Tak til Folmer og alle de andre truckere
Fra : OZ3BTO

Dato : 31-05-08 11:00

Igår på den sønderjydske motorvej havde vi en punktering på venstre siden af
bilen.. Ikke den mest behagelige side at skifte dæk på

Nå godt ind til højre og placere kæresten bag bilen for at holde øje med
nærgående billister

Stort set samtlige personbiler var ved at køre røven af mig med 130kmt
(mindst)
Alle lastbiler trak lige 1m klængere ud inden de passerede.. Dejligt Endte
enda med at en gut i en trækker uden trailer holdte ind bag os og hjalp med
at dække lidt af for mig

Godtnok sjældent at man møder hjælpsomme mennesker på vejene idag

Erfarede vi på vejen hjem igen.. Lidt syd for Jels holdte der en kaner slæde
i vejsiden der havde midstet kilremmen.. Den havde vi mødt 1½km før... Flink
som jeg er vender vi bilen og tuller de 1½km tilbage efter kilremmen.. Da vi
kommer tilbage låner gutten også lidt værktøj så de kan få remmen på igen..
Alle 3 i bilen var fra KBH området, De havde ALDRIG oplevet at nogen var
stoppet for at hjælpe før... Sådan gør man åbenbart ikke over på djævleøen

Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?

Erik

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 31-05-08 11:14

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?
>

> Erik

hvis jeg har tiden stopper jeg altid.
Det kunne jo være mig der holdt der næste gang.
Hvis alle tænkte sådan ville vi kunne nøjes med at betale det halve i
autohjælp.

Det eneste tidspunkt jeg ikke stopper er hvis det er en Dame der er
punkteret og det eneste hun kan er at finde mobilen for at ringe efter
hjælp, hvis hun ikke vil hane beskidte fingre gider jeg sgu heller ikke, men
har hun gjort et forsøg stopper jeg

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Piwo

Dato : 31-05-08 11:52

Som ivrig motorcyklist, stopper jeg altid hvis der ee en mc der er stoppet.
Ved bilister er jeg nok ikke så nøjeregnende, men ser de ud til at kunne
bruge en hjælpende hånd, så sker det da.
Har engang kørt en mand 10 km til benzinstation og "lånt" ham en hund til
benzin. Fik den iøvrigt med posten nogle dage senere.

Så jo, det sker da at jeg stopper, og som nævnt i tråden, det kunne da være
en selv.

Piwo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-05-08 11:44

On Sat, 31 May 2008 12:00:03 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>Igår på den sønderjydske motorvej havde vi en punktering på venstre siden af
>bilen.. Ikke den mest behagelige side at skifte dæk på

>--

Hvilken tid på dagen, og i hvilken retning. Jeg var på de kanter i
går.

>--

>Nå godt ind til højre og placere kæresten bag bilen for at holde øje med
>nærgående billister

>--

Hun skal være bag autoværnet, og i lighed med dig være iført
sikkerhedsvest.

>--

>Stort set samtlige personbiler var ved at køre røven af mig med 130kmt
>(mindst)

>--

Det er helt normalt. Taxichauffører incl.

> [...]

>enda med at en gut i en trækker uden trailer holdte ind bag os og hjalp med

Det er forholdsvis normalt.

>--

>Godtnok sjældent at man møder hjælpsomme mennesker på vejene idag

>--

Ja, der er længe mellem snapsene.

> [...]

>stoppet for at hjælpe før... Sådan gør man åbenbart ikke over på djævleøen

Nu er der københavnere og københavnere.

Der er alle os, som er blevet sendt herover fra Jylland, for at få sat
lidt skik på svineriet.

Og så er der de ægte stenbro-københavnere. De hjælper nødigt med noget
som helst der minder om praktisk arbejde, da de er bange for at få
udstillet de manglende evner, som de som regel besidder i rigt mål.
Til gengæld er de udstyret med en kæft, der ikke står stille i 2
sekunder ad gangen, og som regel er beskæftiget med at berette om egne
fortræffeligheder, som de ikke besidder når det kommer til stykket.

>--

>Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?

>--

Det kommer i nogen grad an på, hvordan hun ser ud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 12:17

> [...]
>sekunder ad gangen, og som regel er beskæftiget med at berette om egne
>fortræffeligheder, som de ikke besidder når det kommer til stykket.

