ang køb af bærbar i tdc
Fra : Brian Sørensen

Dato : 02-06-08 05:57

min søn så i et tdc blad at de havde en bærbar pc til 7000 kr og den kunne
han godt tænke sig vi gik så i den lokale tdc butik og ville købe den.
tilbudet startede samme dag og vi var der kl 11.00 men ak nej de havde den
ikke den var udsolgt. men de kunne bestille den men kun hvis vi ville købe
den. nu er der så gået 20 dage og de har den ikke endnu men kommer
forhåbentligt i denne uge .

men mit spørgsmål er er der 14 dages fortrydelses ret på en sådan handel da
vi ikke har kunne se produktet i butikken og som sagt heller ikke må prøve
den i butikken som de siger .

Brian

Fra : Hauge

Dato : 02-06-08 06:40

Brian Sørensen wrote:
> men mit spørgsmål er er der 14 dages fortrydelses ret på en sådan
> handel da vi ikke har kunne se produktet i butikken og som sagt
> heller ikke må prøve den i butikken som de siger .

TDC-butik har altid 14 dages returret, hvilket også står skiltet i butikken.
Men uanset hvad, så spørg, da der jo kan være krav til ibrugtagningen ifm.
returret, det er træls at opdage at man ikke må have sat strøm til maskinen
for at kunne udnytte returretten.

Men du har ikke noget krav til returret, andet end hvis det står skiltet.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-08 22:19

Brian Sørensen skrev:

> men mit spørgsmål er er der 14 dages fortrydelses ret på en sådan handel

Hvilken handel?

Hvis der indgås endelig købsaftale uden at parterne mødes, og
hvis det er en forbrugerhandel, så er der 14 dages
fortrydelsesret - ellers ikke (medmindre butikken selv vil
tilbyde det).

Hvis man forbrugerhandler i en butik, er der som udgansgpunkt
altså ingen fortrydelsesret.

--
Bertel

Fra : Snakee

Dato : 06-06-08 19:11

Brian Sørensen skrev:

> men mit spørgsmål er er der 14 dages fortrydelses ret på en sådan handel da
> vi ikke har kunne se produktet i butikken og som sagt heller ikke må prøve
> den i butikken som de siger .

Nej. Der er ene og alene den fortrydelsesret som TDC selv har valgt der
skal være så du skal spørge TDC om der er fortrydelsesret og hvordan det
fungerer. Du køber i en fysisk butik så du er ikke underlagt nogen
lovmæssig fortrydelsesret. Havde du derimod købt den på deres hjemmeside
så havde du lovmæssigt haft 14 dages fuld fortrydelsesret uanset hvad
TDC så kunne finde på at sige. Det er nemlig lovmæssigt.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare