Sterling - hvad gi`r i
Fra : V.H.

Dato : 01-06-08 18:51

Rejste med Sterling til Paris, fik sæderække 6 - superfint, lige indtil vi
kom ind i flyet.
Der var ikke noget vindue , flyet var ca. 70 % fyldt, spurgte stevardessen
om vi kunne flytte til et andet sæde - ok.
Vi flyttede til første ledige sæde bagud, så kom hun og sagde at det kostede
ekstra, da det var ud for nødudgangen (ekstra benplads)

Hjemad nøjagtig samme plads (række 6) flyttede lidt foran og ok.

Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Mvh VH

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-08 19:07

"V.H." <evinkler@kabelmail.dk> writes:

> Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Det er transporten I betaler for, ikke udsigten. Var det i biografen
eller teateret ville jeg klart give dig ret, men i et fly?

Mvh Trine

Fra : blue

Dato : 01-06-08 20:07

> Det er transporten I betaler for, ikke udsigten.

Helt enig.

> Var det i biografen eller teateret ville jeg klart give dig ret, men i et
> fly?

Jeg vil nu hellere have vinduesplads i flyet end i biografen

Fra : V.H.

Dato : 02-06-08 16:41

> [...]
>
> Mvh Trine

> OK, men i biografen kunne der jo så mangle stole, da det ikke er for at
hvile sig du er der men for at se film.
Det er for at se film du er kommet.

Tag den !

Mvh VH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-08 21:22

"V.H." <evinkler@kabelmail.dk> wrote in

> Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Langt de fleste pladser er faktisk uden vindue.

Har du specifikt bestilt vinduesplads, er det en anden snak.

Fra : V.H.

Dato : 02-06-08 16:47

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "V.H." <evinkler@kabelmail.dk> wrote in

> Langt de fleste pladser er faktisk uden vindue.
>
> Har du specifikt bestilt vinduesplads, er det en anden snak.

Hej Kent

Det må være et specielt fly du har fløjet med uden vinduer, hvad mon det
hedder ?

Mvh VH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-08 23:36

"V.H." <evinkler@kabelmail.dk> wrote in news:48441601$0$23549
$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com:

> Det må være et specielt fly du har fløjet med uden vinduer, hvad mon det
> hedder ?

Jeg er nok en af dem i gruppen der har fløjet med flest forskellige
flytyper (jeg arbejder i branchen, så det er billigt for mig at flyve). Alt
fra små 20 sæders Metrolinere til A340 og 747'ere. Jeg er endnu ikke stødt
på fly med skylight over midtersæderne.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-06-08 20:35

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 06-06-08 20:43

On 02 Jun 2008 22:36:26 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>fra små 20 sæders Metrolinere til A340 og 747'ere. Jeg er endnu ikke stødt

Aloha Airlines

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-06-08 21:11

Hej

Martin Mose Larsen <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote:

Klip:
> [...]
Klip_
>Aloha Airlines

Hæ hæ. Ja ja, men den kom da ned i rimelig 'god behold' :)
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Armand

Dato : 08-06-08 00:00

Martin Mose Larsen skrev:

> Aloha Airlines

Pudsigt nok kom jeg i nat forbi National geographic channel hvor der var
et program om de problemer (læs: uheld) der havde været med skrogene på
passagerfly i den tid man har fløjet med tryk-kabine - Og Aloha Airlines
var et klasseeksempel i den forbindelse

--
Armand.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 08-06-08 01:12

On Sun, 08 Jun 2008 00:59:48 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>et program om de problemer (læs: uheld) der havde været med skrogene på
>passagerfly i den tid man har fløjet med tryk-kabine - Og Aloha Airlines

http://www.aloha.net/~icarus/

Utrolig historie!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : -= JF =-

Dato : 01-06-08 22:15

V.H. skrev:

> Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Er du da villig til at betale dobbelt så meget for din billet, fordi
Sterling (og alle andre selskaber i verden) skal pille ca. hver anden
sæderække ud af flyet?

I øvrigt er der sgutte så meget at kigge på når først man er i luften.

--
Mvh. John

Fra : V.H.