Uanset alle dine smileys,skinner det noget igennem dit indlæg,din
total uvidenhed omkring Københavnere,ikke at jeg selv er Københavner
men at i den grad at generalisere er sq for småligt Folmer.

gubbi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-05-08 12:50

On Sat, 31 May 2008 13:17:14 +0200, gubbi wrote:

>Uanset alle dine smileys,skinner det noget igennem dit indlæg,din
>total uvidenhed omkring Københavnere.

>--

Jeg er villig til at lade mig belære.

Giv mig noget sagligt, der beviser at københavnere ikke er rapkæftede,
og ikke ret tit har noget at have det i.

>--

>,ikke at jeg selv er Københavner

>--

Århhh, bare en lille bitte smule?

>--

>men at i den grad at generalisere er sq for småligt Folmer.

>--

Jamen stikker alle finner ikke med kniv, og er det ikke sådan, at
jydernes ene ben er kortere end det andet, så de går normalt oprejst
når de går i plovfuren?

Kvinder kan ikke køre bil. Mænd kan ikke multitaske, og så fremdeles.

Jeg kalder det bare morsomme fordomme, og du kalder det småligt. Sådan
er det bare.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-05-08 13:52

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> Kvinder kan ikke køre bil. Mænd kan ikke multitaske, og så fremdeles.
> Jeg kalder det bare morsomme fordomme, og du kalder det småligt. Sådan

Du husker sikkert også den med Jørgen Ry hvor han snakker om nytårsløjer
og hærværk.

Om det er det ene eller det andet hænger uløseligt sammen med fra
hvilken side det opleves.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 31-05-08 12:20

> Hvilken tid på dagen, og i hvilken retning. Jeg var på de kanter i
> går.

Sydover og henad kl 18 måske lidt over

> Hun skal være bag autoværnet, og i lighed med dig være iført
> sikkerhedsvest.

Begge havde veste på + rotor blink på taget (Man køre vel 4x4)

> Det er helt normalt. Taxichauffører incl.

Ligesom dig Folmer så er der i mit arbejde en del som ikke helt ved hvordan
man bør opføre sig..

Endte

> Det er forholdsvis normalt.

Ja heldigvis.. Gid Billisterne gad lære det også

> Ja, der er længe mellem snapsene.

> Det kommer i nogen grad an på, hvordan hun ser ud.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ja jo.. Asso taxaen stopper kun hvis "det" ser godt ud... I privat bilen er
jeg noget mere hjælpsom.. Mener jeg man bør være hvis man har en ærlig
chance for at hjælpe
Har altid en del værktøj bag i bilen + slæbetov og rotorblink til taget
Møder jævnligt folk der trænger til hjælp nu dene kaner slæde og sidst en
bmw som havde snuppet et dyr også smadret køler.. Trak ham de 3 km han havde
hjem

Tror på "Rumlepenge" Hvad du giver ud kommer igen.. Giver du noget godt ud
så får du noget godt igen.. Giver du derimod skidt ud får du skidt igen

Folmer hvad køre du egentlig rundt i ?
Kommer jo selv en del på vejene og en del af familien er også på
landevejene i form af lastbiler budbiler busser og et par taxaer

Erik Andersen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-06-08 01:10

> Det er helt normalt. Taxichauffører incl.

Tsk tsk tsk... Folmer dog!
Vi holder da *altid* ind hvis det kan lade sig gøre - for det kunne jo være
der kom en tur ud af det

Sidste gang jeg hjalp var kl. halv fire en søndag morgen.
Unge mennesker punkteret på en mørk landevej - med donkraft men uden
hjulnøgle.
Den fik vi da hurtigt klaret - og de var forståeligt nok glade for hjælpen.

Og som en anden så rigtigt påpegede. Hvis man giver noget godt ud skal det
nok komme tilbage.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-06-08 20:03

Ole Gaarde Kristensen skrev:
> [...]
> hjulnøgle.
> Den fik vi da hurtigt klaret - og de var forståeligt nok glade for hjælpen.

Der var vist også en, ovre i Norge, i dag der der syntes om at jeg
fyrede min pulverslukker af i hans bil.

Havde det været et hus havde den været det brandfolk kalder overtændt da
jeg kommer. Men efter ildlukker var tom var der ikke meget tilbage.

En postbil med en 2 kg slukker stillede sig på vagt efter mere ild.

Helt klart en elfejl, da det var i kabinen det brændte. Der var intet i
motorrum.

(Og nej, jeg kan ikke huske bilmærke, kun reg.nr.)

> Og som en anden så rigtigt påpegede. Hvis man giver noget godt ud skal det
> nok komme tilbage.

