg tænker på er her, fra tid til anden.
At jeg ikke har skrevet hans nick,
er netop fordi der ikke bør være grund til at jagte manden fremfor bolden.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 18:41

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=105162
> Da Mogens ser lastbilerne på E45 er han "bagefter" lastbilerne og burde

Netop. Men det er meget almindelig ikke at gøre det.

Mogens har så bare haft det uheld at gøre det en af de få gange der er
en betjent der ser det, og som har tid til at gøre noget ved det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 18:52

> Netop. Men det er meget almindelig ikke at gøre det.
> Mogens har så bare haft det uheld at gøre det en af de få gange der er en
> betjent der ser det, og som har tid til at gøre noget ved det.

OG derfor subj.: "Uretfærdig behandlet"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-08 13:06

Klaus D. Mikkelsen skrev den 07-06-2008 07:45:

> Vi har nu observeret at strækningen fra hvor den "brede stribe" slutter,
> til hvor den smalle "stribe slutter" Fra 4 til 2 spor) er på 950 meter.

Er der andre end mig der synes at det er for kort?

Hvad ville være passende?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-06-08 13:34

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev

> Er der andre end mig der synes at det er for kort?

Der skal sparkes lidt til den for at komme forbi
Selvfølgelig alt efter hvor man ligger i forhold til lastbilerne

> Hvad ville være passende?

Hvad med slet ikke?

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-08 14:11

Thorbjørn Ravn Andersen skriver:

> Er der andre end mig der synes at det er for kort?

Har kørt der en del gange og finder den faktisk meget passende. Omkring
Kolding, hvor E45 og E20 smelter sammen i sydgående retning er jeg mere
utryg ved.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 13:40

> [...]

>det midterste spor, fordi de 3 spor bliver til 2 lidt længere fremme (400
>m). Jeg fortsætter på samme måde i sporet længst til højre, som er en

I betragtning af, at hvert eneste vognbaneskift udgør en risiko for
uheld, synes jeg det er en god strategi.

> [...]

>mig for en dom: "Du overhalede 2 lastbiler indenom - det er yderst farligt,

Ja, det kunne jeg forestille mig. Og han har desværre ret. Jeg kunne
sagtens finde på at gøre som dig.

> [...]

>mellem min bane og resten af otorvejen, havde øvelsen været lovlig. Han
>fastholder sin dom, og han er ikke til at rokke.

Man skulle jo nødigt tabe ansigt.

> [...]

>400 m fremme. Vi taler stille og roligt videre om sagen for til at skilles

Det er min erfaring, at politiet hver dag, når de kører hjemmefra, har
"dagens emne" at gå efter. Det er sikkert for at det ikke skal blive
for kompliceret. Du har så været uheldig, idet dagens emne den dag har
været "inderhalinger".

> [...]

>rødt lys 7 gange i træk - for så blot at modtage en løftet pegefinger fra
>den lokale betjent. Skam jer jyske strømmere - fame ikke særlig god

Jeg har fornøjelsen af at køre i begge kommuner, og det er vogså mit
indtryk, at politiet arbejder meget forskelligt fra øst til vest.

I den forbindelse tror jeg at det er værd at nævne, at de folk der
sidder i bilerne herovre mod øst, sjældent er færdige med
politiskolen, og muligvis derfor er lidt tilbageholdne med at føre sig
frem.

Hvad koster sådan et stunt iøvrigt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 13:55

> [...]
> "dagens emne" at gå efter. Det er sikkert for at det ikke skal blive
> for kompliceret. Du har så været uheldig, idet dagens emne den dag har

Jeg tror de har "tidens emne" på dagsordenen - og der tales en del om
overhalinger indenom...

> [...]
> sidder i bilerne herovre mod øst, sjældent er færdige med
> politiskolen, og muligvis derfor er lidt tilbageholdne med at føre sig

He he...
(ikke tør bag ørerne endnu?)

> Hvad koster sådan et stunt iøvrigt?

Jamen det koster da 500 kr...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:13

On Sat, 07 Jun 2008 12:54:31 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Jeg tror de har "tidens emne" på dagsordenen - og der tales en del om
>overhalinger indenom...

>--

Sådan kan det også udtrykkes.

>--

>He he...
>(ikke tør bag ørerne endnu?)

>--

Noget i den retning.

Jeg har endnu ikke glemt en episode, for nogle år siden, hvor jeg blev
stoppet i en kontrol. Makkerparret bestod af en yngre kvinde (fra
politiskolen), og en erfaren "gammelsmølf".

Jeg stod udenfor og talte med "gammelsmølfen", og kvindfolket var
sendt på inspektion rundt om arrangementet. Jeg havde ladet førerdøren
stå åben, og "konen" skulle jo selvfølgelig kaste et blik ind i
førerhuset. Hendes skarpe iagttagelsesevne gjorde, at hun i forceret
tempo kom galoperende hen til os, og henvendt til "gammelsmølfen"
sagde: "Den her lastbil har 2 gaspedaler og ingen bremse" !!

Henne på skolen var de ikke nået til det afsnit om vognens indretning
og udstyr, hvor den såkaldte trædepladeventil var nævnt.

"Gammelsmølfen" og jeg kastede op af grin ved hvert sit baghjul.

Billigt, billigt................

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-06-08 14:23

> [...]
> og udstyr, hvor den såkaldte trædepladeventil var nævnt.
> "Gammelsmølfen" og jeg kastede op af grin ved hvert sit baghjul.

Kvinder og teknik

> Billigt, billigt................

Jeg overvejer og sende dem lidt drikkepenge af samme årsag :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 14:33

On Sat, 07 Jun 2008 13:23:11 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Kvinder og teknik

>--

Ret skal være ret. Før Volvo begyndte med ophængte pedaler, var der
stort set ingen forskel på speeder og bremsepedal. Det komiske bestod
mest i det forfærdede udtryk som kvinden havde i ansigtet.

>--

>Jeg overvejer og sende dem lidt drikkepenge af samme årsag :)

>--

Hvis servicen er i orden, så giver jeg altid drikkepenge.

--

Venlig hilsen
Folmer