DFM møde ?
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 13:12

Hej dér

Er der nogen, der er med på et lille DFM-møde på Sjælland i morgen(fredag)
aften ?

Sagen er den, at jeg gør ophold på Sjælland i forbindelse med min tur
Kattegat rundt.

Gode ideer til sted modtages

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-08 13:35

On Thu, 5 Jun 2008 14:12:23 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Sagen er den, at jeg gør ophold på Sjælland i forbindelse med min tur
>Kattegat rundt.

Hvor stopper du?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 14:58

On Thu, 05 Jun 2008 14:34:37 +0200, Steen Gruby wrote:

> On Thu, 5 Jun 2008 14:12:23 +0200, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.

> Hvor stopper du?

Foreløbig plan, en campingplads ved Ringsted, men det kan ændres, og i
øvrigt kan jeg sagtens trille en aftentur til et "centralt" sted.

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-08 15:32

On Thu, 5 Jun 2008 15:58:18 +0200, Orla Pedersen
> [...]

>Foreløbig plan, en campingplads ved Ringsted, men det kan ændres, og i
>øvrigt kan jeg sagtens trille en aftentur til et "centralt" sted.

OK - Der er ikke langt fra Ringsted til Munkholmbroen (Holbæk).
Det plejer at være et af de mere populære steder i det område, med
pølse- og IShus.
Men det kan være der er noget tættere på Ringsted der kan bruges?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 05-06-08 17:50

Steen Gruby wrote:
> [...]
> pølse- og IShus.
> Men det kan være der er noget tættere på Ringsted der kan bruges?

Hvad tid på dagen ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 05-06-08 21:08

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
> pølse- og IShus.
> Men det kan være der er noget tættere på Ringsted der kan bruges?

Må jeg være med ?

(bor lige i nærheden af Munkholmbroen, og kommer det jævnligt

Jan Selchau-Hansen
DL 650 K6

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 05-06-08 13:34

On Jun 5, 4:32 pm, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:

> [...]
> pølse- og IShus.
> Men det kan være der er noget tættere på Ringsted der kan bruges?

Jeg er i sommerhus i odsherred, så hvis der arrangeres et lille DFM
møde ved Munkholmbroen kigger jeg meget gerne forbi :)

--
// brian - SV1000S K6

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 23:21

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en
meddelelse
> [...]

Jeg er i sommerhus i odsherred, så hvis der arrangeres et lille DFM
møde ved Munkholmbroen kigger jeg meget gerne forbi :)

Lyder spændende , kunne også godt finde på at kikke forbi
stadig ingen der har sagt noget, om noget tidspunkt ......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 06:09

On Fri, 6 Jun 2008 00:20:38 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
>

> Lyder spændende , kunne også godt finde på at kikke forbi
> stadig ingen der har sagt noget, om noget tidspunkt ......

Næeh, men det er fordi at der var stille så længe, at Steen og jeg lavede
en "lokal" aftale. Men hvis Steen er med på at trille en tur, så kunne det
vel lade sig gøre ved 19.30 - 20.00 tiden. Og så er i jo allerede 3

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-06-08 06:59

On Fri, 6 Jun 2008 07:09:10 +0200, Orla Pedersen
> [...]

>en "lokal" aftale. Men hvis Steen er med på at trille en tur, så kunne det
>vel lade sig gøre ved 19.30 - 20.00 tiden. Og så er i jo allerede 3

Jeg er med på den værste.
Om det er Ringsted eller Munkholmbroen er det samme for mig.
Hvem sætter det sidste søm I ?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 09:18

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> Jeg er med på den værste.
> Om det er Ringsted eller Munkholmbroen er det samme for mig.
> Hvem sætter det sidste søm I ?

Hej.

19.00-20.00 .... hemm... det var "sent", har redet mig en fridag i
dag, og havde regnet med at det meste af den skulle bruges på de
danske sogneveje skulle da gerne have smidt en 250-350 km mere på
den smukke gule

Det ka jo være at vi ses alligevel ...

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 20:50

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:2df02$4848f2b7$55183fa0$23597@news.arrownet.dk...

> [...]
> dag, og havde regnet med at det meste af den skulle bruges på de
> danske sogneveje skulle da gerne have smidt en 250-350 km mere

Det gjorde vi så ikke alligevel..... men fik hilst på Jan,(ved
Munkholmbroen) det var hygsomt
Og så kom der sq' 244,8 km på den smukke gule

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-06-08 21:27

On Fri, 6 Jun 2008 21:50:18 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

Min fejl.

>Det gjorde vi så ikke alligevel..... men fik hilst på Jan,(ved
>Munkholmbroen) det var hygsomt
>Og så kom der sq' 244,8 km på den smukke gule

Jeg prøvede at få tag i Orla meget længe, og pga. det fremskredne
tidspunkt og at kun Jan ville dukke op besluttede jeg på udemokratisk
vis at køre til Slimminge for at spare Orla for mere kørsel i dag.
Senere fandt jeg ud af at det ikke var særlig kolegialt, og beder
allerunderdanisk om tilgivelse.
PS: vi fik udvekslet en del historier

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 06-06-08 21:52

Steen Gruby skrev:
> [...]
> vis at køre til Slimminge for at spare Orla for mere kørsel i dag.
> Senere fandt jeg ud af at det ikke var særlig kolegialt, og beder

Spielverderber :-|

--
Armand.
(der følte lyst til at krydse bæltet for denne anledning, men havde

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-06-08 22:22

On Fri, 06 Jun 2008 22:52:02 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Spielverderber :-|

Jeg bøjer nakken.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 19:39

Armand skrev:

> [...]
> (der følte lyst til at krydse bæltet for denne anledning, men havde
> misforstået dagen. Krydser nu alligevel på søndag for at se på løjerne på

Aprospos, Steen!
Jeg har netop lige siddet i den endeligt behagelige terrasse-temperatur
og varmet op med Gavnø's deltagerliste: Skulle NSU'en ikke have været
med dér?
Der er en ka'l fra Ringsted der stiller med en Super Max, men det skulle
undre mig om den når din til sokkeholderne!

--
Armand.
(der til næste år ellers nok kunne støve noget op i kælderen, som er

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-08 23:11

On Sat, 07 Jun 2008 20:38:32 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>Der er en ka'l fra Ringsted der stiller med en Super Max, men det skulle
>undre mig om den når din til sokkeholderne!

Hvornår er det?
Hjemmeside?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-08 23:24

On Sun, 08 Jun 2008 00:10:36 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Hej Armand.

>Hvornår er det?
>Hjemmeside?

Har fundet den, men det er i morgen kl. 0930.
Det når jeg desværre ikke

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 23:30

Steen Gruby skrev:
> On Sat, 07 Jun 2008 20:38:32 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>
> Hvornår er det?
> Hjemmeside?

I morgen fra kl. 10 hos baronen.

Søg evt. på "Gavnø classic autojumble"!

Programmet er udgivet á 26 midtersider af forrige lørdags BT.

Sender dig lige et par snapshots derfra ligesåsnart jeg har fået dem
lagt i PC'en - Så spis lige et par blå søm

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-08 23:32

On Sun, 08 Jun 2008 00:29:42 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Sender dig lige et par snapshots derfra ligesåsnart jeg har fået dem
>lagt i PC'en - Så spis lige et par blå søm

Jeg sidder på stifterne

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 23:42

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 08 Jun 2008 00:29:42 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>
> Jeg sidder på stifterne

Iiinn-cooomiiinggg!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 22:52

On Fri, 06 Jun 2008 22:52:02 +0200, Armand wrote:

> Armand.
> (der følte lyst til at krydse bæltet for denne anledning, men havde
> misforstået dagen

Og sådan går det let når at der impulsplanlægges. Turen var oprindeligt
tænkt at gå med uret, og søndagen skulle bruges på Torbens terasse, men da
Torben og frue tog på camp denne week-end, så kom den praktiske idé med at
køre broerne først. Torben reddede sig ud af dét ved at køre på campen
allerede fredag og så dukkede DFM-møde ideen op med en dags varsel.
Trafikken gjode sit til at spolere den plan, omend at jeg troede mig klar
til at fortsætte til Munkholmbroen. Meen i sidste ende var det nok bedst,
at det endte med at Steen opsøgte mig, jeg var godtnok noget flad.

Resten af turen levede op til forventningerne, flot natur, fine veje, møde
med "gamle rotter" af svensk BMW klub, dette på Tabergs top. 1.010 Km.
ialt.

