Waz ( gyser med Stellan Skarsgård )
Fra : Peter Heide

Dato : 05-06-08 17:03

http://www.imdb.com/title/tt0804552/

Engelsk gyser fra 2007, som sikkert ryger direkte på DVD hér hjemme. Den
fortjener heller ikke andet.

Vi taler om DA-DAAH : seriemorder på spil GAAAAAB.

Det sædvanlige omgang tortur ala Hostel og en stemning som i Se7en. Dyster
blålig/brune farver. Musikken er slevfølgelig ikke polka og jodleri men,
mere eller mindre, rippet fra sidst nævnte.
Stellan spiller en livstræt storrygende kriminalkommisær med en dyb
hemmelighed. Så meget fandt jeg ud af, da filmen er ret forvirrende; noget
med en seriemorder der tvinger folk til at slå den de
elsker mest ihjel, for selv at få lov til overleve.

Filmen er dræbende kedelig og man er skide ligeglad med hvem der der slår
eller bliver slået ihjel.

Jeg giver den EEN afreven negl ud af seks.

De bedste seriemorder film er og bliver . Se7en, Dahmers og Henry a serial
Killer ( Uncut )

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-06-08 17:14

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en >
> De bedste seriemorder film er og bliver . Se7en, Dahmers og Henry a serial
> Killer ( Uncut )

"bedste seriemorderfilm" - er det ikke et oxymoron?

Per V

Fra : Peter Heide

Dato : 05-06-08 18:55

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en >
>
> "bedste seriemorderfilm" - er det ikke et oxymoron?

Oxymoron ? den har jeg aldrig hørt om den dér dérsens seriemorderfilm.

Fra : jakob lejbølle

Dato : 05-06-08 20:02

http://da.wikipedia.org/wiki/Oxymoron

mvh jakob

Fra : Peter Heide

Dato : 05-06-08 20:41

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 06-06-08 03:40

Per Vadmand skrev:
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en >
>
> "bedste seriemorderfilm" - er det ikke et oxymoron?

Du har ikke set Se7en?

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-06-08 08:22

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ikke set Se7en?

Kunne jeg ikke drømme om. Jeg har fået den refereret og ved, det er en af
den slags ulækre skodfilm, mit liv er for kort til. Jeg så de første ti
minutter af "Pulp Fiction" - så havde jeg valget mellem at slukke og brække
mig. Gæt, hvad jeg valgte.

Per V

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 06-06-08 19:07

Scripsit Per Vadmand:

> [...]
> første ti minutter af "Pulp Fiction" - så havde jeg valget mellem
> at slukke og brække mig. Gæt, hvad jeg valgte.

Jeg er temmelig meget på linie med dig hvad "7" angår, men "Pulp
Fiction" gør du nu uret. Tarantinos film er blodige, men de er nu
først og fremmest Film med meget stort "F". Han har lidt det samme
problem som segneserietegnere, som ofte går over i det
semipornografiske, hvis de i øvrigt tegner lækkert, fordi det giver
dem de bedste muligheder for at blære sig med deres talent. Tarantino
laver meget vold, fordi filmmediet er så velegnet til det - men manden
er jo dybest set balletinstruktør...

Lars Erik Bryld

Fra : Mr D

Dato : 17-06-08 08:36

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> Scripsit Per Vadmand:
>
> Tarantino
> laver meget vold, fordi filmmediet er så velegnet til det - men manden
> er jo dybest set balletinstruktør...

Smag og behag er jo mange ting, og jeg hører til de få, der mener, at han er
totalt syg i hovedet. Jeg mener også, at der skal mere end at være syg i
hovedet til at kunne diagnosticere sig selv som genial. Tarantino har lavet
to gode film Reservoir Dogs og PF - efter det kører han blot på rutinen uden
kreativitet og vitalitet - og hans rutine er totalt mentalt sygt...

.... balletinstruktør?

simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-06-08 08:51

Mr D wrote:
> "Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse

Nej, det gjorde jeg bestemt ikke!

Per V

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 07-06-08 03:19

Per Vadmand skrev:
> [...]
> minutter af "Pulp Fiction" - så havde jeg valget mellem at slukke og brække

De to film hører ikke hjemme i samme kategori. Men det vil jeg så ikke
spilde tid på at forklare dig.