Ford Sierra '84
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-08 10:58

Hejsa

Min ven har lige købt en Ford Sierra 2,0 årgang 1984 - vist nok med
karbonade og 90Hk.

Men han fortæller at over 140 km/t sejler den som et skib i stormvejr.

Jeg mindes noget med denne model og så bøsningerne i undervognen..

Er der noget om snakken? Bilen har gået 140kkm.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 11:25

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Men han fortæller at over 140 km/t sejler den som et skib i stormvejr.

Klart - det skal den gøre ;)

>Jeg mindes noget med denne model og så bøsningerne i undervognen..

Jep - og den mangler nok et par små spoilere ved bagruderne - de gør
mere end folk tror

>Er der noget om snakken? Bilen har gået 140kkm.

hvordan ved han der står et 1 tal, og ikke et 2 eller 3 tal på 7.nde
pladsen ?

Man kan smide nye powerflex bøsninger i den - det er bøvlet, og
trælst, men giver en stor forskel

Man kan ogse kigge bøsningerne foran grundigt efter, og nok med
sikkerhed konstatere at de bøsninger der sidder på
krængningsstabilisatoren er mølædte - de fikserer hjulene i
længderetningen , er de "væk" vil den også sejle

Den skal sgu være flot, før det kan svare sig at gøre noget ved det

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-08 12:03

>Klart - det skal den gøre ;)

Prøvede jeg også at forklare ham Det er en del af charmen jo.

>Jep - og den mangler nok et par små spoilere ved bagruderne - de gør
>mere end folk tror

Hvad er det for spoilere?

>hvordan ved han der står et 1 tal, og ikke et 2 eller 3 tal på 7.nde
>pladsen ?

Det er en bil der har stået i garage de sidste 5 år uden at køre -
ejet af en gammel mand fra ny. Selve bilen/kabinens stand vidner om
det km-tal - den er utrolig flot.

Han kender desuden manden han har overtaget bilen fra så km-tal skulle
passe.

>Man kan smide nye powerflex bøsninger i den - det er bøvlet, og
>trælst, men giver en stor forskel

Er det mere bøvlet med powerflæsk end alm. bøsninger?

> [...]
>krængningsstabilisatoren er mølædte - de fikserer hjulene i
>længderetningen , er de "væk" vil den også sejle

Ok.

>Den skal sgu være flot, før det kan svare sig at gøre noget ved det

Den er meget flot.. totalt standard men vedligeholdt.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 12:18

>mere end folk tror

>Hvad er det for spoilere?

Sådan nogle relativ små plasticflapper

>Er det mere bøvlet med powerflæsk end alm. bøsninger?

Ha ! Det ved man når man er færdig ;)

Dem i bagtøjet, er rimeligt sjove, især når man står og mangler
aftrækkeren til den store.

Et sted på disse sider er undervognen vist
http://www.dkfritidbil.dk/brugtbil/eftersynet.htm

(Gider man slås med den - kan man få en sjov bil - især hvis motoren
prikkes lidt op - man kan med rette sumper rive 140-160 hypper ud af
den )

men igen - det er sgu' næsten synd på en gammel flot bil.

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-08 12:49

>Ha ! Det ved man når man er færdig ;)

Pis :)

>(Gider man slås med den - kan man få en sjov bil - især hvis motoren
>prikkes lidt op - man kan med rette sumper rive 140-160 hypper ud af
>den )

Formålet var blot at den ikke skulle sejle

>men igen - det er sgu' næsten synd på en gammel flot bil.

Hans ønske er at holde den så standard som mulig.

Fra : OZ3BTO

Dato : 02-06-08 00:42

> Pis :)

> Formålet var blot at den ikke skulle sejle

> Hans ønske er at holde den så standard som mulig.

Hvis det har int. vil jeg da gerne kikke i gemmerne ude ved min fatter om
mine cossie fælge står der endnu.. Det er orginale cossie og de er ikke
skæve.. Dog trænger de gvaldig til glasblæsning.. Gjore de ihvertfald for 3
år siden da jeg smed dem derude, Tivler på at de er blevet pænere af at
ligge

mail elbarto"SnabelA"vip.cybercity.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-08 00:51

> [...]
>år siden da jeg smed dem derude, Tivler på at de er blevet pænere af at

Jeg siger det lige videre - han snakker lidt om alufælge.. men igen
vil han ikke ødelægge "looket" så originale fælge er absolut at
foretrække.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-06-08 13:48

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3
> år siden da jeg smed dem derude, Tivler på at de er blevet pænere af at

Årgang / model?

-M
'86 Sierra RS Cosworth

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:54

Lyder lækkert, og kun 140.000 km.)

Fra : KASO

Dato : 02-06-08 21:30

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Klart - det skal den gøre ;)

> Jep - og den mangler nok et par små spoilere ved bagruderne - de gør
> mere end folk tror

....men langt fra nok..... :-|

(Jeg har kørt en Sierra 2.0 Ghia fra Sydfrankrig til DK dengang den var ny.
Den havde de små spoilere - men sejlede alligevel ved mindste sidevind.....
)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-06-08 21:59

>(Jeg har kørt en Sierra 2.0 Ghia fra Sydfrankrig til DK dengang den var ny.
>Den havde de små spoilere - men sejlede alligevel ved mindste sidevind.....
> )

Jeg synes næsten jeg kan læse mellem linierne at med mindre der kommer
powerflæsk, sænkning og brede hjul på så skal/vil den sejle?

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:58

> Jeg synes næsten jeg kan læse mellem linierne at med mindre der kommer
> powerflæsk, sænkning og brede hjul på så skal/vil den sejle?

Det er vildt overdrevet med dên sejlen.
Kører du bag andre biler, selv i 'mindste sidevind',
så blir' den nøjagtig i sporet som alle andre biler.
Men ok, jeg kører heller ikke 140 hver dag.,o))
Men ved 110 er der ingen problemer overhovedet.

Fra : TDN

Dato : 01-06-08 12:10

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg mindes noget med denne model og så bøsningerne i undervognen..
>
> Er der noget om snakken? Bilen har gået 140kkm.

De første Sierra sejlede for et godt ord. Måske kan man modificere den til
den næste faceliftede model, hvor man havde ændret noget så de ikke sejlede
så meget.

Citat Alle biler 1967-1996:
"Som dog plages af ringe retningsstabilitet i de tidlige årgange" Historie:
"1986: Retningsstabiliteten påstås forbedret ved hjælp af en plastkant bag
sideruden."

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 09:59

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Som dog plages af ringe retningsstabilitet i de tidlige årgange"
> Historie: "1986: Retningsstabiliteten påstås forbedret ved hjælp af en
> plastkant bag sideruden."

Vidste ikke, der VAR nogle før 1986 tilbage.))
Nok 'spoilerens' skyld det ikke er særligt mærkbart.

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-06-08 12:31

> [...]
>
> Jeg mindes noget med denne model og så bøsningerne i undervognen..
>
> Er der noget om snakken? Bilen har gået 140kkm.

At finde en cossworth vinge til bagklappen også nogen ordentlige brede
lavprofil dæk
Plejer at kunne tæmme en sejlende sierra en hel del

Min gamle 85er 1.6 sejlede også sindsygt meget men efter montering af vinge
fra en cossie også 205/50-R15 fælge/dæk blev den noget mere stabil.. Efter
skift af bøsninger lå den igen perfekt på vejen... Ved ikke om det er bøvlet
... Betalte mig fra det :D

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 10:00

> [...]
> Efter
> skift af bøsninger lå den igen perfekt på vejen... Ved ikke om det er

Hehe...noget af et job at få gjort. Den må virkelig ha' sejlet som Ask og
Urd.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-06-08 22:35

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Jeg mindes noget med denne model og så bøsningerne i undervognen..
>
> Er der noget om snakken? Bilen har gået 140kkm.

Lyder voldsomt lidt for en 24 år gammel bil

/F

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-06-08 22:41

>Lyder voldsomt lidt for en 24 år gammel bil

Ja men den er go' nok. Havde ikke været i tvivl hvis det var 240kkm.

Den er bare så velholdt og kabinen ligner noget der lige er kommet fra
fabrikken. Ingen rust, ingenting.

Og med lidt kendskab til tidligere ejer bakkes vi kun op omkring
dette.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-06-08 13:49

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder voldsomt lidt for en 24 år gammel bil

Min Sierra er 21½ år gammel og har netop rundet 43.000 km. (nej, ikke
x43.000, men 43.000 km)

-M
Sierra 2,0...