Hvor er alle de "gamle" motorcykler henne ~
Fra : Per

Dato : 01-06-08 10:15

Hej NG !

Jeg synes ikke jeg ser så mange "nyere ældre" sports mc´ere mere i
gadebilledet - i ved maskiner fra starten af 90´erne

Skal måske lige tilføje at jeg bor i Kbh.

Fx. ser jeg stort set aldrig Suzuki TL1000 mere, Kawa ZZ600, CBR600 F1 osv.

Gad vide hvad der er sket med dem - det er vel sjældent at en motorcykel
ryger til ophug ?

Bliver de mon brugt til banekørsel ?

Men specielt TL1000 har jeg undret mig over at jeg stort set ikke ser mere i
gadebilledet.'

Mvh. Per

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-08 10:49

Per skrev:
> [...]
> gadebilledet - i ved maskiner fra starten af 90´erne
>
> Skal måske lige tilføje at jeg bor i Kbh.
>
> Fx. ser jeg stort set aldrig Suzuki TL1000

Øhh, den første TL1000 kom svjh i 1997...

at du ikke ser den skyldes nok at den ikke solgte så volsomt godt :-\ og
kun var på markedet i en kort årrække.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Armand

Dato : 01-06-08 11:06

Per skrev:
> [...]
> ryger til ophug ?
>
> Bliver de mon brugt til banekørsel ?
>
> Men specielt TL1000 har jeg undret mig over at jeg stort set ikke ser

TL 1000 må du have kigget endog meget forelsket efter, siden du husker
så mange af dém. Modellen var et kortlivet flop der ikke solgte i nogen
lande og selv den danske importør, der ellers ynder at hjemtage billige
overskudsmodeller, holdt fingrene fra den!
Dens rygte var så ringe, at selv efter at man genbrugte den ellers
solide motor i SV 1000 -designet, svigtede salget stadigt (dog med
undtagelse af i DK)!

For de andre nævnte "Old-school sportsmaskiners vedkommende er de fra en
tid hvor udviklingen gik forrygende, hvorved de meget hurtigt kom til at
virke outdatede og mistede købere.
Hvor de blev af? Tjaeh, hvor bliver motorcykler af?
Når de bliver så gamle at de er praktisk usælgelige ender sidste ejer
vel med at glemme dem i garagen :-/ Ophug foregår fortrinsvis i
forlængelse af totalskader, hvoraf de gamle racerjern vel ikke er
overrepresenterede :-/

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-08 11:13

Armand skrev:

> Dens rygte var så ringe, at selv efter at man genbrugte den ellers
> solide motor i SV 1000 -designet, svigtede salget stadigt (dog med
> undtagelse af i DK)!

....Ikke mindst pga. en klovn af en motorjournalist der smadrede en under
prøvekørsel, og mente det skulle tilskrives en
"helt-vild-ustyrlig-selvmordsmotorcykel" auch

Så vild var den nu heller ikke, og den seneste anmeldelse jeg læste af
"gamle motorcykler" i et engelsk MC magasin, fik den forrgende anmeldelser.

> [...]
> vel med at glemme dem i garagen :-/ Ophug foregår fortrinsvis i
> forlængelse af totalskader, hvoraf de gamle racerjern vel ikke er

Hvis man tager til en trackday, finder man svaret på hvor alle de gamle
især CBR F1 og til dels F2 bliver af. De ender op som banejern for
trackday fans - der er ihvertfald ustyrligt mange af dem på de dage, og
selv om der er en stor import fra SE og DE, tror jeg at den stor del af
dem er modeller hvor ejeren finder gensalgsprisen passende lav tilat
ofre den på lidt weekend lir.

Fra : mig

Dato : 01-06-08 18:18

> [...]
>
> Skal måske lige tilføje at jeg bor i Kbh.
>
> Fx. ser jeg stort set aldrig Suzuki TL1000 mere, Kawa ZZ600, CBR600 F1

Jeg tror nu de findes stadigt. Jeg har solgt en del CBR1K'ere fra slut
80-start 90'erne, og der er masser af interesserede. Ligeledes ryger
CBR6'ere fint. Og hvad med VFR. De første VFR7½ er ved at være rigtigt
gamle nu.
og skal vi længere tilbage i tiden, hvad så med CBX750, CB400, og så er der
de gamle boxere, de rigtigt gamle harley'ere, så jo de lever.

Men selvfølgelig dør de da en dag. lige med undtagelse af nimbus hvor
12.000 ud af 18.000 producerede stadig er i live. Kan ikke forestille mig at
den skæbne overgår TL1000

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-06-08 20:19

mig skrev:

> Men selvfølgelig dør de da en dag. lige med undtagelse af nimbus hvor
> 12.000 ud af 18.000 producerede stadig er i live. Kan ikke forestille
> mig at den skæbne overgår TL1000

Det var nu godt 13.000 der blev lavet af dem. Men det er da flot at der
er registreret omkring 4.500 af dem 48 efter. Og det skønnes at lige så
mange står uden plader.

--
MVH

Ib Jakobsen