Billig bil alt inklusive?
Fra : Brian Lund

Dato : 29-05-08 19:54

Hvad skal man vælge hvis man skal ud og have en ny bil, så billigt som
muligt inkl. forsikring, afbetaling og grøn afgift? Den skal helst også gå
langt på literen..!

Jeg er 25 og har først lige fået kørekort, men et jobtilbud gør at jeg
overvejer om den ekstra løn er udgiften værd (70 km hver vej dagligt
iøvrigt).

De eneste jeg har kunnet gennemskue forsikringsprisen på er kia (3699/år),
men det står ikke om det gælder førstegangskøbere. Skoda og mazda synes jeg
ikke at kunne finde nogen konkrete priser på..?

Brian

Fra : Per Jensen

Dato : 29-05-08 21:18

Brian Lund skrev:
> Hvad skal man vælge hvis man skal ud og have en ny bil, så billigt som
> muligt inkl. forsikring, afbetaling og grøn afgift? Den skal helst også gå
> langt på literen..!

<KLIP>

Hvad med en Colt ?

http://www.coltinsport.dk/?gclid=CJ-KopPCzJMCFQxXQgod4VuLjw

Har købt en 3-dørs 1,3 - pragtfuld bil! 95 heste og rimeligt optræk. den
har dog "sladrehank" men da jeg overholder fartgrænserne er det intet
problem.

Den kører 16km/l ved blandet kørsel.

2100/året i forsikring de første 3 år, og herefter forhandler du dig til
en muligvis lidt højere pris. Hvis du har kørt skadesfri de første 3 år
bliver du elitebilist, og hvis Alka til den tid ikke kan servere et godt
nok tilbud på forsikringen kan du jo skifte til et andet selskab, du har
lige pludselig mulighed for at spare en del, nu du er Elitebilist.

// Per.

Fra : Brian Lund

Dato : 29-05-08 21:28

> [...]
> nok tilbud på forsikringen kan du jo skifte til et andet selskab, du har
> lige pludselig mulighed for at spare en del, nu du er Elitebilist.

Det var billigt, det er absolut også en mulighed! :)

Brian

Fra : JL

Dato : 29-05-08 21:58

"Per Jensen" <news@remothepigzapro.dk> wrote in message

> [...]
> nok tilbud på forsikringen kan du jo skifte til et andet selskab, du har
> lige pludselig mulighed for at spare en del, nu du er Elitebilist.

Ja man får elitebillist-status hos Alka. Et andet selskab vil da ikke
nødvendigvis betragte 3 år som elitebillist.

Fra : Søren C

Dato : 29-05-08 22:52

En mulighed kunne være Kia Picanto.
Ikke en racer. Men billig bil hvor den nye model har ESP som
standard.
Forsikring gennem Kia koster 3600kr uden sladrehank.
En 1.1 EX koster 118000kr. Den får generalt fin omtale både i Motor
samt FDM og autobild.
Har en kammerat som kører i sådan en. Han kører omkring 17km/l.

Hvis jeg var dig ville jeg stærkt overveje at købe ny bil frem for
brugt. Det kan tit bedre svare sig i længden.
Held og lykke med jagten.

Venligst

Fra : Brian Lund

Dato : 30-05-08 12:07

> Hvis jeg var dig ville jeg stærkt overveje at købe ny bil frem for
> brugt. Det kan tit bedre svare sig i længden.
> Held og lykke med jagten.

Ja nu skrev jeg jo også "ud og have en ny bil", men selvom mange med ny
mener en anden end den de har, så mente jeg faktisk helt ny, for jeg har
allerede luret at min forsikring (nykredit) vil have fra 18.277 årligt for
at forsikre en vilkårlig bil, uanset alder og pris! Så fra f.eks. 18.277 til
3.699 (kia) er der jo næsten til afbetaling på en NY bil bare på forskellen
i præmien på brugt og ny..!

Brian

Fra : Kåre

Dato : 30-05-08 16:02

> [...]
> at forsikre en vilkårlig bil, uanset alder og pris! Så fra f.eks. 18.277
> til 3.699 (kia) er der jo næsten til afbetaling på en NY bil bare på

18.277 ????
Så skift forsikringsselskab ASAP!
Har du hus og børn og alt det som giver en masse forsikringer? Så bør du
kunen finde et selskab som kan lave en god aftale med dig.
Hver gang jeg får et nyt selskab til at kigge mine forsikringer igennem, og
se om de kan gøre det billigere, så synes det nye selskab altid at mine
bilforsikronger er alt for dyre, selvom jeg kun betaler et par tusinde...

mvh
Kåre

Fra : Kasper Hansen [Bruxe~

Dato : 31-05-08 16:59

> [...]
> bilforsikronger er alt for dyre, selvom jeg kun betaler et par tusinde...

Det er altså helt normalt at en nybillist skal give ca. 18.000 kr - især
hvis man bor i en større by.
Jeg kan dog helt klart også anbefale en ny bil med dertilhørende forsikring,
især når du skal køre 140 km dagligt. Min mor har faktisk haft en Colt 1,3
de sidste par år, da hun pendlede fra Århus til Silkeborg - den kan også
sagtens køre 18 km/l på landevej. Den var fuldstændig problemfri, og den
kommer med 3 års garanti inkl. vejhjælp. Og husk nu at bestille en med A/C,
det bliver du glad for i sommervarmen.

/Kasper Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 01-06-08 18:39

> [...]
> problemfri, og den kommer med 3 års garanti inkl. vejhjælp. Og husk nu at
> bestille en med A/C, det bliver du glad for i sommervarmen.

Det havde jeg også tænkt mig! ;)

Jeg er blevet lidt forelsket i en Mazda 2 faktisk, men den er også i den
dyre ende af skalaen... Men hvis jeg skal vælge mellem metallak og AC så må
jeg leve med standard lak! ;)

Jeg skal vist bare have fat i Mazda forsikring for at finde ud af hvad jeg
skal give.

Brian

Fra : jones_net

Dato : 29-05-08 23:44

> [...]
> men det står ikke om det gælder førstegangskøbere. Skoda og mazda synes jeg
> ikke at kunne finde nogen konkrete priser på..?

Fruen futter lige nu rundt i en Fiat Panda 1,2 Ciao med ESP og 6
airbags. 105.000 for bilen med metallak, 16,5-17 km/l og 2100,- om
året i forsikring i 3 år via Fiat Care programmet. Der er også
sladrehank, men så må man jo bare køre pænt (det er heller ikke en
racer, men den er fin til hendes 70 km om dagen). Hun har nu kørt
9.000 km uden at brokke sig!

/J

Fra : Kåre

Dato : 30-05-08 08:28

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det står ikke om det gælder førstegangskøbere. Skoda og mazda synes
> jeg ikke at kunne finde nogen konkrete priser på..?

Jeg mener at diverse test viser at en Toyota Aygo er den billigste når alt
tælle med, incl. afskrivning.
Du skriver afdrag, men afdrag har sådan set ikke noget med de totale
omkostninger at gøre. Bortset fra at jo hurtigere du betaler dine afdrag, jo
færre renteudgifter.

Du kan få en Aygo som lige har kørt de første dyre km af, 1 år gammel, til
omkring 100.000.
Det er så en benziner.
Med 140 km om dagen vil diesel måske kunne betale sig. Den koster jo så lidt
mere.

Benzin står til ca. 21 km/l
Diesel til ca. 24 km/l.

Forsikring kender jeg ikke til, men det er nok ikke meget anderledes end for
andre biler i den klasse.

Kåre