"verdens bedste koldskål"
Fra : Emil

Dato : 03-06-08 22:18

Få inspiration til din koldskål
ved at Google efter "verdens bedste koldskål"

Vælg at få vist 'lignende sider', så alle opskrifter bliver vist.
Herved vises også links til opskrifter for mælkealergikere og til
kammerjunkere.

---------------
Koldskål - Tip's

Ymer og kærnemælk hældes i en skål og piskes med håndmikser i godt 5
minutter på højeste trin. (dette er det største "trick", idet den
færdige koldskål dermed bliver både luftig og cremet).

Koldskål kan krydres med kardemomme eller appelsin i stedet for
citron. Eller hindbær + limesaft.

Ved servering skæres der 1 liter vanilleis eller Nougatis i. Isen
skæres i ca. 3x3cm.

Serveres med kammerjunkere, tvebakker, cornflakes eller ristede
havregryn.
Jordbær, frosne hindbær eller friske, bananer og andre frugter efter
smag. - bananer - ferskner - mandariner - pærer (syltede) - Dog ikke
det hele på en gang, men skift lidt mellem hvad der er i haven eller
på tilbud. 1-2 slags frugter er passende.

Økologisk kærnemælk (den har bedst smag)
½ stang vanilliekorn eller 1½ spsk vanillie sukker
Råsukker (det smager bedst)

Cheasy Vanille smag blandes 1:1 med kærnemælk og rørsukker med
vanille.
----------------

Ovenstående er blot lidt klippe og klistre fra de sider som dukker op,
så der burde være lidt for enhver smag og arbejdsindsats.

m.v.h. Emil

Fra : Max

Dato : 03-06-08 22:44

Hej Emil

> Ovenstående er blot lidt klippe og klistre fra de sider som dukker op,
> så der burde være lidt for enhver smag og arbejdsindsats.

Der mangler noget med piskefløde.

--
Mvh Max

Fra : Emil

Dato : 03-06-08 23:32

"Max" wrote:

>Der mangler noget med piskefløde.

Ja. Man bør undgå fedt fra de firebenede, da det er den største dræber
indenfor madlavningen, næst efter grillmad.

Men du finder opskrifter med piskefløde, hvis du søger som angivet i
1. link. Tilføj blot søgeordet piskefløde.

m.v.h. Emil

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 18:22

Emil skrev:

> Ja. Man bør undgå fedt fra de firebenede, da det er den største dræber
> indenfor madlavningen, næst efter grillmad.

Kan du komme med noget dokumentation for den påstand?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 18:30

Ivar skrev:

> Kan du komme med noget dokumentation for den påstand?

Jeg skulle måske have skrevet påstande.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 06:26

Max wrote:
> [...]

Hej Max.

Næh, creme fraiche, uhmmm

Mvh Ebbe

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-06-08 06:35

On Wed, 04 Jun 2008 00:31:40 +0200
Emil <emilsen@nowhere.invalid> wrote:

> Ja. Man bør undgå fedt fra de firebenede, da det er den største dræber
> indenfor madlavningen, næst efter grillmad.

Grillmad??

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 18:18

Kim Schulz skrev:

> Grillmad??

Ja, hvert år bliver mindst 1.200 mennesker stukket ned med en
grillpølse. Næsten 700 dør efter overfald med grillkoteletter.
Og mange dør efter angreb fra forskellige specielle grillretter.

Mangler du dokumentation?

Ivar

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Max

Dato : 04-06-08 19:57

Hej Ivar

> Og mange dør efter angreb fra forskellige specielle grillretter.

Nu skal min ikke grine af det hele, i f.eks. frankrig er grillulykker
en hyppig dødsårsag blandt børn om sommeren.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 04-06-08 19:59

Hej Maxern
Max wrote:
> Nu skal min ikke grine af det hele, i f.eks. frankrig er grillulykker
> en hyppig dødsårsag blandt børn om sommeren.

Nu er det vel ikke maden, men diverse idiotfejl ifm. selve grilleriet..
Altså 250 liter æter eller lign. på en varm grill..

Mvh Hauge

Fra : fix

Dato : 04-06-08 20:01

Max wrote:
> Hej Ivar

> Nu skal min ikke grine af det hele, i f.eks. frankrig er grillulykker
> en hyppig dødsårsag blandt børn om sommeren.

så deraf kan man udlede at franskmænd ikke har forstand på udendørs
madlavning! ??
- samme form for logik, som Max udleder!

finn

Fra : Hauge

Dato : 04-06-08 20:03

Hej
fix wrote:
> så deraf kan man udlede at franskmænd ikke har forstand på udendørs
> madlavning! ??

