Hvilken ny "brugt" bil?
Fra : Kasper Lund

Dato : 01-06-08 19:27

Hej med jer.

Vi går og overvejer at skifte vores bil ud. P.T. Har vi en Opel Astra
Wagon 1,6 16 V fra 2002 og den har vi sådan set været meget tilfredse
med, grunden til at vi vil skifte er at der hverken er aircondition
eller varme i sæderne, samt at den snart har kørt mange km.

Men hvad skal man så vælge?

Da vi har tvillinger skal det være en st. car med plads til en dobbelt
barnevogn.

Jeg har kigget på Skoda Octavia, VW Passat, Opel Vectra og i dag en
sprit ny Hyundai i30W 1,6 CDRi med 90 HK (Diesel) cd.

Hyundaien er ret fristende, man får en sprit ny bil, men heller ikke her
er der varme i sæderne, dog er der air condition, men ikke klima anlæg.

Der er heller ikke træk, som vi meget nødigt vil undvære, men den er jo
ny, og ligger i den prisklasse vi havde tænkt os. Ca. 200.000 +-

Vi har også kig på VW Passat fra 2002 1,9 TDI med 140.000 på klokken.
Jeg har dog hørt at det der nemt og fuske med KM. standen, men er ikke
klar over hvor udbredt det er, det kan gøre mig lidt utryk. Hvad mener
i, er det et problem?

Mine krav er: den skal køre langt på literen, have aircondition, gerne
klima anlæg, varme i sæderne, træk, gerne være lidt mere kvik en min
gamle Opel. Diesel eller benzin, er ikke så vigtigt, ej heller mærke.

Hvad har i af gode råd.

Vi kører ikke specielt meget max 20.000 KM om året.

Mvh.

Kasper Lund

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-08 19:33

Kasper Lund skriver:

> [...]
> med, grunden til at vi vil skifte er at der hverken er aircondition
> eller varme i sæderne, samt at den snart har kørt mange km.

Varme i sæderne er altså overvurderet.

> [...]
>
> Der er heller ikke træk, som vi meget nødigt vil undvære, men den er jo
> ny, og ligger i den prisklasse vi havde tænkt os. Ca. 200.000 +-

Prøv en Kia Ceed, det er næsten samme bil, dog med 7 års garanti i
stedet. Træk kan du sikkert få monteret på den.

> Vi har også kig på VW Passat fra 2002 1,9 TDI med 140.000 på klokken.

Den er jo lige så gammel som den i har nu, hvorfor så skifte ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Nicolai

Dato : 01-06-08 20:46

> Varme i sæderne er altså overvurderet.

Slet ikke! :)

Fra : Nicolai

Dato : 01-06-08 20:46

> Prøv en Kia Ceed, det er næsten samme bil, dog med 7 års garanti i
> stedet. Træk kan du sikkert få monteret på den.

Hørt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-08 20:49

>Varme i sæderne er altså overvurderet.

Øhm nej...

Bruger det hver dag i vinterhalvåret.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-06-08 21:03

> Øhm nej...
> Bruger det hver dag i vinterhalvåret.

Og efter skiftet fra fabia til c5 - Så er on/off ikke nok. Det skal mindst
være et antal trin på grillen ...

Dernæst så ønsker jeg mig elvarme i rattet. Det fåes på store usa biler men
er ikke rigtigt slået igennem i europa ... Hvorfor sidder med hansker på i
bilen indtil den er ordenligt varm ?

#1 er selvfølig at få monteret det fyr der sørger for at både motor og
kabine er tilpas varmet op inden turens start ...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-08 00:23

>Og efter skiftet fra fabia til c5 - Så er on/off ikke nok. Det skal mindst
>være et antal trin på grillen ...

Enig.. :)

>Dernæst så ønsker jeg mig elvarme i rattet. Det fåes på store usa biler men
>er ikke rigtigt slået igennem i europa ... Hvorfor sidder med hansker på i
>bilen indtil den er ordenligt varm ?

