Golf V - sten i bremsen
Fra : Nicolai

Dato : 30-05-08 12:07

En lille tusse for at fjerne en sten i bremsen med tilhørende mislyd. Er det
noget jeg kan forvente ofte? (er det et kendt problem?)

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-05-08 12:22

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> En lille tusse for at fjerne en sten i bremsen med tilhørende mislyd. Er
det
> noget jeg kan forvente ofte? (er det et kendt problem?)

Ofte ved jeg ikke helt.. Har ikke hørt at golf skulle være specielt slem til
at få sten derind

Men det sker da af og til at en sten sætter sig fast dog oftes når man køre
på lidt alternative underlag, Selv har jeg prøvet det 2 gange.. Begge gange
i terranoen under/efter en god gang off road
Jeg har dog selv klaret problemet ved en gang at skylle stenen ud med vand
og 1 gang skille det hele ad og samle igen.. Den metode kan dog ikke
anbefales hvis man ikke kan rode i sådan noget selv

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 30-05-08 05:58

On 30 Maj, 13:07, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:
> En lille tusse for at fjerne en sten i bremsen med tilhørende mislyd.

1½ times arbejde....

> Er det noget jeg kan forvente ofte? (er det et kendt problem?)

Nej, med mindre at du har meget åbne fælge og kører meget i løst grus.

Klaus

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-08 14:15

> En lille tusse for at fjerne en sten i bremsen med tilhørende mislyd.

> Er det noget jeg kan forvente ofte? (er det et kendt problem?)

ok mange tak

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 16:38

Nicolai skriver:

> ok mange tak

Velbekom.

Trods snart 90kkm på klokken af vores Golf V har vi aldrig prøvet det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : acm

Dato : 30-05-08 15:48

Har prøvet det et par gange med min skoda fabia, begge gange er stenen
faldet ud af sig selv.
Dog har jeg fået tjekket den på værkstedet (autoriseret) og det kostede mig
ikke noget.

Hilsen Jacob

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-05-08 18:48

"acm" <massaro90@hotmail.hehe> skrev i meddelelsen
> [...]
> faldet ud af sig selv.
> Dog har jeg fået tjekket den på værkstedet (autoriseret) og det kostede

Jeg har også prøvet det et par gange med vores Octavia I.
Første gang troede jeg, det var lejet, der var gået, men mekanikeren
fjernede bare stenen. Ingen regning!
Anden gang holdt jeg ind til siden, men opbremsningen fik åbenbart stenen
til at falde ud igen, så det løste sig selv.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-08 18:54

On Fri, 30 May 2008 13:07:13 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>En lille tusse for at fjerne en sten i bremsen med tilhørende mislyd. Er det
>noget jeg kan forvente ofte? (er det et kendt problem?)

Jeg ved det ikke, men min mor havde samme problem på sin Fabia 2003.
Men regningen var kun på det halve incl. hentning og bringning af bil
Vi har kun gode erfaringer med det værksted i familien
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-08 09:08

> Jeg ved det ikke, men min mor havde samme problem på sin Fabia 2003.

Det samme har vi prøvet her i nogle gange... Første gang var jeg ikke hjemme
så fruen lod bilen afhente af DAH under mobilitetsgarantien. (Ud fra en
beskrivelse af lyden turde jeg ikke lade hende køre videre ...)

Men efterfølgende lød kuren på hurtigt baglæns og så bremse hårdt. Det kunne
som regel få stenen løs og væk i et par forsøg ...