Gæt en opskrift
Fra : -= JF =-

Dato : 02-06-08 23:06

Kan nogen gætte hvad dette bliver til:

90 gr. vand, hvori hakkes hvidløg efter behag.
9 gr. eddike
75 gr. championsauce
75 gr. soya
2 gr. kogsalt
8 gr. sennepskorn
120 gr. kajennepeber.
Blandes godt og henstår i 10 dage og filtreres.

De lidt sære stavemåder skyldes ikke at jeg er træt, men at opskriften
er fra 1909

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 23:17

-= JF =- wrote:
> [...]
> Blandes godt og henstår i 10 dage og filtreres.
>
> De lidt sære stavemåder skyldes ikke at jeg er træt, men at opskriften

En mikstur mod vampyrer ?!?

Fra : -= JF =-

Dato : 02-06-08 23:34

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> En mikstur mod vampyrer ?!?

Man kunne godt tro det
Men nej, begge opskrifter er helt almindelige dagligdags ting, selv i
dag, 99 år senere.

--
Mvh. John

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-06-08 23:51

-= JF =- skrev:

> [...]
> 8 gr. sennepskorn
> 120 gr. kajennepeber.
> Blandes godt og henstår i 10 dage og filtreres.

Engelsk sovs?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : -= JF =-

Dato : 03-06-08 20:21

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Engelsk sovs?

Der må være dømt BINGO... Svaret er Worchester-sauce

--
Mvh. John

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-06-08 20:57

-= JF =- skrev:

> Der må være dømt BINGO... Svaret er Worchester-sauce

Det var vist osse det jeg mente, men jeg kunne ikke huske hvad det
hed, og jeg var for do^H^Hmagelig til at gå ud i køkkenet og kigge
på flasken. :)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : -= JF =-

Dato : 03-06-08 21:23

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> hed, og jeg var for do^H^Hmagelig til at gå ud i køkkenet og kigge
> på flasken. :)

Ja, det kender man jo alt for godt
I øvrigt hedder Worchestersauce aldrig andet end engelsk sovs her i huset.

--
Mvh. John

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-06-08 23:34

-= JF =- skrev:

> I øvrigt hedder Worchestersauce aldrig andet end engelsk
> sovs her i huset.

I øvrigt hedder det da Worcestershire-sauce.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : -= JF =-

Dato : 04-06-08 21:30

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> I øvrigt hedder det da Worcestershire-sauce.

Ikke i 1909 Ligesom Cayenne tilsyneladende hed kajenne.

--
Mvh. John

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-06-08 00:14

-= JF =- skrev:

> Kan nogen gætte hvad dette bliver til:

Tabasco?
--
Herluf :·)

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-06-08 07:09

On Tue, 3 Jun 2008 01:14:07 +0200
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> Tabasco?

mon ikke der ville indgå tabasco chili i tabasco sauce

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/