Dato : 02-06-08 16:45

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Mvh. John
>
>Hvorfor nu hveranden, det var altså kun et sted i flyet der ikke er
vinduer, nemlig række 6, (Boeing 737) andre fly er der ikke problemer med,
altså med vinduer.

Mvh VH

Fra : -= JF =-

Dato : 02-06-08 17:56

V.H. skrev:
> Hvorfor nu hveranden, det var altså kun et sted i flyet der ikke er
> vinduer, nemlig række 6, (Boeing 737) andre fly er der ikke problemer med,
> altså med vinduer.

Prøv nu at sove den ud, og tag så op i en flyver igen.

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-08 23:45

> det var altså kun et sted i flyet der ikke er
> vinduer, nemlig række 6, (Boeing 737) andre fly er der ikke problemer
> med, altså med vinduer.

Vrøvl. Masser af flytyper har pladser helt uden vinduer. A300 serien har
samme problem som 737 og MD80/90 har sæder bagerst ved motorerne uden
vinduer.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 02-06-08 18:43

> Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Hej

det er ikke ukendt. Der findes flere flymodeller hvor der "mangler" et
vindue. Næste gang bør du bruge seatguru.com. Her kan du se hvilke pladser
der er gode og hvilke der er dårlige. Sterling er ikke på listen, men find
modellen hos et andet selskab. Dermed ved du hvad du går ind til.

Er det urimeligt? Har de garanteret et vindue er det uacceptabelt. I modsat
fald kan jeg ikke se noget problem - men naturligvis ærgerligt.

Kennet

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-08 23:55

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> wrote in

> [...]
> pladser der er gode og hvilke der er dårlige. Sterling er ikke på
> listen, men find modellen hos et andet selskab. Dermed ved du hvad du

seatguru.com er et rigtigt godt site men det er begrænset hvor mange
flytyper de har. Typisk er det kun ruteselskaber og kun widebody flytyper.

Og flyene er konfigureret efter flyselskabernes ønsker. Således får et
lavprisselskab ofte plads til 40-60% flere passagerer i samme flytype. Så
man skal være varsom med at bestille pladser til et flyselskab, baseret på
et andet flyselskabs konfiguration.

Singapore Airlines får f.eks. plads til 370 passagerer i deres 747-400,
mens lavprisselskaber kan proppe op imod 600 passagerer i den samme
flytype.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-06-08 17:18

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Singapore Airlines får f.eks. plads til 370 passagerer i deres 747-400,
>mens lavprisselskaber kan proppe op imod 600 passagerer i den samme
>flytype.

Det minder mig om - at jeg snart trænger til en tur med Singapore Airlines i
stedet for Iberia....

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-08 05:55

"Ove Kjeldgaard"
> "Kent Oldhøj"

> Det minder mig om - at jeg snart trænger til en tur med Singapore Airlines i
> [...]

Prøv også Etihad, nyt og flot.. -max-

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 04-06-08 18:15

"V.H." <evinkler@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hjemad nøjagtig samme plads (række 6) flyttede lidt foran og ok.
>
> Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Hvad gir i spørger du om i overskriften.

Når jeg rejser med Sterling betaler jeg et sted mellem 150-200 kroner for at
få den plads du ville have gratis.

skal du rejse med sterling kan du en anden gang betale og komme til at side
på den plads du ønsker undtagen i cockpitet og eventuelle personalepladser.

Hilsen

Johnny

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-06-08 20:40

"V.H." <evinkler@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hjemad nøjagtig samme plads (række 6) flyttede lidt foran og ok.
>
> Men jeg synes ikke de kan sælge en plads uden vindue, eller ?

Jeg tror det var dig der sad ved siden af mig - du brokkede dig til
stewardessen over at flyveren var forsinket, og selvom hun fortalte dig
grunden, som hun ikke kunne gøre for (noget med at den var forsinket fra
London), så skældte du stadig ud på den stakkels stewardesse ... men nej det
passer vist ikke med række 6, jeg sad vist på række 16. Har du en bror ..?

Fra : V.H.

Dato : 06-06-08 15:12

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> passer vist ikke med række 6, jeg sad vist på række 16. Har du en bror ..?

KLUMP !

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-06-08 17:32

> KLUMP !