golf2 motor - samme som i syncro?
Fra : OZ3BTO

Dato : 29-05-08 21:27

Har en gammel udtjent golf2 td godt gennemtæret af rust .. Dog fejler
motoren intet
Har så fundet en g2 syncro i tyskland men med defekt motor og deraf en meget
billig pris og ingen rust

Passer motoren fra alm. golf i en syncro ?

Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-08 21:33

OZ3BTO skriver:

> Har så fundet en g2 syncro i tyskland men med defekt motor og deraf en meget
> billig pris og ingen rust
>
> Passer motoren fra alm. golf i en syncro ?

Samme motorstørrelse ?

Umiddelbart vil jeg mene at de passer, du skal blot kigge lidt på
gearkassen, den er nok ikke den samme.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-05-08 22:58

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> OZ3BTO skriver:

> Samme motorstørrelse ?
>
> Umiddelbart vil jeg mene at de passer, du skal blot kigge lidt på
> gearkassen, den er nok ikke den samme.....

gearkassen er bestemt ikke den samme. Karosseriet på en Syncro er heller
ikke det samme. Den deler karosse med en Golf G60

En G60 er så bare cirka en ½ meter lavere.

/F

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-05-08 11:09

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> gearkassen er bestemt ikke den samme. Karosseriet på en Syncro er heller
> ikke det samme. Den deler karosse med en Golf G60
>
> En G60 er så bare cirka en ½ meter lavere.
>
> /F

Spørger kun til motoren ikke gearkasse og karossen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-05-08 12:32

> Spørger kun til motoren ikke gearkasse og karossen

Prøv på www.golf2.dk, de ved det sikkert. Min umiddelbare vurdering er nej,
med mindre du selv svejser nogle motorophæng i. Men alt kan jo i større
eller mindre grad lade sig gøre, ved da at alm G2 1,8 kan ombygges til
oliefyr. Men Syncro'en er som de andre skriver med en helt anden undervogn
og det kan nok blive et problem at få gearkassen fra en Syncro til at passe
på oliekværnen.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-08 21:20

> [...]
> meget
> billig pris og ingen rust
>
> Passer motoren fra alm. golf i en syncro ?

Ja det mener jeg bestemt. Motorene er standard.

Se evt. her.

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell_39_VW-Golf-Syncro.html

Mvh. Ulrich