Naturalisme - hvad siger loven ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-08 18:56

Nu bor jeg i en grund ejer forening hvor de ikke vil have hegn op omkring
huset ( af en eller anden grund - men det siger ved tægterne ) Nå så havde
min bedre halvdel været i bad og kom ud med et håndklæde om hofterne - men
ellers top løs ..

hun skulle så lige rette mit skæg til og der var ikke rigtigt nogen af os
der tænkte over det ... ind til jeg kom til at kikke ud på vejen og folk kan
jo glo lige ind på mine ene mærker ...

mit spørgsmål er så må man gå klædt eller ikke klædt som man vil inde på ens
egen grund ?

( jeg har ikke noget ønske om at chikanere mine naboer men det er det grå
guld og jeg ved ikke hvor herligt de synes det er )

Bedste hilsner
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Knut

Dato : 02-06-08 19:05

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> ( jeg har ikke noget ønske om at chikanere mine naboer men det er det grå
> guld og jeg ved ikke hvor herligt de synes det er )

Der er jo ikke nogen som tvinger andre til at kigge ind af dine vinduer
eller ind i din have, så naturligvis kan du gå klædt som du vil der. En lov
om det modsatte kommer du vist til at lede længe efter - derimod vil det
være lettere at finde en lovgivning som forbyder 'vindueskiggeri'.

Knut

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-08 19:30

Knut skrev:
> [...]
> om det modsatte kommer du vist til at lede længe efter - derimod vil det
> være lettere at finde en lovgivning som forbyder 'vindueskiggeri'.

Ikke helt rigtigt?

Straffeloven:
§ 232. Den, som ved uterligt forhold krænker blufærdigheden eller
giver offentlig forargelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 år.
(Tilretning af skæg på nøgne personager er generelt ikke slemt nok, men
det kommer nok an på nærmere omstændigheder)

Ordensbekendtgørelsen:
Stk. 2. Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig
opførsel, der er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig
forargelse.
Stk. 4. Begås de i stk. 1 og 2 nævnte handlinger på steder, hvortil
der ikke er almindelig adgang, og medfører de forstyrrelser af den
offentlige orden, kan politiet påbyde, at de bringes til ophør.

Bjarne

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-08 20:23

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er almindelig adgang, og medfører de forstyrrelser af den offentlige
> orden, kan politiet påbyde, at de bringes til ophør.

jo men tror du ikke først det er aktuelt hvis en eller anden for den ide at
slentre ned af strøget i sit adams tøj ?
og næppe på noget man gør inde på sit eget matrikel ?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-08 20:21

"Knut" <engodmailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lov om det modsatte kommer du vist til at lede længe efter - derimod vil
> det være lettere at finde en lovgivning som forbyder 'vindueskiggeri'.

ja alt taget i betragtning så lyder det nu som det mest rigmelige ...pointen
er bare når de ha lavet et krav om man ikke må sætte hegn op så ja... beder
de lidt om det - folk må jo ku gøre som de vil i derres eget hjem

Fra : Codexx

Dato : 02-06-08 13:46

On 2 Jun., 20:29, Bjarne <alvar.hanso...@gmail.com> wrote:

> [...]
> (Tilretning af skæg på nøgne personager er generelt ikke slemt nok, men
> det kommer nok an på nærmere omstændigheder)

"Uterligt forhold" indebærer mig bekendt noget seksuelt, "almindelig"
nøgenhed vil ikke kunne straffes efter denen paragraf, selv ikke hvis
man spankulerer nøgen rundt på gågaden.

> [...]
> der ikke er almindelig adgang, og medfører de forstyrrelser af den
> offentlige orden, kan politiet påbyde, at de bringes til ophør.

Det er så stk. 4 der måske er aktuel her. Det må være rimeligt klart
at der skal en del til for at man kan tale om "forstyrrelser af den
offentlige orden".Eksempelvis er nøgenbadning ved strandende tilladt.

/Bacher

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-06-08 21:47

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>"Uterligt forhold" indebærer mig bekendt noget seksuelt, "almindelig"
>nøgenhed vil ikke kunne straffes efter denen paragraf, selv ikke hvis
>man spankulerer nøgen rundt på gågaden.

Men politiet rykker ud, hvis man cykler nøgen rundt, og de følger enda med
hjem så de kan sikre sig at man ifører sig en anstændig påklædning
http://www.bornholmstidende.dk/Print.asp?Id=1901

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-08 22:58

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men politiet rykker ud, hvis man cykler nøgen rundt, og de følger enda med
> hjem så de kan sikre sig at man ifører sig en anstændig påklædning
> http://www.bornholmstidende.dk/Print.asp?Id=1901

:)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-08 23:15

> [...]

>at der skal en del til for at man kan tale om "forstyrrelser af den
>offentlige orden".Eksempelvis er nøgenbadning ved strandende tilladt.

Nå det viste jeg faktisk ikke jeg troede bare det var noget man gjorde
nogen steder uden at spørge , men altså her i huset ... den smukke af os hun
sider nogen gange top løs ud på terraseen ...men så opdagede jeg at man kan
jo glo lige igennem vinduet fra fordøren ind i huset hvor vi jo spadserede
fra badet til sover værelset uden hensyn til dem der går på gaden ... men
der tror jeg altså ( selv om man ikke skal tro med vide i dette forum , hvad
er en go ide ) men som der stod i den første tråd så er den der glor ind
igennem en anden mands vinduer ringer stillet ind dem der bor i huset - det
er så måske så lidt noget andet med terrassen , men hvis man må bade nøgen
på en strand så må hun også side top løs på terrassen ...

Mv.
Bo

Fra : Knut

Dato : 03-06-08 06:09

> [...]
> man må bade nøgen på en strand så må hun også side top løs på terrassen

Bemærk at du (hun) skal forstyrre den offentlige orden. Det er en
definition, som vil være meget svært at påvise medmindre hun direkte stiller
sig op og poserer el. i provokatorisk øjemed.

Knut

Fra : Chokmah

Dato : 04-06-08 00:56

> Bemærk at du (hun) skal forstyrre den offentlige orden. Det er en
> definition, som vil være meget svært at påvise medmindre hun direkte
> stiller sig op og poserer el. i provokatorisk øjemed.

ok så når hun sider i sin egen verden og slikker sol og læser en bog på
terrassen så bliver det meget svært at påvise hun har forstyrret den
offentlige orden

Fra : Knut

Dato : 04-06-08 05:51

"Chokmah" <usnet1*@gmail.com> wrote in message

> [...]
>>
> ok så når hun sider i sin egen verden og slikker sol og læser en bog på
> terrassen så bliver det meget svært at påvise hun har forstyrret den

Den konklusion vil jeg tillade mig at drage - ja.

Knut

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-08 06:56

Chokmah skrev:
> [...]
>>
> ok så når hun sider i sin egen verden og slikker sol og læser en bog på
> terrassen så bliver det meget svært at påvise hun har forstyrret den

Uden tvivl.

Det kommer nok meget an på, hvor meget hun sidder i sin "egen verden".
Hvis terrassen har ½ meter højt hegn ud til Gl. Kongevej, kan det godt
være, at det forstyrrer.
Hvis naboen fra sit spisebord ikke kan undgå at se jeres terrasse hele
tiden, er det nok også mere forstyrrende, end hvis man skal stå på tæer
ved hækken for at kigge.
Der er mennesker, som vil føle sig krænket af udsigten.
Hvad der er skønhed for Poul, kan tage appetitten fra Hans.

Bjarne

Fra : Knut

Dato : 04-06-08 17:06

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Der er mennesker, som vil føle sig krænket af udsigten.
> Hvad der er skønhed for Poul, kan tage appetitten fra Hans.

Een ting er hvad folk kan finde på at anmelde - men der skal dælme meget til
før en dommer gider røre en sådan sag.

Knut