Sennepsdresssing
Fra : helle

Dato : 02-06-08 02:48

Har i Frankrig flere steder fået superlækker sennepsdressing til
salater med kød i - efter utallige eksperimenter har jeg ikke ramt
noget lignende - er der nogen der kan hjælpe

Fra : Padre

Dato : 02-06-08 11:05

helle skrev:
> Har i Frankrig flere steder fået superlækker sennepsdressing til
> salater med kød i - efter utallige eksperimenter har jeg ikke ramt
> noget lignende - er der nogen der kan hjælpe

Det er formentlig en blanding af smagsneutral olie, vineddike (oftest
rødvins-), sennep (jeg bruger selv maille), salt og peber.

Prøb med sådan noget som 3 dl olie til 1/4 dl eddike og 3 spsk sennep og
en halv tsk salt, selv laver jeg den altid på slump, så målene er
*meget* omtrentlige.

--
padre

Fra : Blueskies

Dato : 02-06-08 22:05

helle skrev:
> Har i Frankrig flere steder fået superlækker sennepsdressing til
> salater med kød i - efter utallige eksperimenter har jeg ikke ramt
> noget lignende - er der nogen der kan hjælpe
Hej Helle!
Jeg er Kok og ved hvilken dressing du referere til.

Dressingen er det man kalder en uholdbar emulsion. Dvs. at de
forskellige ingredienser ikke hænger sammen naturligt og vil skille hvis
ikke fremstillet rigtigt.

En bearnaise er en uholdbar emulsion (ægte sauce) og dressing skal
behandles på samme måde.

Brug en blender (ikke den rigtige måde men den nemmeste) Put sennep i
blender og kør det "sejt" med salt. Tilsæt eddike (Hvidvin) Lad blender
køre mens du tilsætter olie i en tynd stråle indtil ønsket konsistens.
Hav et glas koldt vand klar til hvis den er ved at skille eller du
ønsker mere olie i (hvis for stærk)