Ikke kun udendørs..

/Hauge

Fra : Max

Dato : 04-06-08 20:15

Hej finn

> - samme form for logik, som Max udleder!

Det må nødvendigvis være den logik du udleder.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 20:15

Max skrev:

> Nu skal min ikke grine af det hele, i f.eks. frankrig er grillulykker
> en hyppig dødsårsag blandt børn om sommeren.

Grillulykker er selvfølgelig aldrig sjove. Det er almindeligt
kendt, at fedme "konkurrerer" med rygning om at være årsag til de
fleste livsstilssygdomme. At det skulle være grillmad er noget
helt nyt. Det er dog de fleste, der spiser grillmad en eller
flere gange om året. Du gerne finde noget dokumentation for,
at grillmad er dræber nummer et.

Fedt er meget kalorieholdigt, og er derfor med til at give fedme.
Man skal selvfølgelig begrænse sin indtagelse af fedt, men at man
helt skal undgå fedt fra firbenede, må du også gerne finde
dokumentation for.

Kan du ikke finde saglig dokumentation, tager jeg blot dine
udtalelser som vrøvl.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Max

Dato : 04-06-08 20:19

Hej Ivar

> Kan du ikke finde saglig dokumentation, tager jeg blot dine
> udtalelser som vrøvl.

Tror du ikke at du skulle sætte dig lidt ind i hvem der skriver hvad ? :)

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 20:34

Max skrev:

> Tror du ikke at du skulle sætte dig lidt ind i hvem der skriver hvad ? :)

Beklager, det skulle selvfølgeligt være rettet mod Emil.
Jeg lod mig snyde af, at du besvarede mit indlæg med den
samme type usaglighed, som Emil brugte i sit indlæg.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 04-06-08 21:52

Hej Ivar

> Beklager, det skulle selvfølgeligt være rettet mod Emil.
> Jeg lod mig snyde af, at du besvarede mit indlæg med den
> samme type usaglighed, som Emil brugte i sit indlæg.

Det er mig der beklager, jeg troede jeg kunne bevare den
samme humor som du brugte i dit indlæg.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 22:11

Max skrev:

> Det er mig der beklager, jeg troede jeg kunne bevare den
> samme humor som du brugte i dit indlæg.

Så beklager jeg, at jeg beklagede i sidste indlæg, jeg skulle have
beklaget mig over, at jeg ikke forstod din humor. Det beklager
jeg hermed (med fare for at nogle tror jeg er typen, der altid
beklager mig).

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 04-06-08 22:46

Hej Ivar

> jeg hermed (med fare for at nogle tror jeg er typen, der altid
> beklager mig).

Det der skrevne sprog er vanskelig, det er svært at formidle
alvor, humor og ironi på skrift, det er meget lettere når vi
kommunikere direkte. Ved nærmere eftertanke kommer
jeg faktisk til at tænke på at vores skriftsprog bære præg
af at være en relativ ny opfindelse med mange mangler
der burdes rettes.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 04-06-08 23:00

Max skrev:

> [...]
> jeg faktisk til at tænke på at vores skriftsprog bære præg
> af at være en relativ ny opfindelse med mange mangler

Jeg er ikke så flink til at bruge smilys. De er ellers gode
til at afhjælpe problemet.

At der ikke er noget tegn for "et glimt med øjet", ser jeg som
et udtryk for at skriftsproget stammer fra en anden tid. En tid
hvor man ikke blandede alvor og humor. Sjovt nok findes et tegn
for spørgsmål, selvom det i skriftsprog altid fremgår, hvad der
er et spørgsmål. Jeg vil give dig ret i, at der mangler nogle tegn,
og så kunne man godt droppe spørgsmålstegnet.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 04-06-08 23:47

Hej Ivar

> et udtryk for at skriftsproget stammer fra en anden tid. En tid
> hvor man ikke blandede alvor og humor. Sjovt nok findes et tegn

Skriftsproget er "opfundet" til at overlevere viden, ikke til
kommunikation. Det er nok grunden til at det ikke virker
så godt til den form for kommunikation vi bruger her.

--
Mvh Max