Det må vi jo så se. Det eneste jeg skal i den forbindelse er at finde ud
af hvordan, og for hvis regneng, jeg får fyldt pulverslukker igen.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Mariestad)

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 04-06-08 00:21

> [...]
>>
> Det må vi jo så se. Det eneste jeg skal i den forbindelse er at finde ud
> af hvordan, og for hvis regneng, jeg får fyldt pulverslukker igen.

Man forstår han blev glad selv om det måske er ærgerligt at stå med en
næsten udbrændt bil der aldrig helt bliver sig selv igen.
Faldt lige over
http://www.beredskabsforum.dk/showthread.php?t=646
En lidt gammel tråd, men måske kan den guide dig til en genopfyldning så du
er klar til næste gang.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-06-08 22:07

> [...]
> http://www.beredskabsforum.dk/showthread.php?t=646
> En lidt gammel tråd, men måske kan den guide dig til en genopfyldning så du

Det er fundet ud af. Jeg skal bare finde en Falck-station, så bytter de
til en anden, som en del af abonnementet.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hörby)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 31-05-08 12:33

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Godtnok sjældent at man møder hjælpsomme mennesker på vejene idag
> Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?

Der har lige været en sag her i det nordlige Jylland, lidt nord for Hobro
mener jeg. Der var nogle udlændinge der lod som om de havde motorstop og
vinkede folk ind, tilsyneladende for at få hjælp. De gode mennesker endte
desværre med at blive frarøvet diverse effekter :(
Er der nu en smuk ung dame holder jeg da ind ;)

Fra : OZ3BTO

Dato : 31-05-08 12:36

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> desværre med at blive frarøvet diverse effekter :(
> Er der nu en smuk ung dame holder jeg da ind ;)

Ser det sort ud eller ikke DK plader så holder jeg nu heller ikke ind ..
Medmindre der da er en kammerat med + vovsen bag i bilen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-08 05:29

On May 31, 1:33 pm, "Brian Axelgaard" <brianaxelga...@GOOGLEmail.com>
wrote:
> Er der nu en smuk ung dame holder jeg da ind ;)

Hvad så når de 4 sigøjnermænd hopper frem fra bagved autoværnet ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Leif Neland

Dato : 08-06-08 09:53

Brian Axelgaard skrev:

> [...]
> mennesker endte desværre med at blive frarøvet diverse effekter :(
> Er der nu en smuk ung dame holder jeg da ind ;)

Der er en reklame, med far og søn, der kommer kørende af en smal
junglevej, og skal til at standse for en havareret ungmø.

Indtil faderen udbryder "Kør videre, det er en fælde!!"
"Hvordan kunne du se det?"
"Det var en Toyota. De går aldrig i stykker"

Leif

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-08 12:53

> Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?
Nu ved jeg ikke med DK, men kan huske i Camping bladet, at en meget forarget
mand havde holdt i nødsporet på den tyske Autobahn med campingvong und
alles. Og at der kørte adskellige danskere forbi uden at hjælpe. Her måtte
bladets brevkasse-mand lige forklare, at det er forbudt og med bøde til
følge at standse på autobahn, også selv om man bare vil hjælpe...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian

Dato : 31-05-08 15:48

OZ3BTO wrote:

> Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?

Kommer an på situationen - både hvem det er, og om min tid tillader det.

Når jeg ser en der forsøger at skubbe sin bil væk, mens der holder andre
biler bagved der ikke hjælper, render jeg altid ud og skubber på. Om ikke
andet, giver det folkene i de andre biler, lidt dårlig smag i munden.

Jeg har da også en enkelt gang holdt i et kryds med let stigning, hvor min
daværende Ford Escort bare ikke ville mere. Her var der også hurtigt et pat
stykker ude at skubbe på

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 16:16

> [...]

>stoppet for at hjælpe før... Sådan gør man åbenbart ikke over på djævleøen
>

>Hvad med i andre her i gruppen .. Hjælper i en anden billist i nød ?

Det afhænger meget af hvad mit øje skuer. En person, der står med
mobilos i øret og hovedet under hjelmen, håber jeg på er ved at skaffe
hjælp selv. En der tydeligt signalerer behov for hjælp, så stopper
jeg, hvis det kan ske uden dramatiske begivenheder. Holdt sidste år
med Puntoen et noget spooky sted, fordi den absolut ikke ville. (noget
med en elektronisk dims ude foran, der var stået af) Ikke en
standsede, men kørte langsomt og nysgerrigt stirrende forbi

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka