OT - Betjent kørte knallertkører ned
Fra : MKS - 74

Dato : 31-05-08 08:06

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/05/31/081540.htm

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : Ralph Køster

Dato : 31-05-08 08:21

Jeg mener det er i orden.
Er pisse træt af de unge mennesker der kører 90 kmt uden lys, uden hjelm og
til tider 3 personer på en knallert
der larmer mere end 20 skovhuggere der fælder træer med motorsave.

For et par år siden havde politiet fået en Off-roader der gik på skift
mellem politidistrikterne men hvad er der blevet af den.
Alle distrikter burde have en sådan.

Og hvad blev der af alle de små gule nummerplader??
Det er da ikke svært at tage rundt med et salatfad og samle alle de
knallerter op der ikke har en sådan monteret her 1 år efter loven trådte i
kraft.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 15:23

Når du så kommer kørende med en larmepotte med 90km/t gennem byen, er det
også ok at pløje DIG ned ?
Og kom nu ikke med den der "ja hvis han kan fange mig"

Du er jo totalt åndsforladt

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 31-05-08 15:41

On Sat, 31 May 2008 09:21:27 +0200, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

> [...]
>Det er da ikke svært at tage rundt med et salatfad og samle alle de
>knallerter op der ikke har en sådan monteret her 1 år efter loven trådte i

Skal man ikke trække ind når snupper jensen beder en om det ?

er det iorden at jeg bare gør som det passer mig ?

Siden hvornår har vi indført anarki i DK ?

Hvad med spritbilisten der osse var narkopåvirket der var ved med høj
fart at klippe mig, han kørte med kun et lys, skla han osse ha lov at
slippe?

BLIV nu voksne, kan man træffe en lovstridig beslutning kan man osse
ta de klø det giver.

Landevejene er ikke en børnehave.

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 15:51

Var denne Knallert som åbenbart skulle køres ned også narkopåvirket / fuld
og ja han havde sikkert også et oversavet under jakken, det har de jo
nogengange , men hel sikkert
Vi tager sku ikke chancen , NED MED HAM , spørg bagefter

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Armand

Dato : 31-05-08 16:41

kim.svensson@tdcadsl.dk skrev:
> [...]
Der var én her i byen en gang og med dén var det et effektivt trick at
gokke misædere, der ikke lige stoppede med det første, over venstre
håndryg med den dertil medbragte knippel. s.v.j.h. har der ikke været
modrøster mod slig praksis, der ellers kunne brække et og andet i den
delikate ende af knoglestrukturen :-/

I min tid var den med bildøren foran én et yndet trick og jeg husker
ikke nogen der ikke nåede at stoppe ved dét!

> [...]
> Hvad med spritbilisten der osse var narkopåvirket der var ved med høj
> fart at klippe mig, han kørte med kun et lys, skla han osse ha lov at

Også her i byen blev en Mercedes SL på prøveplader engang eftersat
p.g.a. lidt opmærksomhedsskabende kørsel, men chaufføren havde ikke til
sinds at stoppe.
Da man nærmede sig bygrænsen vurderede den efterfølgende betjent at
manden i Mercedes'en kunne være alt fra biltyv til narkokurér eller
kidnapperat og det måtte være nu eller aldrig, og skubbede derfor ham ud
i en øde rundkørsel hvorved at bilen blev gjort ukampdygtig: 1/4 af en
designer-rundkørsel blev slået i stumper; Mercedes'en totalskadet og
patruljevognen godt bulet.
Misæderen viste sig blot(?) at være en knægt der havde vundet brugen af
bilen i et døgn, men da hans kørekort hængte til tørre kunne han ikke
modtage bilen, hvorfor veninden havde fået vinder-kuponen, og eftersom
at hán i praksis var den der kørte i bilen blev han nervøs for afsløring
da der lå et blåt blink bag ham.

Men fra et puf til en bil og til at afspore tohjulede køretøjer er der
grundet personskade-risikoen en stor forskel i mine øjne.
Jeg kan dog ikke finde ynk overfor de der måtte køre sig selv af banen i
forsøget på at stikke af!

> BLIV nu voksne, kan man træffe en lovstridig beslutning kan man osse
> ta de klø det giver.

Ovennævnte betjent har sikkert måtte høre på et og andet foran
sheriffens skrivebord, men ellers rejste der sig ikke en folkestorm mod
politbrutalitet, hvilket jeg i og for sig også forstår. Når en person
ikke stopper op må der være et og aandet galt og det er kun vedkommende
der kan sætte grænsen for hvor svag en forbrydelse han indestår for og
hvor legen bør stoppe i dén henseende - Jo vildere der køres, desto
større chance for at det er en storforbryder som polisen har fat i!

