Har fået leveret brænde - men er fyldt med~
Fra : Morten

Dato : 02-06-08 16:24

Hej

Jeg har købt en containerfuld brænde via den blå avis.

I annoncen stod "Affaldstræ, 4 rm, tørt, billigt brænde sælges,
afhentningspris" vi aftalte dog at jeg købte det han havde tilbage (ca. 20
rm) og fik det leveret til en aftalt pris.

Nu har jeg fået det leveret, men det viser sig at det er fyldt med tjære
eller olie, og derfor bestemt ikke må bruges til brænde, da det er
sundhedsskadeligt.

Jeg har derfor snakket med ham om at lade handlen gå tilbage - han er villig
til at tage brændet tilbage, men han vil ikke selv betale en vognmand for at
hente det, men derimod have at jeg sørge for at transportere det tilbage
(ca. 20 km) da jeg jo selv valgte at købe det uden at have set det først.

Kan jeg kræve at han skal stå for afhentningen, med den begrundelse at det
er købt som brænde - men ikke kan bruges til brænde da det er ulovligt at
fyre med?

/Morten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-06-08 16:44

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> er købt som brænde - men ikke kan bruges til brænde da det er ulovligt at

Men der stod jo også affaldstræ i annoncen?

Fra : Morten

Dato : 02-06-08 16:51

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Men der stod jo også affaldstræ i annoncen?

Ja, men det er jo ganske normalt at købe affaldstræ til brænde - mange
firmaer (f.eks. Junckers i sin tid) sælger deres affaldstræ som brænde ..
igen, jeg ved ikke selv om det har en betydning, jeg vil jo bare selv mene
at når det er solgt som brænde (og i øvrigt indrykket under kategorien
"Brænde" i DBA) så kan man vel kræve at det skal være lovligt at bruge til
det ...