Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
studio lys kit
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-06-08 08:35

Hej

jeg skal have et godt studio lys, evt kit. men det skal kunne tages med i
skoven/stranden.

er der nogen gode råd at hente her inde?
jeg kigger på bowens, 500W kittet inkl. travel pack..nogen der har erfaring
med dette ?

Mvh Torben Ager

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-06-08 09:39

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:484796fe$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

[8<8<8<]
> jeg kigger på bowens, 500W kittet inkl. travel pack..nogen der har
> erfaring med dette ?

En enkelt gang har jeg brugt Bowens 500W kit indendørs _uden_ travel pack.
Det virkede udemærket, men er stort, tungt og besværligt, men der er pænt
meget lys i dem - de er vel rundt regnet som den slags er.

Alternativer med batteri-drift er f.eks. Elinchrom Ranger RX og Prophoto
Acute, som direkte understøtter Pocket Wizard, som også er et trin op i
pris.

Jeg bruger en lille flok (op til 5-6 stykker) trådløst styret, original
batteri-flash, med lidt stativer, klemmer, paraply-softbox og den slags. Det
er rimeligt kompakt, nemt at styre med TTL automatik og giver mulighed for
high-speed sync som er en god ting udendørs, men har begrænset rækkevidde og
ikke den ultimative kontrol og fleksibilitet som de store systemer.
Eventuelt kan man kigge på noget Quantum Qflash hvis man skal have mere
effekt og rækkevidde (jeg ved ikke om de understøtter high-speed sync).

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-06-08 10:00

Hej mogens og tak for svaret...

jeg bruger også selv et par sb-800 nu, det går rigtig godt i skygge og
middelsol. Men de kan ikke rigtig levere nok på stranden når de skal
konkurrer med den kraftige sol...

Her over på bornholm vil alle have deres brude foto´s taget på stranden
eller ved/på klipperne og der bager solen virkelig ned,så det kræver noget
effekt.

Mvh Torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-06-08 10:10

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4847aaf4$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

[8<8<8<]
> jeg bruger også selv et par sb-800 nu, det går rigtig godt i skygge og
> middelsol. Men de kan ikke rigtig levere nok på stranden når de skal
> konkurrer med den kraftige sol...

Jeg er med på at du ved hvad du har brug for, men prøv at se "juletræet" på
http://www.youtube.com/watch?v=90mlK8ktV68

> Her over på bornholm vil alle have deres brude foto´s taget på stranden
> eller ved/på klipperne og der bager solen virkelig ned,så det kræver noget
> effekt.

Det kan jeg godt se.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-06-08 10:21

> http://www.youtube.com/watch?v=90mlK8ktV68

damnn et jule træ GGG... ja hvis man bare et nok af dem kan det jo snildt
lade sig gøre..

Mvh Torben

Fra : Leif Langgaard

Dato : 05-06-08 09:48

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:484796fe$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> skoven/stranden.
>
> er der nogen gode råd at hente her inde?
> jeg kigger på bowens, 500W kittet inkl. travel pack..nogen der har

1, 500W er styrken på fast lys.

2, 500Ws er styrken på flash lys.

Her er et sæt til meget rimelige priser, det ser fornuftigt ud, du skal dog
selv sørge for 12v akkumulator, men det kan gøres billigere end det Bowens
tager for det.

http://foto-walser.biz/shop/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=2140

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 05-06-08 22:34

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:484796fe$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> skoven/stranden.
>
> er der nogen gode råd at hente her inde?
> jeg kigger på bowens, 500W kittet inkl. travel pack..nogen der har

Jeg har det. Inkl. Travelpack. Jeg kan ikke sammenligne med andre mærker, da
jeg ikke har erfaring med det, men det er fremragende.
Tilbehøret er dog pebret i pris. Fx Beautydish m. diffuser og grid. Og
reflektorer med forskellige honeycombs og den slags, som man gerne vil have,
fordi hver gang du sætter en modifikator på har du i princippet en ny flash.
Lidt ligesom objektiver. Og disse modifikatorer er dyre, når der står Bowens
på. Til gengæld er kvaliteten også derefter. Jeg får desværre aldrig brugt
mit.
Det jeg ville sige var, at du skal være opmærksom på, at du ved
batterypack'en mister modelleringslyset.
Det gælder også andre systemers batteripakker. Det tager simpelthen for
meget strøm. Derfor udelukker de muligheden.
I øvrigt er travel-pack forbløffende lille og handy.

mvh Michaelbs

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-08 05:24

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:48485bac$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

Hej Michael

Tak for det fine svar!....tror det bliver det kit,500Ws eller 750Ws...

Mvh Torben

Fra : Michaelbs

Dato : 12-06-08 16:17

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:4848bbe8$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Hej Michael
>
> Tak for det fine svar!....tror det bliver det kit,500Ws eller 750Ws...

750ws er kun et halvt stop mere og det dræner batteriet 50% mere.

mvh Michaelbs

Fra : Peter Holm

Dato : 11-06-08 20:20

> [...]
> for meget strøm. Derfor udelukker de muligheden.
> I øvrigt er travel-pack forbløffende lille og handy.

hej
betyder det, at du har en billig beauty dish til salg ? :)

Mvh
Peter

Fra : Michaelbs

Dato : 12-06-08 10:49

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i meddelelsen

> hej
> betyder det, at du har en billig beauty dish til salg ? :)
>
> Mvh
> Peter

Nej, ikke billig..men rimelig.

mvh Michaelbs

Fra : Peter Holm

Dato : 11-06-08 20:35

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> med i skoven/stranden.
>
> er der nogen gode råd at hente her inde?
> jeg kigger på bowens, 500W kittet inkl. travel pack..nogen der har

hej
jeg bruger 500W kittet flere gange om ugen med travel pack.
Mekanisk fungerer det hele som det skal. Kunne ønske lidt mere præcis
justering af lyset.
Største anke er recycletiden, som er noget sløv, når man skyder med full
power. Og jeg kan ikke høre bib-lyden når den er klar til skud, hvilket
resulterer i et par stort skud indeimellem.

Hvis der er penge nok ville jeg købe BOWENS QUAD 3000 Ws LAMPEHOVED med
BOWENS QUAD 2400 GENERATOR + udstyr.

Mvh
Peter

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 14-06-08 19:22

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in message

> Hvis der er penge nok ville jeg købe BOWENS QUAD 3000 Ws LAMPEHOVED med
> BOWENS QUAD 2400 GENERATOR + udstyr.
>
> Mvh
> Peter

Om jeg hadde hatt penger nok, hadde jeg kjøpt PROFOTO (Forøvrig har jeg
Profoto Acute, men ikke batteriaggergat versjonen :( )fra Sverige, men
denne tråden handler vel egentlig om hva som er eit godt alternativ i den
andre enden av pris skalaen :)

mvh
Gunnar