FZ6 er begyndt at vibrere ...
Fra : Steen E.

Dato : 01-06-08 20:25

til dette stort set alvidende forum:

En bekendts Yamaha FZ6 er ganske pludseligt begyndt at vibrere.

Den er 2 år gammel, har kørt ca 20K km, står helt som original, ingen kits
eller ombygning, kørt almindeligt pænt med alle service.

Det er helt tydeligt motoren, da det følger motoromdrejninger, også i
frigear, og er ikke specielt voldsomt, men mærkbart da den tidligere har
været stort set vibrationsfri, nu "summer" den i styret, og også fodhviler
mm.

Ellers intet at bemærke, den trækker og starter som altid, ingen nye lyde
eller mislyde ??

Forhandleren har prøvet den, men mener ikke der er noget unormalt.

Har nogen ide om hvad det kan være ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-06-08 20:33

> Har nogen ide om hvad det kan være ?

ja oplevede det på min FZ6 fra 04.
Det var for meget olie i motoren, der var kommet for meget på efter service,
tog af det til den var lidt under max, og halleluja det hjalp!

Så prøv det, kan gøre med en slange og en sprøjte.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-06-08 21:45

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyde eller mislyde ??
>
> Forhandleren har prøvet den, men mener ikke der er noget unormalt.

Er der for nyligt lavet noget ved den? Service? Olieskift?
Kædeskift/justering?
Har det været næsten hele 2008 sæsonen?

Michael D

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-06-08 21:52

Steen E. wrote:
> Forhandleren har prøvet den, men mener ikke der er noget unormalt.
>
> Har nogen ide om hvad det kan være ?

Manglende synkronisering af spjældhuse/karburatorer? Opslidte
motorophæng? For stram kæde?

--
vh
Torben

Fra : Emil

Dato : 02-06-08 03:23

On Jun 1, 10:52 pm, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Manglende synkronisering af spjældhuse/karburatorer? Opslidte
> motorophæng? For stram kæde?

Slidt knastkædestrammer, eller måske lige frem slidt knastkæde er også
et par bud. Men prøv de andre først, de er nemme at checke og
billigere at fixe.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 02-06-08 05:19

On Jun 1, 9:25 pm, "Steen E." <steen-e*fje...@ofir.dk> wrote:

> Har nogen ide om hvad det kan være ?

Jeg har oplevet det da gummiforbindelsen mellem spjældhus og motor
næsten var hoppet helt af, således at den kunne trække luft ind uden
om spjældhuset.

Der var meget øgede rystelser.

Fra : Steen E.

Dato : 03-06-08 19:07

tak for gode forslag .. bekendt'en har fået dem og har nu noget at arbejde
videre med .. resultatet poster jeg senere