Tdi med problemer
Fra : Per Sørensen

Dato : 01-06-08 21:58

Hej i gruppen

Jeg har en Seat Toledo 2004 med den gamle velkendte 1,9 tdi med 110 hk.
Bilen har kørt 175.000 og har fået et trælst problem.

Bedst som man kører (eller holder i tomgang), begynder bilen pludseligt at
ryste faretruende meget (i rat, karosse, pedaler osv). Når man kører og det
sker, er det som at køre med motoren fra en mindre plænetraktor - der sker
intet. Bilen kan ikke accelerere eller noget når det sker.

Når jeg slukker bilen med nøglen og starter igen kører bilen perfekt igen.

Hvor dælen begynder jeg fejlsøgningen. - Jeg skriver lige imorgen når jeg
har fået udlæst fejlkoder på ecu'en.

mvh Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-08 04:48

Per Sørensen skriver:

> Hvor dælen begynder jeg fejlsøgningen. - Jeg skriver lige imorgen når jeg
> har fået udlæst fejlkoder på ecu'en.

Du vidste jo godt, hvor du skulle starte......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-06-08 23:49

> Når jeg slukker bilen med nøglen og starter igen kører bilen perfekt igen.
>
> Hvor dælen begynder jeg fejlsøgningen. - Jeg skriver lige imorgen når jeg
> har fået udlæst fejlkoder på ecu'en.

Manglende olietryk pga. manglende olie eller def. pumpe?

Stef

Fra : Brian

Dato : 03-06-08 17:18

Per Sørensen wrote:

> Hvor dælen begynder jeg fejlsøgningen. - Jeg skriver lige imorgen når
> jeg har fået udlæst fejlkoder på ecu'en.

Mon ikke bare det er den sædvanlige MAF sensor ? Bilen har ihvertfald
kilometertallet til det.

/Brian

Fra : Per Sørensen

Dato : 03-06-08 22:30

> Hvor dælen begynder jeg fejlsøgningen. - Jeg skriver lige imorgen når jeg
> har fået udlæst fejlkoder på ecu'en.
>
> mvh Per

Har nu haft computeren på bilen, og der er ingen fejl lagret i fejllog'en.
Jeg helder til at fejlen ligger i aircon'en efter at jeg her til aften kørte
en tur på 50 km uden den tændt - og bilen opførte sig eksemplarisk. Lige før
jeg kørte hjem tændte jeg aircon'en og kort tid efter var problemet
tilbage. - Nå det bliver vist en opgave for den lokale seat forhandler - det
er vist ikke GDS.

mvh Per