Hint: Man sætter ikke GPS'en til at finde korteste vej i Sverige Med
mindre, selvfølgelig, at man elsker grusvejskørsel i 28°C

Fra : Armand

Dato : 08-06-08 23:37

Orla Pedersen skrev:

> Og sådan går det let når at der impulsplanlægges.

Mnjarh :-/
Mit problem var snarere at jeg har holdt fri fra og med grundlovsdag, og
følgelig flyttet lidt rundt på min ugedags-opfattelse.

Men vi huskede at få besøgt Gavnø-baronen i dag - Mageløst med biler

En vis herre fra nord for Roskilde kunne heller ikke holde sig væk:
Trods en rimelig distance benyttede han prøjser-2½'eren til lejligheden:
Hans påklædning på denne årets hidtil varmeste dag er et heftigt indlæg
i den evigt pulserende sikkerheds-debat: Fuldt ornat incl. integralhjelm!
Argumentet er klart: Man kán altså også komme i voldsomt uføre, selv på
sådan en veteran-"knallert" på en solrig dag !!!!

En tanke:
Der var også et par håndfulde motorcykler tilmeldt, men udover en meget
pæn ur-CB750; et par Kawa-tripler; en Ifa-totaggerboxer og rækken af
Lux'er og Max' blandt NSU-bilerne, var det mest nogle kedelige nymodens
sager.
Måske at gruppens ejere af oldscool/ældre modeller skulle tilmelde sig
næste års arrangement og således også få et lille DFM-møde ud af det
(incl. de besøgende forekomsten kunne tiltrække) :-/
Sådan umiddelbart skulle jeg mene at der mindst er en håndfuld
oldscool's og et par vintage/veteraner. Dertil kommer et par klassikere
og særegne!

Jeg skal nok prøve at opildne her på gruppen når tiden atter kommer!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-06-08 20:11

On Mon, 09 Jun 2008 00:37:13 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>En vis herre fra nord for Roskilde kunne heller ikke holde sig væk:

Nu glemmer du at kundgøre at mobbepresset fra "udlandet" var rimeligt
højt, så på trods af mine øvrige aktiviteter valgte jeg at fise den af
og køre en tur.

>Trods en rimelig distance benyttede han prøjser-2½'eren til lejligheden:

Nu var der en "lunken" bagtanke med at tage den med, men jeg opdagede
ret hurtigt at muligheden for at komme til at mænge mig blandt
udstillerne var lig nul

> [...]
>Argumentet er klart: Man kán altså også komme i voldsomt uføre, selv på
>sådan en veteran-"knallert" på en solrig dag !!!!

Jeg tilstår på stedet: Jeg er en tøsedreng der ikke tør køre med
mindre jeg er iført en fornuftig beklædning.
Jeg har lige haft en lille måned hvor jeg ikke kunne få handsken på
højre hånd, hvilket i min verden er lig med ingen MC kørsel.
Det peppes lidt op af hvor ondt det gør når man stopper en rundsav med
en tommeltot, så det kræver ikke megen fantasi at forestille sig hvor
ondt det gør når man pudser asfalten med knoerne.
Og hvor lang tid det er om at gro sammen igen selv om der er lavet
skønbroderi med flotte knuder

> [...]
>pæn ur-CB750; et par Kawa-tripler; en Ifa-totaggerboxer og rækken af
>Lux'er og Max' blandt NSU-bilerne, var det mest nogle kedelige nymodens

Nu skal jeg passe på ikke at være for negativ, men det forekommer mig
at mange veteranklubber, herunder NSU klubben, hviler i sig selv og
helst ikke ser en medlemstilgang nogen steder fra - Sæt der kom nogen
med go i, der får den siddende bestyrelse til at fremstå som
betonhoveder

> [...]
>Sådan umiddelbart skulle jeg mene at der mindst er en håndfuld
>oldscool's og et par vintage/veteraner. Dertil kommer et par klassikere

Det ku' faktisk være rigtigt sjovt at lave sådan en "tværfaglig" del
af udstillingen for MC - Den findes faktisk allerede for bilerne.
Det bliver ikke mindre sjovt af at omdrejningspunktet er Internet som
lim for historiske køretøjer.

>Jeg skal nok prøve at opildne her på gruppen når tiden atter kommer!

DET er jeg ikke i tvivl om )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 12-06-08 23:12

Steen Gruby skrev:
> [...]
> helst ikke ser en medlemstilgang nogen steder fra - Sæt der kom nogen
> med go i, der får den siddende bestyrelse til at fremstå som

Mærkeklubbers primære formål ér rygklapperi :-|

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-06-08 07:43

Armand wrote:

> Mærkeklubbers primære formål ér rygklapperi :-|

Ikke i TDMXTZ-klubben. Der driller vi blot dem der har valgt forkert

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-06-08 07:57

Armand skrev:
> Mærkeklubbers primære formål ér rygklapperi :-|

Det er utvivlsomt interessen/passionen for et givet mærke/model.
Når det så er sagt, er de jo også en meget fin kilde til viden om fx.
generelle fejl, mangler, forbedringer, vedligehold osv.
Så de er vel ikke kun rygklappere, omend de ofte vil fremstå sådan for
dem der ikke er en del af fællesskabet. Den enkelte agerer således ikke
væsentligt anderledes i mærkeklubben end her i NG, i mærkeklubben er de
bare mange

Det illustreres måske meget godt med trådene "hvilken MC skal jeg købe"
her på NG - de ender sædvanligvis (hovedsageligt) op i svar á "køb sådan
en som jeg har - det er den bedste MC i verden" svar Når de så er i
flok (dem der peger på det samme) så virker de lidt "overdrevne"
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-06-08 07:39

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> køre broerne først. Torben reddede sig ud af dét ved at køre på campen
> allerede fredag og så dukkede DFM-møde ideen op med en dags varsel.

Jeg beder allerunderdanigst om tilgivelse, og ærgrer mig over at det
ikke lykkedes Til gengæld fik Anne Mette kørt 550km på NTV'en med
bagage, storebælt, Touring Camp grus, færgedæk og vejarbejde indlagt.
Alletiders træning. Næste week-end skal hun på bronzekursus, og så burde
hun have lagt den sidste MC-skræk fra sig

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 16:13

On Mon, 09 Jun 2008 08:38:46 +0200, Torben Scheel wrote:

> [...]
> Alletiders træning. Næste week-end skal hun på bronzekursus, og så burde
> hun have lagt den sidste MC-skræk fra sig

Det er jo ikke så tosset endda, og vi ses jo bare en anden gang

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-08 12:47

> Hint: Man sætter ikke GPS'en til at finde korteste vej i Sverige Med
> mindre, selvfølgelig, at man elsker grusvejskørsel i 28°C

Det er fint - sålænge der ikke er for meget trafik... Det støver

Og du har jo ikke en kæde at tage hensyn til, men man risikerer jo lidt
stenslag

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 16:13

On Mon, 9 Jun 2008 13:47:28 +0200, Anders Majland wrote:

> Det er fint - sålænge der ikke er for meget trafik... Det støver
>
> Og du har jo ikke en kæde at tage hensyn til, men man risikerer jo lidt
> stenslag

Men road attack er nu ikke de bedste i årfroad diciplin :-/ Og støvet havde
det med at indhente mig. Bedre dæk, og bagaffjedring, så ville det givetvis
have været sjovt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 22:00

On Fri, 06 Jun 2008 22:26:49 +0200, Steen Gruby wrote:

> [...]
>
> Hej Dennis.
>
> Min fejl.

> Jeg prøvede at få tag i Orla meget længe,

Og det var ikke let, for jeg kørte, eller rettere, havde et fandens mas med
at komme af motorvejen ved Sorø.

Men hva' fa'en, der bliver en anden gang.

Orla Pedersen, som har været på Husqvarna fabriksmuseum, og i Taberg gruvar

Fra : Orla Pedersen

Dato : 06-06-08 10:39

Steen Gruby wrote:

> [...]

> Hej.

> Jeg er med på den værste.
> Om det er Ringsted eller Munkholmbroen er det samme for mig.

Ska' vi så ikke sige broen, er det nordlige eller sydlige ende ? Går ud
fra at det er Munkholmvej.

Jeg kan være der 19.00, måske lidt før om alt går vel, vil gerne lige
stille telt op først.

Ellers må i jo prøvesmage isen mens i venter

mvh
Orla

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 06-06-08 06:14

On Jun 6, 10:17 am, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
> [...]
> dag, og havde regnet med at det meste af den skulle bruges på de
> danske sogneveje skulle da gerne have smidt en 250-350 km mere på

For sent for mig også, jeg er tvangsindlagt til familie middag i
aften.

Det må blive en anden gang :)

--
// brian