10000000 bytes grænse
Fra : Helge Hammer

Dato : 02-06-08 13:11

Der er en begrænsning på 9.5 Mb på 'serveren' når jeg skal sende e-mail.
Hvordan får jeg det rettet?

--
Folk, der svarer ovenover det de svarer på.
Hvad er det mest irriterende ved usenet?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-06-08 13:14

Helge Hammer wrote:
> Der er en begrænsning på 9.5 Mb på 'serveren' når jeg skal sende e-mail.
> Hvordan får jeg det rettet?

Benytter du din egen smtp-server eller din udbyders?

Hvis du benytter din egen, ville jeg ta' et kig i manualen. Hvis du
benytter din udbyders, ville jeg finde en anden udbyder - de vil
formentlig ikke ændre den for dig ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-08 13:17

> [...]
>
> Hvis du benytter din egen, ville jeg ta' et kig i manualen. Hvis du
> benytter din udbyders, ville jeg finde en anden udbyder - de vil

det lyder umidskendeligt som TDC ....

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-06-08 13:47

Thomas von Hassel wrote:

> det lyder umidskendeligt som TDC ....

Mmmh, det er vist meget almindeligt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Helge Hammer

Dato : 02-06-08 14:21

Peter Farsinsen skrev:

> Mmmh, det er vist meget almindeligt.

Muligt, men jeg har aldrig været ude for det med Popstar/Pluto i RISC
OS. Og ja, det er TDC's smpt server. Gør det nogen forskel, hvis jeg
bruger TDC's asmpt server?

--
Helge

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-06-08 14:35

Helge Hammer wrote:

> Muligt, men jeg har aldrig været ude for det med Popstar/Pluto i RISC
> OS. Og ja, det er TDC's smpt server. Gør det nogen forskel, hvis jeg
> bruger TDC's asmpt server?

Jeg har intet kendskab til RISC OS, men det er sandsynligvis også helt
irelevant. Begrænsningen ligger formentlig på smtp-servern og det har
derfor ikke noget med dit system at gøre. Jeg kan ikke forestille mig at
begrænsningen er anderledes på deres asmtp-server. Som sagt er
begrænsningen på ~10Mb meget almindelig.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-06-08 13:40

Peter Farsinsen skrev den 02-06-2008 14:14:

> [...]
>
> Hvis du benytter din egen, ville jeg ta' et kig i manualen. Hvis du
> benytter din udbyders, ville jeg finde en anden udbyder - de vil

Jeg hopper lige fuldstændigt uhæmmet ind i tråden (når man nu kan).

Jeg har et konkret problem, hvor jeg gerne vil sætte et program til
sende nogen store filer som post til mig selv (det muliges kunst). For
at undgå at ramle ind i ovenstående problematik vil jeg gerne høre om
der er nogen der kender en postklient der forstår at samle en fil der er
spredt ud over flere mails? Det er åbenbart løst i news-regi, men nu
er det post jeg gerne vil løse problemet med.

Så, nogen avancerede postprogrammer? Hvis de er til OS X kan jeg måske
få sjæfen til at synes det er en god ide jeg får en Mac :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-06-08 13:44

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> spredt ud over flere mails? Det er åbenbart løst i news-regi, men nu er
> det post jeg gerne vil løse problemet med.

Hvorfor skal det være pr. mail? Det lyder ærlig talt ikke som noget der
egner sig til at blive mailet. Kan du ikke hælde data på en server med
andre værktøjer og sende dig selv et link eller info om filen er
tilgængelig? Eller bruge en anden smtp, som vil sende store filer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-06-08 14:30

Peter Farsinsen skrev den 02-06-2008 14:44:

> [...]
> andre værktøjer og sende dig selv et link eller info om filen er
> tilgængelig? Eller bruge en anden smtp, som vil sende store filer.

Det er det skam heller ikke, men du overså vist "det muliges kunst" :)

Kan jeg ikke bare nøjes med at sige at jeg allerede har overvejet og
prøvet en del muligheder

Har du et konkret forslag?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-06-08 14:37

> Det er det skam heller ikke, men du overså vist "det muliges kunst" :)

Ja - det gjorde jeg da vist ;)

> Kan jeg ikke bare nøjes med at sige at jeg allerede har overvejet og
> prøvet en del muligheder
>
> Har du et konkret forslag?

Til en anden løsning eller nogen der vil sælge dig en smtp-service?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-06-08 15:14

Peter Farsinsen skrev den 02-06-2008 15:37:

> Til en anden løsning eller nogen der vil sælge dig en smtp-service?

Pt bare en løsning.

Indtil videre er målet en Google konto, men det er en kunst at lave
S/MIME beskyttede vedhæfninger automatisk. Pyt, det er sjov :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-06-08 15:25

> Pt bare en løsning.

Hmm, jeg er jo slet ikke så teknisk, men jeg laver en del webfnidder,
hvor der er brug for at flytte data til andre systemer. Normalt
eksporterer jeg data til et sted, hvor man kan komme til det og sender
en mail om det eller opdaterer et versionsnummer i et eller andet
dokument. Om det så bliver hentet automagisk eller manuelt afhænger helt
af sammenhængen. Under alle omstændigheder er det en model, der er meget
lidt arbejde i og det er nemt at lave relativt sikkert.

> Indtil videre er målet en Google konto, men det er en kunst at lave
> S/MIME beskyttede vedhæfninger automatisk. Pyt, det er sjov :)

Det ved jeg slet ikke noget om, men det lyder da sjovt :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-06-08 18:53

Peter Farsinsen skrev den 02-06-2008 16:25:

> [...]
> af sammenhængen. Under alle omstændigheder er det en model, der er meget
> lidt arbejde i og det er nemt at lave relativt sikkert.

Det er her et spørgsmål om at få logfiler transporteret ud af en
autistisk server. Det er en anelse bøvlet pt.

> Det ved jeg slet ikke noget om, men det lyder da sjovt :)

Som udgangspunkt er det en RIGTIG god ide at kryptere følsom information
der skal ud på æ Internet. Det er S/MIME godt til fordi de fleste
postprogrammer understøtter det. Problemet er bare at dokumentationen
til hvordan man gør det i Java er en anelse sparsom.

Men sjovt er det :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-06-08 08:22

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Det er her et spørgsmål om at få logfiler transporteret ud af en
> autistisk server. Det er en anelse bøvlet pt.

Mener du at serveren er isoleret eller dumt og træls? Eller har
'autistisk' en helt tredje betydning, som jeg ikke kender? ;)

> [...]
> postprogrammer understøtter det. Problemet er bare at dokumentationen
> til hvordan man gør det i Java er en anelse sparsom.

Ja, men jeg forstår stadig ikke, hvorfor du vil have data ud på den sån'
'offentlige' side af nettet. Altså hvis den kan sende mails, kan man vel
også snakke med den via ssh eller den kan selv snakke med verden via
ssh. Hvis du kan scp filerne, er du fri for al det der med splitte dem
og kryptere stumperne ;)

> Men sjovt er det :)

Hmm, det ser ud til at være ret nemt at snakke med IMAP. Kan du ikke
lave din egen 'klient' der kan tjekke/hente/samle filstumperne? Hvis der
ik' skal være gui og sån' burde det ikke være svært, og det lyder i al
fald sjovt :P

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-08 10:47

Peter Farsinsen skrev den 03-06-2008 09:22:

> Mener du at serveren er isoleret eller dumt og træls? Eller har
> 'autistisk' en helt tredje betydning, som jeg ikke kender? ;)

Isoleret og dum og træls og hvis jeg vil køre kode skal jeg selv komme
med det. Skrevet i Java.

> [...]
> også snakke med den via ssh eller den kan selv snakke med verden via
> ssh. Hvis du kan scp filerne, er du fri for al det der med splitte dem

ssh er ikke en mulighed jvf ovenfor. Ville jeg ellers gerne.

Mulighederne er ret begrænsede :)

> [...]
> lave din egen 'klient' der kan tjekke/hente/samle filstumperne? Hvis der
> ik' skal være gui og sån' burde det ikke være svært, og det lyder i al

Tror det peger hen mod en stump kode der kan lave multi-fils zip eller
tar arkiver (GNU tar kan), kombineret med noget der kan suge en
pop3konto og pakke komponenter ud. Sjovt det er :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-06-08 11:35

> Isoleret og dum og træls og hvis jeg vil køre kode skal jeg selv komme
> med det. Skrevet i Java.

Det lyder som en sørgelig tingest at omgås.

> Tror det peger hen mod en stump kode der kan lave multi-fils zip eller
> tar arkiver (GNU tar kan), kombineret med noget der kan suge en
> pop3konto og pakke komponenter ud. Sjovt det er :)

Take it away Yoda.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-08 14:43

Peter Farsinsen skrev den 03-06-2008 12:34:

> Det lyder som en sørgelig tingest at omgås.

Tjah, men det giver brød på bordet. Det er ok.

> Take it away Yoda.

Jow jow. Arbejder på det :)

Fra : Helge Hammer

Dato : 02-06-08 18:38

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Jeg hopper lige fuldstændigt uhæmmet ind i tråden (når man nu kan).
>
> Jeg har et konkret problem, hvor jeg gerne vil sætte et program til
> sende nogen store filer som post til mig selv (det muliges kunst).

Ikke lige et postprogram, men split

http://www.blastzone.demon.co.uk/software.html

er et multiplatform program til at dele store filer og samle dem igen.
Jeg har selv brugt det før i tiden til at dele filer, så de kunne være
på floppies.

--
Helge

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-06-08 14:44

Helge Hammer wrote:
> Der er en begrænsning på 9.5 Mb på 'serveren' når jeg skal sende e-mail.
> Hvordan får jeg det rettet?

www.yousendit.com - Opret en standard konto, - det er gratis. Indtast
din email som afsender, indtast modtagers emailadresse, opload den fil,
der skal sendes, og YouSendIt sender en email til modtager med et
direkte download link.

Det er hurtigt og effektivt. Jeg har brugt den service i flere år og har
aldrig været ude for et kiks. Har sendt filer på op til 970mb uden
problem...

mvh. Erik Richard