Hvem kender Amalfi godt?
Fra : Bjarne

Dato : 03-06-08 06:47

Er der nogen her, der kan identificere stedet her:
http://www.hovedlandet.dk/amalfi.jpg?

Maleriet er nok fra begyndelsen af 60-erne, da danskere så småt begyndte
at køre langt på ferie.

Jeg kunne godt tænke mig engang at finde lige netop det sted, hvis jeg
kommer på de kanter.

På forhånd tak

vh

Bjarne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-06-08 09:11

Bjarne skrev:

> [...]
> begyndte at køre langt på ferie.
>
> Jeg kunne godt tænke mig engang at finde lige netop det sted,

Jeg kender ikke Amalfi, selvom jeg har været på de kanter,
(Salerno, Pontecagnano, Paestum). Men prøv at billedgoogle

Pergola in Amalfi Cappuccini

Så kommer der nogle malerier af den danske maler Carl Aagaard.
Han har malet nogle pergolaer, der ligner dem på dit billede.

Håber at andre ved noget mere. Det må vel næsten være i den
østlige del af byen, bedømt efter udsigten?

--
Herluf :·)

»Alle suspekte eller inkompetente embedsfolk og ministre bør
fyres straks og Mette Vuns - og fratages *hele* deres pension«

Fra : Bjarne

Dato : 03-06-08 10:37

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
>
> Håber at andre ved noget mere. Det må vel næsten være i den
> østlige del af byen, bedømt efter udsigten?

Tak.
Det kunne måske være Hotel Cappucini Convento?

Det er svært at finde oplysninger om det.
På Gurgel fremtræder det som et anonymt lille hotel af den slags, der er
mange af i Italien.
Et af dem der lever af udsigten og elendig betjening af gæsterne.

Jeg havde først gættet på Villa Rufulo (hvor man kan bo godt for kun 500
€ - per dag), men det andet virker mere tænkeligt.

vh

Bjarne