Must see - Kreta
Fra : Anja Pedersen

Dato : 03-06-08 18:56

Vi skal en uge til Kreta i sommerferien, vi skal bo i Agia Marina (lidt
øst for Chania)

Vi regner med at leje en bil og køre til Knossos, men hvad er der ellers
af must see's på Kreta ? - vi er mere til naturoplevelser end en
museumstur...

Pft
Anja

Fra : Bo

Dato : 03-06-08 14:47

On 3 Jun., 20:56, Anja Pedersen <em...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Vi regner med at leje en bil og køre til Knossos, men hvad er der ellers
> af must see's på Kreta ? - vi er mere til naturoplevelser end en

Kournas søen, eller bedre få svar hos Kretaforum.dk, vh Bo

Fra : Nina

Dato : 10-06-08 19:18

Bo skrev:

> Kournas søen, eller bedre få svar hos Kretaforum.dk, vh Bo

Jeg ville også anbefale Kournas-søen. Turen dertil er utrolig smuk, og
så er det dejligt afslappende at drive rundt på søen i nogle vandcykler.
Lige ved søen ligger desuden en taverna eller to, hvor man kan få sig
en græsk salat
Skal der børn med, så er vandlandet Limnoupolis (ikke så langt fra
Chania), hvor der er rig mulighed for at få prøvet rutsjebaner mm. Man
kan sagtens køre dertil i bil, men der går også små turist-tog.

God fornøjelse!

Fra : V.H.

Dato : 04-06-08 06:41

I vil ikke fortryde at køre til Matala som ligger på sydkysten, der er de
berømte huler som hippierne boede i i 60èrne, man kan endnu se enkelte af
disse som er blevet "hængene", ellers gå HELT ud igennem div. rest. på v.
side (når i ser ud over vandet) og op af trapperne,der er udsigt over den
smukke bugt.

Så skal i også køre til et område der hedder Falasarna, det er tæt på hvor i
bor, nordpå, der er en lille landsby (selvfølgelig flere) hvor vi holder ind
på den lokale taverne og de 2 ældre serveringsdamer kommer uopfordret med
tomater og agurker og hvis de lige har bagt også med kager, --- rigtig god
tur.

Mvh VH

Fra : Armand

Dato : 05-06-08 23:04

Anja Pedersen skrev:

> .........vi er mere til naturoplevelser end en museumstur...

Samaria-kløften (billed-Google dén á: Crete Samaria)!

--
Armand.

Fra : Per Thomsen

Dato : 11-06-08 08:25

> [...]
>
> Vi regner med at leje en bil og køre til Knossos, men hvad er der ellers
> af must see's på Kreta ? - vi er mere til naturoplevelser end en

Der ligger en strand på sydkysten med rødt sand. Det var en fantastisk
oplevelse. Mener stranden hed Elafonisis eller noget i den retning.

Per

Fra : Kasper

Dato : 10-07-08 16:55

On 6 Jun., 00:03, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Samaria-kløften (billed-Google dén á: Crete Samaria)!

Jeg kan også klar anbefale Samaria. Vi har lige været igennem for
anden gang, denne gang have vi også børnene med (8 og 11 år) og de
klarede turen i fin stil. Det skal bemærkes at turen er hånd ved både
ben og fødder, så sørg for at have et par gode vandresko/støvler med.
Vi så en enkelt pige i små fine sko. De sko var lige til at kassere
bagefter og hun havde fået nogle meget fine vabler

Limnoupolisvandlandet er bestemt også et besøg værd. Vi gav 25 euro
pr. voksen for adgang + transport med turisttoget og havde en rigtig
fin dag. Specielt den rutchebane som hedder kemikaze var
"udfordrende"

/Kasper