Desværre ser det ud til at der går mere og mere computerspil i de unges
relationer til politiet i trafikken, hvorved at vilde eftersætninger
hurtigt kan gå hen og blive et dagligt scenarie. Udviklingen kan måske
kun stoppes af nogle radikale stop-manøvrer som efterfølgende bliver
omtalt (incl. misæders samtlige udgifter ved hændelsen)) så andre kan
komme ud af computer-spillet og erkende risikoen ;-/

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-06-08 14:43

Armand wrote:
> Desværre ser det ud til at der går mere og mere computerspil i de
> unges relationer til politiet i trafikken

I dette tilfælde var knalleristen 39 år.

/jim (der kun har en lille bitte smule ondt af ham)

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 31-05-08 21:12

On Sat, 31 May 2008 16:40:46 +0200, kim.svensson@tdcadsl.dk wrote:

>Skal man ikke trække ind når snupper jensen beder en om det ?

Jo, når han stikker slikkepinden ud er det signal om at man skal
standse når det er forsvarligt.

>er det iorden at jeg bare gør som det passer mig ?

Nej, det ville jeg oprigtig talt være noget utryg ved.

>Siden hvornår har vi indført anarki i DK ?

Det har vi ikke.
Og NETOP derfor er det ikke i orden at betjenten tager loven i egen
hånd og påfører en knallertkører alvorlige skader.

Hvis vi tager den henviste artikel for gode varer var det ikke en grov
forbryder der var ved at stikke af. Al respekt for politiets
magtbeføjelser, men nogen proportionalitet skal der altså være.

Fra : Niels Pein

Dato : 02-06-08 23:20

"Ralph Køster" skrev ...
> Jeg mener det er i orden.

Det er da noget bæ at han ikke stopper, men manden fik vist hoftebrud på
grund af politiets hårdhændede indgriben, og hoftebrud er som regel rigtigt
skidt. Han får nok varige mén, og det er altså bare ikke en rimelig straf.
Jeg håber betjenten bliver frataget sit embede.
--
Hilsen Niels Pein
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Studo

Dato : 31-05-08 09:11

den Sat, 31 May 2008 09:21:27 +0200, Ralph Køster skrev:

> Jeg mener det er i orden.
> Er pisse træt af de unge mennesker der kører 90 kmt uden lys, uden hjelm
> og til tider 3 personer på en knallert
> der larmer mere end 20 skovhuggere der fælder træer med motorsave.
enig

> For et par år siden havde politiet fået en Off-roader der gik på skift
> mellem politidistrikterne men hvad er der blevet af den. Alle distrikter
> burde have en sådan.

Der er mange opgaver de vil få let ved med sådan en.
> Og hvad blev der af alle de små gule nummerplader?? Det er da ikke svært
> at tage rundt med et salatfad og samle alle de knallerter op der ikke
> har en sådan monteret her 1 år efter loven trådte i kraft.
Det er kun nye knallerter der skal have sådan en på. Så de pille den nok
hurtigt af, og politiet kan ikke stoppe dem blot pga. manglende plade.

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 31-05-08 13:43

On Sat, 31 May 2008 09:05:33 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/05/31/081540.htm

Hvis tossen ikke stopper når politiet vinker ham ind, kan politiet for
min skyld køre ham over med et salatfad, eller en storebælts færge.

Sådan en lømmel skulle i tilgift have min pegefinger dybt ind i såret,
og jeg siger ikke hvor den har været sidst !! ¶;-D.

Der er love, og de skal holdes, ellers må man tage straffen,
snothvalpen skal da bare have en tudekiks, og hjem til mor og far
igen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-05-08 14:11

> [...]
>
> Der er love, og de skal holdes, ellers må man tage straffen,
> snothvalpen skal da bare have en tudekiks, og hjem til mor og far

Så må vi håbe der er en der står klar med en stor kulskovl næste gang du
ruller forbi med for høj fart, og klasker dig et på bærret, og bagefter
persser en fed tommelfinger ind i de sår du måtte have pådraget dig!

nej vel?

mage til lort at lukke ud!

