Tim Burtons to Roald Dahl-film?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-06-08 16:47

Ifølge engelsk Wikipedia, i artiklen on den nyere "Charlie and the
Chocolate Factory"-film, så er det den 2. Roald Dahl-filmatisering som
Tim Burton har været inde over (men det fremgår ikke at det har været
som instruktør).

Hvad er den første? Jeg har ikke kunnet finde ud af det...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-06-08 17:20

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> været som instruktør).
>
> Hvad er den første? Jeg har ikke kunnet finde ud af det...

Filmen "James and the Giant Peach" fra 1996 er baseret på en Dahl-bog
og ifølge IMDb produceret af Tim Burton.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-06-08 17:26

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Filmen "James and the Giant Peach" fra 1996 er baseret på en Dahl-bog
> og ifølge IMDb produceret af Tim Burton.

Tak.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org