Køb et fyr :)

Jeg er vild med sædevarme fordi jeg er en frossenpind om morgenen..
fryser i hele kadaveret selvom der måske er varme i bilen. Så er det
så dejlig med sædevarme til at varme lidt..

>#1 er selvfølig at få monteret det fyr der sørger for at både motor og
>kabine er tilpas varmet op inden turens start ...

Nemmerlig - du vil elske det og undre dig over hvordan du før har
kunne undvære

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-06-08 20:43

> Dernæst så ønsker jeg mig elvarme i rattet. Det fåes på store usa
> biler men er ikke rigtigt slået igennem i europa ... Hvorfor sidder
> med hansker på i bilen indtil den er ordenligt varm ?

Tja, jeg har da elvarme i rattet på min nye Corsa, derudover naturligvis
varme i sæderne også. Nåe ja og et par andre ting der vist ikke er helt
normalt for klassen som regnsensor, autonedblændeligt bakspejl,
fuldautomatisk klimaanlæg osv.... OK,, det var vist nok blær for i dag

Mvh
Anders

Fra : Kasper Lund

Dato : 01-06-08 21:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Den er jo lige så gammel som den i har nu, hvorfor så skifte ?

Den har alt det i udstyr som den gamle ikke har, den har kørt mindre,
har kraftigere motor og så forbinder jeg VW mere med kvalitet end jeg
gør med Opel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-08 04:49

Kasper Lund skriver:

> Den har alt det i udstyr som den gamle ikke har, den har kørt mindre,
> har kraftigere motor og så forbinder jeg VW mere med kvalitet end jeg
> gør med Opel.

Det behøves du ikke nødvendigvis at gøre.

1,9TDI er ikke en fejlfri motor. Passaten har sine sygdomme, som ikke
alle ejere møder.

Fra : Mogens

Dato : 01-06-08 19:34

"Kasper Lund" <fake@usenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har i af gode råd.
> Vi kører ikke specielt meget max 20.000 KM om året.

At regne på det atter engang - diesel er jo ikke rentabelt for dig !
www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/

Fra : Anders Majland

Dato : 01-06-08 19:51

> Da vi har tvillinger skal det være en st. car med plads til en dobbelt
> barnevogn.
>
> Jeg har kigget på Skoda Octavia,

Den er for lille - ikke kun i forhold til passat og vectra'en, men ikke
mindst i praksis brug. Den har en høj læssekant...

> Vi kører ikke specielt meget max 20.000 KM om året.

Kender nogen der i samme situation valgte en vectra da de der fik mest bil
for pengene. Men med #3 er den bil også ved at være lidt lille ... Men selv
med en Vectra er de ofte set køre rundt med en lille trailer med høh
presenning ... Det var så meget nemmere at sætte barnevognen derop end
"rode" med at pakke den ned i bilen - Og hvor skulle indkøbene så være ....

Er det hver dag tvillingerne skal have eget køretøj med ? mandag/fredag ?
Eller kun lejlighedsvis ?
Hvis en af de to sidste så overvej om barnevognen overhovedet behøver at
kunne være i bilen... Det vil give mange flere stationcars at vælge
imellem - F.eks en "lille" skoda fabia

Fabia GreenLine Combi 1.4 TDI PD m/DPF 80 HK 980 kr/halvårligt 189.900 kr
Fabia Combi Ambiente 1.2 70 HK 760 kr/halvårligt 173.000 kr

/A - tidligere tilfreds ejer af en fabia kombi.

Fra : jørgen nielsen

Dato : 01-06-08 23:08

Så længe i bliver i VAG gruppen af biler så vinder i og den der Kia Uha uha
gør det ikke det bliver dyrt

Jørgen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-08 00:24

>Så længe i bliver i VAG gruppen af biler så vinder i

Vinder i hvad?

> og den der Kia Uha uha
>gør det ikke det bliver dyrt

Kan du henvise til lidt kildemateriale omkring det udsagn?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-08 04:47

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Kan du henvise til lidt kildemateriale omkring det udsagn?

Det bliver nok svært at finde kildemateriale på hans påstand. Han
skriver jo at med en Kia bliver det billigt.