soltørrede tomater i glas..
Fra : Sabina H.

Dato : 29-05-08 21:42

hvad i alverden bruger man den slags til??*G*

min dejlige mand har været så heldig at få en bunke lækre italienske
specialiteter i julegave, men nu sidder vi her med adskillige ting der er
blevet for gamle, og andre ting vi ikke aner hvad man skal bruge til....

deriblandt en dåse som jeg tror er kapers og et glas med soltørrede
tomater...
nogle ideer til opskrifter der gør at jeg kan bruge disse?

--
Knus,
Sabina

Fra : Erling Hansen

Dato : 29-05-08 22:38

Sabina H. <sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
> tomater...
> nogle ideer til opskrifter der gør at jeg kan bruge disse?

Lad de soltørrede tomater marinere i 1/2 vand + 1/2 Balsamico og server
dem som tilbehør til en dejlig lufttørret skinke, italiensk eller
spansk. Men du behøver ikke give mig noget brød, tak.
mvh
Erling

Fra : Ralph

Dato : 30-05-08 16:25

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> hvad i alverden bruger man den slags til??*G*

Vi får gæster imorgen, som en lille for-forret skal vi have majspandekager,
smurt med flødeost, drysset med krydderurter (man KAN godt bruge grøn
pikant) derpå lægges et lag røget laks, parmesan rives over, drysses med
finthakkede soltørrede tomater. Rulles stramt skæres i mundrette bider, evt.
lidt cremefraichedressing med krydderurter.

Man kan også blande dem i frikadellefars, evt med hvidløg og eller stegt
bacon i tern. Serveres sammen med spaghetti og .....

Italiensk farsbrød med parmaskinketern (små) og soltørrede tometer inden i.

Græsk ditto, erstat skinke med feta og sorte oliven.

Restret fåes ofte til frokost herhjemme: Et lille løg, hvidløg og soltørrede
tomater steges sammen med en rest kogt spaghetti, røres igennem med pesto
lige inden servering.

Blandes i madbrød.

Når vi laver pizza laver jeg altid for meget dej, dagen efter kan man så
lave en pizzabund smøres med olivenolie på toppen, hvidløg presses over og
drys med grofthakkede soltørrede tomater.

spæk et kalkunbryst med hvidløg, persille, soltørrede tomater, bacontern
eller... så smager den da af lidt.

Bland en kopfuld hakket tomat i en normal portion Nasi Goreng.

Tilbehør til toast.

Hotdogs

Med andre ord - brug fantasien.

--
Ralph

Fra : Blueskies

Dato : 02-06-08 22:07

Sabina H. skrev:
> [...]
> tomater...
> nogle ideer til opskrifter der gør at jeg kan bruge disse?

Hvad med tomat/kapers farseret Perlehøne?
Sender gerne en fremgangs måde...

Fra : Nina

Dato : 10-06-08 19:24

Sabina H. skrev:
> [...]
> tomater...
> nogle ideer til opskrifter der gør at jeg kan bruge disse?

Vi plejer som bare at skære de soltørrede tomater i mundrette stykker og
smide dem i en salat - det smager skønt! Sammen med bladselleri er sådan
nogle også rigtig gode!