Min AirPort kan kun slås til manuelt.
Fra : Erling Hansen

Dato : 30-05-08 19:08

Nu har jeg så fået et AirPort kort (den gamle 11b) i min grå Clamshell,
og det virker da helt ok, når først jeg har slået det til manuelt. Mine
andre Mac'er går automatisk ind på min wireless når jeg starter dem op,
men så sandelig ikke Clamshell'en. Jeg har prøvet at gå ind på de
forskellige muligheder, når jeg har startet den, men der er altså ikke
noget af det, der virker logisk.
Jeg starter op, og den sjove lille vifte er lysegrå, altså ikke slået
til. Så klikker jeg med musen på viften, og følgende linier kommer frem:
AirPort: Til (kun lysegrå, ikke sort)
Slå AirPort fra
dlink60077
Erling Hansens wireless. (det er den, jeg klikkerpå, og så kører den)
Andet.......
Opret netværk......
Åben internetopkald......

Bliver jeg nødt til at slå mig til tåls med den manuelle udgave?
mvh
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-05-08 23:11

Erling Hansen <preeh-dh@mail.dkspree> wrote:

> [...]
> Opret netværk......
> Åben internetopkald......
>
> Bliver jeg nødt til at slå mig til tåls med den manuelle udgave?

Det bør du ikke. I kontrolpanelet netværk kan du vælge, om det sker
automatisk. Du kan lave en liste med kendte netværk (den burde lave sig
selv i øvrigt). Hvis det driller, er det min erfaring, at det kan hjælpe
at lave en ny lokalitet og altså nye netværksindstillinger. Det er meget
let, hvis du ikke har et eller andet avanceret netværk. Det kan godt få
den slags fejl til at forsvinde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-06-08 16:05

> [...]
> at lave en ny lokalitet og altså nye netværksindstillinger. Det er meget
> let, hvis du ikke har et eller andet avanceret netværk. Det kan godt få

Tusind tak, det lyder opmuntrende. Jeg prøver når jeg starter den i
aften.
mvh
erling