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 14:29

Pas nu på , det er ikke populært ikkke at være 112% politisk korekt her i
gruppen

Man må jo næsten håbe at du selv bliver skudt næste gang du kører 82½ km/t
og ikke lige opdager du bliver forfulgt at lovens lange arm

Hvem kan sige sig forbi at have kørt for stærkt på sin Puck Kreidler osv ja
alså ud over Kim

Og da jeg var knægt , var det jo næsten en sport , vi pralede ligefrem med
det , godt nok blev historien bedre gang for gang , men jeg er sku også en
lømmel
og ja det er sku nok også et held jeg lever idag ,

PS jeg er selv blevet kørt i grøften af en Betjent i bil der åbnede bildøren
op i siden af mig , og 112% ærlig , jeg viste sku ikke at jeg blev forfulgt
, men han undskylde sku meget bagefter
Og kunne godt se det lidt dumme i hans handling , fik lov til at beholde min
kaburator og udstødning som kompentation for div ødelagte ting på Kreidleren

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-08 23:36

>PS jeg er selv blevet kørt i grøften af en Betjent i bil der åbnede bildøren
>op i siden af mig , og 112% ærlig , jeg viste sku ikke at jeg blev forfulgt

Du undrede dig ikke over den bil på siden af dig?? hehe.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 00:06

Jeg nåede ikke at se den bil på siden af mig , det var bare ned med mig ;/

Fik ikke en chance til at stoppe , men kan huske at mente jeg var ved at
stikke af , men de kunne godt se jeg var lokal kendt , og hvis jeg havde i
tanke om at stikke af så havde de ikke fanget mig

Hele kvarteret var fyldt med skole stier , og jeg var lige kørt forbi flere
af dem , som jeg bare kunne være kørt ind på , ja selv på cykel havde det
ikke været noget problem

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-06-08 01:28

>Jeg nåede ikke at se den bil på siden af mig , det var bare ned med mig ;/

Ubehageligt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 14:40

On Sat, 31 May 2008 14:43:28 +0200, kim.svensson@tdcadsl.dk wrote:

>snothvalpen skal da bare have en tudekiks, og hjem til mor og far
>igen.

En 39-årig mand der nu ligger med firedobbelt hoftebrud på grund af
hvad der kan beskrives som drabsforsøg med dødeligt våben fra en
betjent.

Og du holder med betjenten?

Meget, meget mærkeligt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 15:05

Ja i DK dræber man mennesker der kører på ulovlige knallerter

Og jeg har også lige hørt at folk der kan finde på at slå græs , med en
plæneklipper der larmer for meget og hvis det ovenikøbet er en 2 takter så

Puha jeg kan sku ikke overskue den mere ;/

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 31-05-08 16:47

On Sat, 31 May 2008 16:04:43 +0200, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik
.. dk> wrote:

> [...]
>plæneklipper der larmer for meget og hvis det ovenikøbet er en 2 takter så
>
>Puha jeg kan sku ikke overskue den mere ;/

Hvis man er så åndsfraværende / uopmærksom at man ikke opdager når
politiet prøver at standse en, så har man godtnok ikke noget at gøre i
trafikken, hvor du, jeg og all i andre færdes,

så skal man holde sit til fortovet og gå ben.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 17:12

Kan godt li du står ved din holdning , selv om vi slet ikke er enige

I mit tilfælde kom de bagfra , og de troede jeg vil stikke af , hvilke jeg
slet ikke fik chancen til , men nu er det ved at være hmmm 35 år siden

PS i hvilke tilfælde skal man ikke køre folk ned ? det kunne være godt med
en omvendt lov , for dødstraf det er åbenbart indført før man kommer for en
dommer

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-06-08 18:29

<kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trafikken, hvor du, jeg og all i andre færdes,
>
> så skal man holde sit til fortovet og gå ben.

Jeg er engang blevet stoppet af politiet i en stor Volvo 240 stationcar med
hund bag i! Kørte på knallert, min ven foran mig kørte med en tredje ven bag
på, lovlig hastighed, alle med hjelm, men selvfølgelig 2 på den ene maskine
(som var bygget til det fra fabrikken), men det er jo ulovligt.. Pludselig
forsvinder mine venner ind i et sti-system, og så kommer der en blå vogn op
på siden af mig og afskar mig vejen, så jeg blev nødt til at
katastrofe-bremse. Jeg fattede seriøst intet af hvad der skete, jeg havde
ikke set nogen komme.. Hunden gøede som en gal, og jeg var lidt i panik over
hvad fanden der skete, og hvem de personer var.. Når man holder 10 cm fra en
patruljevogn er det ret svært at se, at der står POLITI hen af siden på den.

... Så din generalisering er lidt plat synes jeg.

Mvh Anders

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-06-08 14:44

kim.svensson@tdcadsl.dk wrote:
> snothvalpen skal da bare have en tudekiks, og hjem til mor og far
> igen.

39 år, og bor hjemme hos mor og far?!?!?
Ok, så er påkørslen da et af hans mindre problemer

/jim

Fra : Niels Pein

Dato : 02-06-08 23:16

"Jim Andersen" skrev ...

> 39 år, og bor hjemme hos mor og far?!?!?
> Ok, så er påkørslen da et af hans mindre problemer

GRILL

--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA