Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
XD kort korrigere et billede?
Fra : sigurno

Dato : 05-06-08 10:09

Jeg fik den ide, at jieg kunne korrigere røde øjne på kortet, ved at sætte
det i pc'en, korrigere røde øjne på det ene billede, derefter sætte kortet
i cameraet igen. Men nu vil cameraet ikke vise det ene billede mere. Kan
nogen forklare hvorfor jeg ikke kan gøre sådan?
Jeg har ikke sat mig ind i at gøre det på cameraet endnu, derfor gjorde jeg
det på pc'en, fordi jeg ville til fotografen og få lavet papirbilleder.

Mvh.

Sigurno

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 11:15

Jeg kan ikke give dig et svar, men jeg kan komme med et gæt.

Grundlægnde er det nok fordi du har gemt på en anden måde end kameraet gør.
Det kan f.eks. være at kameraet gemmer i jpeg og du har gemt dit billede som
tiff, eller at indstillingerne for hvordan jpeg-en er gemt er nogle andre.
Det kan f.eks. være at du har sat den til progressive scan e.lign. Endelig
kan det også være at nogle exif data som kameraet bruger er fjernet/ændret.

Helt grundlæggende kommer det ikke bag på mig at man ikke sådan lige kan
gøre det har forsøgt. Det betyder dog ikke at du ikke kan tage kortet ned
til forretningen og aflæse det der. Maskinen der er helt sikker langt mere
fleksibel mht. format og indstillinger.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 16-06-08 19:47

> [...]
> Jeg har ikke sat mig ind i at gøre det på cameraet endnu, derfor gjorde
> jeg det på pc'en, fordi jeg ville til fotografen og få lavet

Og hvad så om kameraet ikke kan vise billedet? ;)

Gå ned til din fotobiks og få dem til at printe billederne... Forskellen er
at du ikke kan se dem på dit kamera hvis du redigerer dem, men er det ikke
lige meget?

Brian