Suzuki Bandit, Kåbe?
Fra : Olfert

Dato : 31-05-08 18:44

Kr. 10.000,- for et stykke plast på størrelse med en opvaskebalje. Er en
halvkåbe virkelig pengene værd?

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 31-05-08 19:51

On Sat, 31 May 2008 19:44:26 +0200, "Olfert" <beklager@yahoo.com>
wrote:

>Kr. 10.000,- for et stykke plast på størrelse med en opvaskebalje. Er en
>halvkåbe virkelig pengene værd?

Den fungerer faktisk udmærket, men i sidste ende er det nok et
spørgsmål om hvad du synes er pænest.

Min Bandit havde kåbe, dels fordi den er praktisk, men også fordi
farvevalgene var (er?) forskellige fra de nøgne

Fra : Jansen

Dato : 01-06-08 10:36

"Olfert" <beklager@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Kr. 10.000,- for et stykke plast på størrelse med en opvaskebalje. Er en
> halvkåbe virkelig pengene værd?

Når jeg kører, så er alt under hjelmen i total læ bag kåben. Uden at vide
det, så vil jeg gætte på, at dette også er tilfældet i
regnvejr(?). Komforten er langt højere, end jeg havde forestillet mig, og
jeg kommer let til at køre hurtigere end jeg egentlig
tror.
Det er imidlertid kun dig selv der kan vurdere om den er pengene værd. Kører
du langt og i rask tempo, så tror jeg du
skal overveje det. Giver din MC-forhandler ikke prøveture?

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 01-06-08 02:55

On 31 Maj, 19:44, "Olfert" <bekla...@yahoo.com> wrote:
> Kr. 10.000,- for et stykke plast på størrelse med en opvaskebalje. Er en
> halvkåbe virkelig pengene værd?

Monterede engang en 1/4-kåbe på en Honda CB400F og forskellen var som
dag og nat. Det lille stykke plast kan gøre en kæmpe forskel så mit
råd er at prøve én med og uden kåben.

Tror dog at kåbemodellen holder brugtprisen lidt bedre?

/Jesper

Fra : Armand

Dato : 01-06-08 10:51

Jesper.Scheel.Bech@gmail.com skrev:

> [...]
> råd er at prøve én med og uden kåben.
>
> Tror dog at kåbemodellen holder brugtprisen lidt bedre?

Jup!
Og i den forbindelse kan man vende spørgsmålet og svare at den originale
kåbe sikkert er sin pris værd i forhold til en given uoriginal der måtte
koste det halve (excl. lakering i matchende farve som den originale jo
har) !

--
Armand.

Fra : Niels Pein

Dato : 01-06-08 17:36

"Olfert" skrev ...
> Kr. 10.000,- for et stykke plast på størrelse med en opvaskebalje. Er en
> halvkåbe virkelig pengene værd?
Jeg har denne her:
http://www.pein.dk/bike/gsf1250sak7-l.jpg
Jeg er lidt overrasket over hvor godt den lille kåbe virker. Jeg synes det
er ganske uanstrengt at holde selv pæne hastigheder ude på motorvejen.
Rigtig langtur har jeg dog ikke prøvet endnu, kun Bjerringbro-Odense,
Bjerringbro-Aalborg, Bjerringbro-Sønderborg og den slags, men om et par
måneder regner jeg med at krydse Tyskland på een dag. Så får vi se, men
efter de indledende erfaringer regner jeg med det bliver en fornøjelse.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA